افزایش ساعت بازدید از موزه‌های همدان

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی چهار شنبه، ۲۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۰
افزایش ساعت بازدید از موزه‌های همدان

ساعات بازدید گردشگران از ۱۴ موزه تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان افزایش یافته است. 

به گفته مجید جهانگیری، مسئول امور موزه‌ها و بناهای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان ساعت بازدید از موزه‌های همدان افزایش یافته است.

جهانگیری گفت:

فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی استان همدان از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۲۰ شب خواهد بود.

ساعت بازدید ۱۴ موزه تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزایش یافته است.

مجید جهانگیری در ادامه گفت در راستای رفاه حال گردشگران در زمان حضور در استان  و در صورت استقبال گسترده بازدیدکنندگان داخلی و خارجی ساعت بازدید از موزه ها تا ساعت ۲۲ قابل تمدید است.

ایشان با اشاره به اهمیت رویدادهای جهانی گردشگری در سال 2018 در همدان گفت:

سابقه تاریخی در کشورهای مختلف جهان توسط موزه‌های متعدد آثار باستانی، مردم‌شناسی، طبیعی، حیوانات، وحوش و غیره معرفی می‌شود و همدان نیز باید با محوریت رویداد همدان 2018 از ظرفیت موزه‌ها خود برای معرفی داشته‌های این شهر بهره‌مند شود.

بر اساس اظهارات مسئول امور موزه‌ها و بناهای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان فرهنگ و تمدن هر قوم و ملتی از طریق اشیاء و وسایلی که در موزه‌های آن منطقه جمع‌آوری شده است، شناخته می‌شود.

جهانگیری در ادامه افزود استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین و نیز به‌عنوان یکی از ۵ استان برتر تاریخی گردشگری ایران، در دل خود گنجینه با ارزشی از موزه‌های مختلف جای داده است که در نوع خود کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر است.

گنجینه‌های با ارزشی از تاریخ و تمدن را استان همدان در دل خود جای داده است که در موزه‌های ۱۴ گانه این استان هر کدام از این گنجینه‌های باارزش خودنمایی می‌کند.

مسئول امور موزه‌ها و بناهای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان تاکید کرد:

پرداختن به جایگاه موزه‌ها استان همدان در نشان دادن هویت تاریخی استان همدان و جایگاه ارزشی آن‌ها در انتقال فرهنگ و تمدن گذشتگان خالی از لطف نیست.

مطالب مرتبط:

دیدگاه