تعداد گردشگران خارجی در استان فارس کاهش یافته است

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی دوشنبه، ۲۵ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۰
تعداد گردشگران خارجی در استان فارس کاهش یافته است

 به علت کاهش گردشگران خارجی در فارس، تلاش برای جذب گردشگر داخلی در استان افزایش یافته است.

مصیب امیری، مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس بر لزوم تلاش برای افزایش جذب گردشگر داخلی با اشاره به کاهش تعداد گردشگران خارجی در شرایط کنونی تاکید کرد.

مصیب امیری در ادامه گفت:

میراث فرهنگی نشست‌هایی را در حوزه‌های مختلف با هدف توسعه‌ی گردشگری در فارس و با استفاده از خرد جمعی و راهکارهای اجرایی تخصصی، برگزار کند.

به گفته امیری این نشست‌های تخصصی در حوزه‌های گردشگری، صنایع‌دستی و رسانه به شکل برنامه‌ریزی شده برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس با اشاره به کاهش جمعیت گردشگری خارجی با توجه به شرایط کنونی، بیان کرد که  باید شرایط را برای تحرک‌پذیری گردشگری داخلی و درون استانی با برنامه‌های ضربتی و عملیاتی متمرکز کرد.

امیری درباره جذب گردشگر گفت:

می‌توان در حوزه‌های مختلف گردشگری با بهره‌گیری از ظرفیت‌های غنی شناخته شده و ناشناخته استان فارس و با همکاری بخش خصوصی برای جذب گردشگران داخلی بسته‌های ارزان‌ قیمت تهیه و اجرایی کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس با بیان اینکه اضافه‌شدن یک روز به تعطیلات آخر هفته‌ از موارد در دست پیگیری است، گفت این موضوع می‌تواند در پویایی سفرهای درون استانی موثر باشد.

ایشان همچنین از ‌رایزنی با بخش زیارتی دیگر استان‌ها و مبادله‌ی تفاهم‌نامه‌هایی با هدف ارتقاء ظرفیت گردشگری مذهبی خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی آژانس‌های مسافرتی را حلقه پیونددهنده اجزای گردشگری دانست که می‌توان زمینه تحول در بخش گردشگری و رفع مشکلات را در این جلسات هم‌اندیشی و تخصصی و با  استفاده از نظر متخصصین فراهم کرد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه