کوبا؛ مقصدی محبوب برای زنانی که تنها سفر می‌کنند

زینب موحدی
زینب موحدی پنجشنبه، ۲۸ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۰
کوبا؛ مقصدی محبوب برای زنانی که تنها سفر می‌کنند

کوبای رنگارنگ، با خیابان‌هایی که ماشین‌های کلاسیک آمریکایی در آن خودنمایی می‌کنند، در سال‌های اخیر دل زنان زیادی را برده است. 

زمانی بود که تنها مسافرت کردن را برای مسافران زن یک عمل شجاعانه و مخاطره‌آمیز می‌دانستند، اما تغییراتی در نگرش مردم به مسافرت ایجاد شده است که در نتیجه، امروز این کار را یک تجربه‌ی پرماجرا و هیجان‌انگیز برای زنان می‌دانند. طبق آماری که «هاستل ورلد» (Hostelworld)، پلت فرم رزرو آنلاین هاستل، منتشر کرده است، کوبا برای زنانی که به تنهایی مسافرت می‌کنند، بیشترین جذابیت را دارد.

این گزارش، افزایش ۴۲٪ در رزرو انفراد بین سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ را نشان می‌دهد که در این میان، تعداد زنانی که به‌صورت انفرادی سفر می‌کنند، نسبت به گذشته ۴۵٪ افزایش داشته است؛ در حالی که مردانی که تنها سفر می‌کنند، تنها ۴۰٪ بیشتر از قبل شده‌اند.

کوبا

کوبا، سریع‌ترین رشد را در میان پرطرفدارترین مقصدها برای سفرهای انفرادی زنان دارد

همچنین، فاش شده است که مسافران انفرادی بیشتر ترجیح می‌دهند که از مسیرهای صعب‌العبور و دورافتاده به مکان‌های پرماجرا سفر کنند. در حال حاضر، همه‌ی ذهن‌ها معطوف به کوبای پرطرفداری شده است که آمار زنانی که به‌صورت انفرادی به آن‌ها سفر می‌کنند، از بیشترین رشد نسبت به مکان‌های دیگر برخوردار بوده است. نرخ کل رزرو انفرادی در کوبا بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ به تنهایی ۳۷۱٪ افزایش یافته است. ۱۰ کشور برتر جهان که زنان مسافر تنها بسیار به آن‌ها سفر می‌کنند، به ترتیب عبارت هستند از نیکاراگوئه، آفریقای جنوبی، بلغارستان، گواتمالا، سریلانکا، مقدونیه، پرتغال، تانزانیا و رومانی.

کوبا

اتومبیل‌های کلاسیک آمریکایی در خیابان‌های هاوانا، کوبا

 برفنی هورگان، مدیر هاستل ورلد، می‌گوید:

خیلی خوب است که می‌بینیم افراد و به‌ویژه زنان، سفر انفرادی را با آغوش باز پذیرفته‌اند. سفر انفرادی به معنای مسافرت کردن به تنهایی نیست و نباید مانعی برای کسانی باشد که مایل به کشف جهان هستند. این شیوه‌ی سفر، یک راه عالی برای یافتن مسیرهای جدید و ملاقات با افرادی از فرهنگ‌ها و سبک‌های متفاوت زندگی است که مثل شما می‌اندیشند.

تعداد زیاد مسافران انفرادی که هر روز هم به آن اضافه می‌شود، می‌تواند به خاطر ترکیبی از دلایل مختلف باشد؛ مانند وجود فناوری‌های بهتر؛ اپلیکیشن‌هایی که به ما این امکان را می‌بخشند که به راحتی مکان بعدی خود را کشف کنیم؛ این واقعیت که بیشتر ما زمان زیادی را تنها زندگی می‌کنیم و نگران آن نیستیم که باید زمان زیادی را منتظر پیدا کردن یک همراه سفر خود بمانیم؛ یا این حقیقت که شیوه‌ی کاری انعطاف‌پذیر و دورکاری، ترکیب کار با سفر را برای ما ممکن کرده است.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه