خرید در سانتورینی، راهنمای خرید و مراکز تجاری

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۲۸ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
خرید در سانتورینی، راهنمای خرید و مراکز تجاری

سانتورینی، جزیره‌ای توریستی در یونان است. این جزیره‌ی زیبا با ساختمان‌های سفیدش شناخته می‌شود و به غیر از تفریحات ساحلی، مراکز خرید فراوانی دارد.

سانتورینی جزیره‌ای است در جنوب یونان که با سرزمین اصلی یونان ۲۰۰ کیلومتر فاصله دارد. این جزیره اروپایی در استان اژه جنوبی قرار گرفته است.

سانتورینی، یک بهشت واقعی برای علاقه‌مندان به خرید است. تقریبا همه‌ی سوغاتی‌ها و صنایع دستی یونانی را می‌توانید در مغازه‌ها و بازارهای سانتورینی پیدا کنید. اگر خوب بگردید، بعضی از آن‌ها قیمت‌های بسیار مناسبی دارند. حتی این منطقه سوغاتی‌های مخصوص به خود هم دارد. بوتیک‌های شیک، گالری‌ها و فروشگاه‌های کوچک و بزرگ، مراکز تجاری سانتورینی را تشکیل می‌دهند.

خرید در سانتورینی

بیش از ۴۰ فروشگاه زیورآلات در سانتورینی وجود دارد که غالب محصولات آن‌ها، کار دست هستند. تنوع فروشگاه‌ها و مراکز تجاری سانتورینی، گردشگران زیادی را از سراسر دنیا و از سراسر یونان به سانتورینی می‌کشاند.

فیرا، مرکز اصلی خرید در سانتورینی است. خیابان‌ها و کوچه‌های شلوغ این منطقه، پر از فروشگاه‌های کوچک و بزرگ است که حتی سخت‌پسندترین سلیقه‌ها را راضی می‌کند. در همین منطقه، خیابانی به نام خیابان طلا وجود دارد که البته اسم اصلی آن خیابان Ypapantis است. این خیابان به‌عنوان یکی از بزرگترین بازارهای طلا در یونان شناخته می‌شود. در فروشگاه‌های این خیابان می‌توانید جدیدترین محصولات برندهای محبوب زیورآلات را پیدا کنید؛ چه برندهای داخلی و چه برندهای محبوب خارجی. برای خودتان و عزیزان‌تان می‌توانید هدایایی خاص و ارشمند و البته گران‌بها بخرید.

بسیاری از فروشگاه‌های زیورآلات این محدوده، به ارائه‌ی زیورآلات دست‌ساز مشغول هستند. هنرمندان بومی با فلزاتی مثل نقره، زیورآلاتی با طرح‌های خاص و تلفیقی می‌سازند و از سنگ‌های قیمت و نیمه‌قیمتی برای تزیین آن‌ها استفاده می‌کنند. اگر محصولی خاص‌تر و سنتی‌تر دوست دارید، حتما این زیورآلات دست‌ساز را در نظر بگیرید که البته مزیت دیگری هم نسبت به زیورآلات دست‌ساز دارند. قیمت آن‌ها مناسب‌تر است و با خرید آن‌ها، از هنرمندان بومی و صنایع دستی محلی حمایت می‌کنید.

خرید در سانتورینی

در همه‌ی خیابان‌های خرید پایتخت جزیره، بهترین و جدیدترین محصولات مد، پوشاک، اکسسوری و کیف و کفش را خواهید دید. این محصولات، یا از برندهای برتر دنیا هستند یا از برندهای داخلی یونان. در مرکز فیرا، یک فروشگاه بسیار بزرگ لوازم آرایشی و بهداشتی وجود دارد که تنوع بسیار بی‌نظیری از کرم‌های ضدآفتاب و محصولات مرتبط را عرضه می‌کند. از همین فروشگاه می‌توانید عطر و لوازم آرایش از بهترین برندهای دنیا بخرید.

جنبه‌ی هنری جزیره را نیز می‌توانید در فیرا مشاهده کنید. در این منطقه، فروشگاه‌ها و گالری های زیادی وجود دارند که آثار هنری و صنایع دستی را عرضه می‌کنند. این آثار هنری اکثرا ساخته‌ی دست هنرمندان بومی هستند.

سانتورینی چند فروشگاه و بوتیک مشهور دارد که در ادامه چند مورد از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

فروشگاه  Hondos Center

خرید در سانتورینی

در این مرکز همه‌ی برندهای معتبر لوازم آرایشی، محصولات خود را عرضه می‌کنند. ایو سن لوران، لورآل، مکس فکتور، کلینیک، مک، اون و... از جمله برندهایی هستند که در این مرکز خواهید دید. به غیر از لوازم آرایشی، محصولات دیگری از جمله کیف و کفش و پوشاک نیز از برندهای معتبر در این مرکز عرضه می‌شود. هوندوس سنتر یک مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای است که شعبه‌های زیادی در سراسر دنیا دارد.

فروشگاه The White Santorini

این برند با شعار «زندگی یک جزیره است»، محصولات لوکس مد را عرضه می‌کند که بیشتر آن‌ها دست‌دوز و حاصل تلاش هنرمندان بومی و طراحی هنرمندی به نام Sophia Hatzigeorgiou هستند. در این فروشگاه می‌توانید سوغاتی‌هایی بسیار خاص و لوکس پیدا کنید. برای تهیه‌ی این لباس‌ها از بهترین پارچه‌ها و متریال‌ها استفاده می‌شود که فاخر و شیک بودن و دوام لباس‌ها را تضمین می‌کند.

فروشگاه Ammos

این مجموعه یکی از بزرگترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سانتورینی است که دو شعبه دارد. یکی در اویا و دیگری در ساحل کاماری. کیفیت و محبوبیت این فروشگاه نیاز به تعریف ندارد. بهترین و شیک‌ترین محصولات مد از برترین برندهای داخلی و خارجی را در شعبه‌های این فروشگاه می توانید پیدا کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه