بهترین رستوران های خرمشهر؛ از مضیف حاج عبدالله تا فلافل یوگا

مهتاب خسروشاهی
مهتاب خسروشاهی دوشنبه، ۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۵
بهترین رستوران های خرمشهر؛ از مضیف حاج عبدالله تا فلافل یوگا

یکی از مقصد سفرهای محبوب نوروزی بندر خرمشهر است. نگاهی داریم به رستوران‌های خوب این شهر جنوبی.

خرمشهر یکی از شهرهای جنوبی ایران در استان خوزستان است که در حاشیه‌ی رودخانه‌ کارون قرار دارد. این بندر زیبا در زمستان و به‌ویژه تعطیلات نوروز مقصد سفر جذابی به شمار می‌رود.

منظره‌ی تماشایی کارون، نخلستان‌ها، موزه و بناهای قدیمی و تاریخی از دیدنی‌های خرمشهر هستند.

در سفر به این شهر می‌توانید مزه‌ و بوی غذاهای جنوبی را هم تجربه کنید. بهترین رستوران‌های خرمشهر غذاهای خوشمزه‌ای سرو می‌کنند که سفر را خاطره‌انگیز می‌کند.

رستوران سوم خرداد

نشانی: خرمشهر، زیر پل قدیم

تلفن: ۰۶۱۵۳۵۳۲۷۰۰

در بندر خرمشهر بهترین و خوش‌مزه‌ترین غذایی که پیدا می‌کنید، غذای دریایی است. رستوران سوم خرداد در کنار کباب و جوجه‌ی متداول در رستوران‌ها، خوراک میگو، قلیه ماهی، ماهی شوریده و کباب ماهی شیر سرو می‌کند که طعم خیلی خوبی دارند.

در فصل مناسب می‌توانید از فضای باز رستوران بهره ببرید. چای زغالی بعد از غذا را فراموش نکنید.

مضیف حاج عبدالله

نشانی: خرمشهر، جزیره مینو، نهر سادات، انتهای خیابان ولایت

مضیف حاج عبدالله در واقع باغ رستورانی است که فضای دلنشینی دارد. همه چیز در این رستوران سنتی است و حال و هوای جنوب را دارد؛ از معماری تا انتخاب و چیدمان وسایل و ظرف‌ها.

در مضیف حاج عبدالله همه چیز حال و هوای جنوب را دارد؛ از معماری و چیدمان تا مزه‌ی غذاها

مضیف در واقع نوعی مهمان‌خانه‌ی عربی است که تاریخچه‌ی دور و درازی دارد.

مضیف حاج عبدالله هم مضیف گروهی و خانوادگی دارد و هم مضیف کوچک. نگران گرما هم نباشید که هرکدام را برای نشستن انتخاب کنید، حسابی خنک است.

منوی رستوران خیلی متنوع است و از پیتزا تا ماهیچه و ماهی کبابی در آن پیدا می‌شود. هرکدام را سفارش بدهید، باکیفیت خوبی برای شما سرو می‌شود. نوشیدنی‌های رستوران هم خوش‌طعم و عالی هستند.

کارکنان برخورد خوب و گرمی دارند. بعد از صرف غذا می‌توانید  به چای‌خانه‌ی سنتی سر بزنید و علاوه بر نوشیدنی‌های متنوع، قهوه عربی سفارش دهید که مزه و روش سرو ویژه‌ای دارد.

کافه رستوران آکواریوم

رستوران آکواریوم

نشانی: خرمشهر، بلوار ساحلی، نرسیده به پل قدیم

تلفن: ۰۶۱۵۳۵۴۷۷۰۰

کافه رستوران آکواریوم در ساختمانی چند طبقه و رو به رودخانه قرار دارد. این رستوران از ۷ صبح تا نزدیک ظهر صبحانه سرو می‌کند. منوی ناهار و شام شامل انواع ساندویچ، پیتزا، برگر و سوخاری است. چیدمان و فضای رستوران قشنگ و تمیز است.

رستوران آکواریوم

اگر به طبقه‌ی بالا بروید، چشم‌انداز زیبای رودخانه‌ی کارون را پیش رو دارید. در فصل‌هایی که هوا گرم نیست، میزهای فضای باز آن باصفا است. سرویس‌دهی رستوران کمی کند است.

کافه رستوران آقابزرگ

رستوران آقابزرگ خرمشهر

نشانی: خرمشهر، بلوار ساحلی، قبل از پل قدیم

تلفن: ۰۶۱۵۳۵۴۷۱۵۰

کافه رستوران سنتی آقابزرگ غذای ایرانی و دریایی سرو می‌کند. فضای رستوران دلچسب و راحت است. در فصلی که هوا برای بیرون نشستن مناسب است، می‌توانید روی تخت در فضای باز بنشینید. پیشنهاد ما در یک شهر بندری ماهی کبابی یا سرخ‌شده و میگو است.

سفره‌خانه سنتی ایلیا

نشانی: خرمشهر، حفار غربی

سفره‌خانه‌ی ایلیا مقابل رودخانه قرار گرفته و بسیار باصفا است. نشستن در فضای باز رستوران با چشم‌انداز کارون و چشیدن مزه‌ی ماهی کبابی تجربه‌ی دلچسبی خواهد بود. این رستوران از مرکز شهر کمی دور است.

رستوران شقایق

نشانی: خرمشهر، خیابان چهل‌متری

رستوران بزرگ شقایق چیدمانی قدیمی و ساده دارد. ولی اگر از غذاهایش بخواهید بدانید، خوشمزه و حرفه‌ای پخته می‌شوند. شقایق از قدیمی‌ترین غذاخوری‌های خرمشهر است. بیشتر مشتریان از مزه‌ی غذاها رضایت دارند و از تمیزی آن تعریف می‌کنند.

فلافل یوگا

فلافل یوگا خرمشهر

نمی‌شود تا جنوب رفت و فلافل را امتحان نکرد. فلافل یوگا یکی از پاتوق‌های خوب خرمشهر برای فلافل خوردن است. میان‌وعده یا شام سبک، این دیگر انتخاب شما است.

کافه بارماسو

خرمشهر، خیابان سیروس

میان گشت‌وگذار در کنار کارون و سر زدن به مرکزخریدهای خرمشهر، نوشیدنی خنک، کیک و چای می‌چسبد. کافه بارماسو انتخاب خوبی برای میل کردن میان‌وعده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه