وضعیت موزه‌ها در زمان قطعی برق چگونه است؟

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی دوشنبه، ۲۵ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۰
وضعیت موزه‌ها در زمان قطعی برق چگونه است؟

برای جلوگیری از تعطیلی اکثر موزه‌ها در زمان قطعی برق پیش‌بینی‌های لازم اندیشیده شده است.

به گفته محمدرضا کارگر مدیر اداره کل موزه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اکثر موزه‌ها تمهیدات لازم را در زمان قطعی برق دارند و امنیت در موزه‌ها برای زمان قطعی برق کاملا تامین می‌شود.

محمدرضا کارگر در این خصوص گفت:

در سراسر کشور برنامه  قطعی برق موزه‌های سازمان میراث فرهنگی را نیز دربرمی‌گیرد، اما اکثر موزه‌ها برای نرمال نگه داشتن وضعیت موزه‌ی خود موظف به داشتن برق اضطراری هستند.

ایشان با بیان این‌که برق مورداستفاده موزه‌ها از برق منطقه‌ای است بنابراین زمانی که برق هر منطقه قطع می‌شود موزه همان منطقه نیز با قطعی برق مواجه می‌شود، گفت با این وجود بخشی از موزه‌های تهران در مناطقی هستند که کمتر دچار خاموشی می‌شوند. مانند موزه ملی ایران که در کنار ساختمان‌هایی مانند وزارت امور خارجه است، اما عمدتا برای موزه‌های مهم، پیش‌بینی برق اضطراری و ژنراتور شده و معمولا آن‌ها قطع نمی‌شوند.

کارگر با تاکید بر این‌که از سال‌های گذشته تا امروز برای وضعیت موزه‌ها در زمینه‌های اضطراری تمهیداتی پیش‌بینی شده است، بیان کرد فقط برخی از موزه‌های کوچک تهران و شهرستان‌ها امکان تهیه برق اضطراری را ندارند و موزه‌های اصلی کشور از این امکانات بهره‌مند هستند، که امیدواریم این موزه‌ها نیز خود را با وضعیت موجود هر چه زودتر تطبیق دهند.

ایشان درباره وضعیت گردشگرانی که در زمان قطعی برق در موزه‌ها هستند، گفت:  

اگر موزه‌ای امکان دادن تسهیلات کامل به گردشگران در زمان قطعی برق را نداشته باشد تا زمان وصل شدن برق موزه را تعطیل می‌کند، وگرنه اگر هوا زیاد گرم نباشد و گردشگران همکاری کنند موزه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

کارگر با تاکید بر فعال بودن همه دوربین‌های مداربسته در زمان قطعی برق گفت به‌طور قطع به یقین امکان برقراری امنیت در موزه‌ها در زمان قطعی برق وجود دارد، زیرا  دوربین‌ها دارای باطری‌های ذخیره‌ی انرژی هستند و تمهیدات برای برقراری امنیت را دارند، فقط باید برای برخی از موزه‌ها این کمبود جبران شود.

مدیر اداره کل موزه‌ها، در پایان سخنان خود در مورد کمبود امکانات در بعضی از موزه‌ها گفت این موزه‌ها به‌طور قطع باید در مسیری قرار بگیرند که برای قطعی برق این تجهیزات را تامین کنند، و خود را با این چالش هماهنگ کنند و به مرور کمبودها را جبران کنند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه