فرودگاه سانتورینی؛ یونان

علی  کماسی
علی کماسی چهار شنبه، ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰
فرودگاه سانتورینی؛ یونان

فرودگاه بین‌المللی سانتورینی یا سادورینی (تیرا)، واقع در شمال دهکده‌ی کاماری، سالانه بیش از ۲ میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کند.

شاید بتوان عمده شهرت سانتورینی را مدیون خانه‌های سفید‌رنگ با سقف آبی دانست که به نوعی یکی از نمادهای مشهور یونان هم به شمار می‌روند. با این وجود، هوای عالی، تفرجگاه‌های لوکس و جاذبه‌های متعدد، از این شهر مقصدی عالی برای تعطیلات ساخته‌اند. این شهر با وجود جذب گردشگران بسیار، نسبت به دیگر شهرها و جزایر پرتردد هزینه‌ای کمتری برایتان می‌تراشد. بدون شک اگر طرفدار مکان‌های عاشقانه برای سفرهای ماه عسلی باشید هم می‌توانید سانتورینی را به عنوان گزینه‌ای جدی در نظر بگیرید.

معرفی فرودگاه

فرودگاه سانتورینی

فرودگاه سانتورینی در سال ۱۹۷۲ افتتاح شد. در دسامبر سال ۲۰۱۵، با امضای توافق‌نامه سرمایه‌گذاری شرکتی بین شرکت Fraport و کسب‌وکار خصوصی، این فرودگاه و ۱۳ فرودگاه محلی دیگر یونان، خصوصی‌سازی شدند.

مشخصات

فرودگاه سانتورینی

  • نوع فرودگاه: همگانی
  • کد یاتا: JTR
  • کد ایکائو: LGSR
  • ارتفاع از سطح دریا: ۳۹ متر
  • فاصله هوایی تا تهران:  ۲۳۴۲ کیلومتر معادل ۷ ساعت

پایانه‌ها

فرودگاه سانتورینی

فرودگاه سانتورینی دارای یک پایانه بسیار قدیمی و پرهرج‌ومرج است، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم به‌موقع آن‌جا حاضر شوید. ساختمان فرودگاه سانتورینی بسیار کوچک است و در فصل‌های شلوغ بسیار گرم و خفه می‌شود. امکانات این فرودگاه به تازگی بیشتر شده است، و ما در آن شاهد باجه‌های چک این، پله برقی، امکانات مربوط به حمل‌ونقل بار و مسلفران، و غیره هستیم. اکنون فرودگاه این امکان را دارد که همزمان ۶ پرواز به مقاصد مختلف داشته باشد. از دیگر امکانات فرودگاه می‌توان به مغازه‌ها، دستگاه خودپرداز، جواهرفروشی، مرکز اپلیکیشن‌های هواشناسی، سیستم نمایش اطلاعات پرواز، رستوران و کافه، دفاتر اجاره خودرو، تبدیل ارز،  اشاره کرد.

موقعیت جغرافیایی

فرودگاه سانتورینی در ۶ کیلومتری مرکز کاماری قرار دارد.

راه‌های دسترسی

فرودگاه سانتورینی

مسافت از مرکز فیرا تا فرودگاه ۶ کیلومتر است، که با خودرو این فاصله ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.

افراد می‌توانند برای رفتن به و بازگشت از فرودگاه سانتورینی از وسایل حمل‌ونقل عمومی، که بیشتر اتوبوس است، استفاده کنند.

نرخ کرایه تاکسی نیز بین ۳۰ تا ۴۰ یورو و فاصله بین فرودگاه تا مرکز شهر ۳۰ دقیقه است.

از طریق اتوبوس هم می‌توانید از فرودگاه به مرکز شهر بروید که ارزان‌تر از تاکسی است اما مدت زمان رسیدن به مرکز شهر ۸۰ دقیقه است. هزینه بلیت اتوبوس نیز ۲.۲ یورو است.

اطلاعات پرواز

فرودگاه سانتورینی

در حال حاضر پرواز مستقیم بین تهران و سانتورینی صورت نمی‌گیرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه