اتاقک های روی پل؛ متفاوت ترین هتل ها در کنار کانال های آمستردام

پویا جوانمرد
پویا جوانمرد شنبه، ۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
اتاقک های روی پل؛ متفاوت ترین هتل ها در کنار کانال های آمستردام

کانال‌های آمستردام همواره برای گردشگران جذابیت خاصی داشته‌اند. حال تصور کنید چند شب را در هتل‌های بسیار کوچک و متفاوتی در کنار همین کانال‌ها اقامت داشته باشید.

کانال‌های آمستردام همواره یک نماد برای این شهر و فرصتی برای جذب مسافران از کشورها و شهرهای مختلف به پایتخت کشور هلند بوده‌اند. ولی اکنون راه بهتری برای استفاده از چشم‌انداز و منظره اطراف حتی هنگام شب وجود دارد. اقامتگاه‌های کوچک و بسیار قدیمی که به هتل تبدیل شده‌اند و در طول کانال‌های آمستردام دیده می‌شوند و می‌توانند تجربه‌ای متفاوت را برای شما به ارمغان بیاورند.

هتل سوئیتس (SWEETs Hotel) که خود حاصل همکاری گروه معماران «فضا و ماده» (Space and matter) و تیم سازنده «هتل لوید» (Lloyd Hotel) است، تصمیم گرفت تا ساختمان‌های کوچک را که به «اتاقک‌های روی پل» (Bridge House) معروف بودند، به هتل‌های کوچکی تبدیل کند که هر کدام از آن‌ها دارای خصوصیات متفاوتی بوده و در طول کانال قرار گرفته‌اند. اتاقک‌های روی پل در واقع خانه‌هایی بودند که مسئولین باز و بسته کردن پل‌های روی کانال‌ها در گذشته در آن‌ها زندگی می‌کردند.

بریج هاوس های آمستردام

در مجموع ۲۸ اتاقک روی پل با حفظ ظاهر تاریخی به سويیت‌های مجلل دونفره تبدیل شده‌اند. بنابراین مهمانان می‌توانند یک سوئیت مجهز به لوازم مدرن، راحت و کوچک ولی جادار را که ساختمان آن در قرن هفده ساخته شده‌ است، اجاره کنند.

هتل های ارزان آمستردام با عنوان بریج هاوس

عکس: Mirjam Bleeker

سوزان اکسنار (Suzanne Oxenaar)، بنیانگذار «فضا و ماده» به سی‌ا‌‌ن‌ان تراول (CNN Travel) گفت:

هرکدام از آن‌ها دارای ظاهر داخلی و خارجی متفاوت و منحصربه‌فردی هستند و حتی یکی از آن‌ها با دیگری ظاهر یکسانی ندارد.

البته این‌که این ساختمان‌ها کاملا منحصربه‌فرد و خصوصا بسیار کوچک هستند، باعث شد تا جا دادن بخش‌هایی همچون حمام چالشی برای طراحان باشد. به عنوان نمونه، آشپزخانه‌ای وجود ندارد، ولی یک یخچال کوچک، یک چای‌ساز و یک قهوه‌ساز در آن‌ها تعبیه شده‌ است.

هتل های ارزان آمستردام با عنوان بریج هاوس

عکس: Mirjam Bleeker

اتاقک روی پل‌ها که در همه جای شهر وجود دارند، همگی در بازه‌های زمانی مختلفی ساخته شده‌اند. بنابراین اقامت کردن در این ساختمان‌ها منظره و چشم‌انداز منحصر به فردی از معماری شهر آمستردام را در اختیار ساکنین قرار می‌دهد.

اوکسنار در ادامه سخنان خود به سی‌ان‌ان تراول گفت:

بسیاری از مردم اتاق مورد نظر خود را با توجه محیط اطراف ساختمان، ویژگی تاریخی و بازه زمانی ساخته شده آن یا فقط با توجه به چشم‌انداز آن انتخاب می‌کنند. کجای دنیا می‌توانید بهتر از این ساختمان‌ها پیدا کنید که تا این حد بوی تاریخ بدهند؟

هتل های ارزان آمستردام با عنوان بریج هاوس

عکس: Mirjam Bleeker

نرخ شبانه این اتاق‌ها از ۱۶۰ یورو (حدود ۱۸۸ دلار آمریکا) آغاز می‌شود. در حال حاضر حدود ۱۱ سوئیت برای رزرو موجود هستند و سوئیت‌های بیشتری نیز تا پاییز امسال آماده خواهند شد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه