سفرنامه های شخصی، روش جدید کشف جاذبه‌های گردشگری

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان دوشنبه، ۲۵ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۰
سفرنامه های شخصی، روش جدید کشف جاذبه‌های گردشگری

سفرنامه‌های شخصی به روشی جدید برای تبلیغات جاذبه‌های گردشگری تبدیل شده‌اند.

استفاده از شبکه‌های مجازی برای به  اشتراک‌گذاری تجربه‌های سفر به روشی جدید برای تبلیغ مکان‌های گردشگری تبدیل شده است. اما این امر نیز مزیت‌ها و مضرات مختص به خود را دارد.

از جمله مزیت‌های آن، می‌توان به این نکته اشاره کرد که تصاویر و فیلم‌های موجود از یک جاذبه افزایش یافته و در نتیجه با واقعیت آن تطابق بیشتری پیدا می‌کند. به این ترتیب عکس‌هایی که صرفا جهت تبلیغات جاذبه‌ها به کار برده می‌شود، تاثیر کمتری پیدا می‌کند.

از مضرات آن نیز می‌توان به حجم زیاد اطلاعات و تاثیر کمی که در حافظه مخاطب به جا می‌گذارند، اشاره کرد. مخاطبان چنین اطلاعاتی، حتی تصاویری را که دیده‌اند به زودی از یاد می‌برند و در صورت نیاز به تصاویر جدید‌تری مراجعه خواهند کرد. در دنیای امروز، حجم اطلاعاتی ورودی به ذهن به قدری وسیع است که اغلب این اطلاعات در حافظه کوتاه مدت ذخیره شده و پس از مدتی فراموش می‌شوند.

با این‌ حال، انتشار سفرنامه‌های شخصی و استفاده از تصاویری که توسط بازدیدکنندگان به اشتراک گذاشته شده است، باعث می‌شود تا مخاطبان ذهنیت واقعی‌تری نسبت به جاذبه‌های گردشگری داشته باشند.

امروزه گردشگرانی که قصد سفر به مکانی خاص را دارند، بیشتر از آن که به تبلیغات شرکت‌های مسافرتی بپردازند، نظرات و سفرنامه‌های شخصی را مورد مطالعه قرار می‌دهند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه