هیجان در مصر در پی اعلام بزرگ ترین کشف در اسکندریه

زینب موحدی
زینب موحدی پنجشنبه، ۲۸ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۵
هیجان در مصر در پی اعلام بزرگ ترین کشف در اسکندریه

در پی کشف یک تابوت بزرگ سیاه و باز نشده‌ی باستانی در مصر، گمانه‌زنی‌هایی در این مورد که چه کسی در آن آرام گرفته، مطرح شده است.

وزارت آثار باستانی مصر اعلام کرده است که یک مقبره در اسکندریه کشف کرده است. این مقبره در حین انجام چند پروژه‌ی حفاری در این شهر نمایان شده است و در آن، یک تابوت سنگی سیاه قرار دارد که دکتر مصطفی وزیری، دبیر کل شورای عالی آثار باستانی، آن را بزرگ‌ترین کشف در اسکندریه نامیده است. طول این تابوت، ۲۶۵ سانتی‌متر است. همچنین، وزارتخانه به این نکته اشاره کرده است که کارشناسان متوجه شده‌اند که یک لایه ملات بین دو قطعه وجود دارد که نشان می‌دهد این تابوت تا کنون باز نشده است. آن‌ها، همچنین، یک مجسمه از جنس سنگ مرمر سفید به شکل سر یک انسان کشف کرده‌اند که احتمالا متعلق به مالک این مقبره است.

تابوت کشف شده در اسکندریه

آن‌چه که به نظر می‌رسد این است که قدمت این مقبره به دوران بطلمیوسی مصر بازمی‌گردد. کشف این مقبره در اسکندریه موجب شد که رسانه‌های اجتماعی حدس بزنند که شاید این مقبره، آرامگاه ابدی اسکندر کبیر باشد. او این شهر را در سال ۳۳۱ پیش از میلاد تاسیس کرد و در سال ۳۲۳ پیش از میلاد نیز درگذشت؛ عصر بطلمیوسی از زمان مرگ اسکندر و جانشینی بطلمیوس یکم سوتر، یکی از سرداران او، آغاز شد. با این‌که کشف بقایای این فرعون معروف یک کشف باورنکردنی خواهد بود؛ اما در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان بدهد این مقبره، متعلق به او است. به گفته‌ی گاردین، باستان‌شناسان قصد دارند این تابوت را باز کنند؛ اما این کار مستلزم زمان و دقت زیادی برای خارج کردن آن از درون مقبره و باز کردن درهای آن است.

مجسمه مرمری کشف شده در اسکندریه

اسکندریه، یک شهر ساحلی است که در حدود سه ساعت با قاهره فاصله دارد و دارای جاذبه‌های زیادی است که علاقه‌مندان به تاریخ باستانی می‌توانند از آن‌ها بازدید کنند. مسافران به این شهر باستانی می‌توانند از ستون پمپی (Pompey's Pillar)، دخمه‌ی مردگان كوم الشقافه (Catacombs of Kom Kash Shukqafa) و کوم الدکه (Kom Al Dikka) دیدن کنند. 

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه