بی نظمی در قطارهای انگلستان: لغو خدمات به خاطر گرمی هوا

زینب موحدی
زینب موحدی دوشنبه، ۲۵ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۰
بی نظمی در قطارهای انگلستان: لغو خدمات به خاطر گرمی هوا

کارکنان شرکت‌های قطار در انگلستان تمایلی به کار کردن در تعطیلات آخر هفته‌ی خود ندارند و همین موضوع باعث ایجاد مشکلاتی برای خدمات‌رسانی در این بخش شده ست. 

حرکت قطارهای شمال غرب و غرب انگلستان و نیز، جنوب ولز، به‌علت کمبود کارمند لغو شدند. شرکت‌های قطار GWR و Northern Rail اعلام کرده‌اند که تعداد کارمندانی که تمایل به کار در روز یکشنبه داشته باشند، بسیار کمتر از حد معمول است؛ آن‌ها، برگزاری بازی فینال جام جهانی ۲۰۱۸ بین دو کشور فرانسه و کرواسی، گرم بودن شرایط آب و هوایی و شروع تعطیلات مدارس در برخی از مناطق را به‌عنوان علت تمایل نداشتن آن‌ها برای کار در این روز اعلام کرده‌اند.

این اتفاق، یادآور بهانه‌ی شرم‌آوری است که باعث شد متروی لندن در ماه مه سال ۲۰۱۶، خدمات‌رسانی به مسافران را به تعویق بیندازد. آن زمان، مقامات لندن مدعی شدند که شدت تابش آفتاب در ساعات اولیه‌ی صبح‌ها باعث تاخیر در حرکت متروها شده است.

در دهه‌ی ۱۹۹۰ و در زمان ملی‌سازی شبکه‌ی راه‌آهن انگلیس، برنامه‌های کاری روز یکشنبه به‌صورت حداقلی تعیین شد و کار در روزهای یکشنبه به‌صورت اضافه‌کاری برای کارمندان تعیین شد که آن‌ها باید با رضایت خود و به‌صورت داوطلبانه آن را انتخاب کنند؛ این روال کاری حتی تا امروز که تعداد مسافران یکشنبه‌ها دو برابر گذشته شده هم ادامه پیدا کرده است.

قطار انگلستان

سخنگوی راه‌آهن شمال گفت:

متأسفانه، ما تاکنون مجبور به لغو بیش از ۱۷۰ حرکت قطار در شبکه شده‌ایم و احتمال آن می‌رود که در ادامه‌ی روز، تعداد حرکت‌های لغو شده از این تعداد بیشتر هم بشود.

مسیرهایی که در لانکشایر و منچستر بزرگ قرار گرفته‌اند از وضعیت بدتری نسبت به مسیرهای دیگر برخوردار هستند. ده‌ها سرویس در خطوط «پریستون» به «کلن»، «هویتون» به «واین نورث وسترن»، «لیورپول ساوت پارک‌وی» به فرودگاه منچستر، و از منچستر به «هزل گرو»، «کروو» و «گلاسوپ» لغو شده است.

از زمان معرفی جدول زمانی جدید توسط شرکت قطارهای شمال غربی، هشت هفته می‌گذرد و طی همین مدت، غیر قابل اجرا بودن برنامه‌های جدید در این منطقه از انگلستان به اثبات رسیده و منجر به لغو گسترده‌ و تاخیرهای زیاد در حرکت قطارها شده است.

آن زمان، مقامات لندن مدعی شدند که شدت تابش آفتاب در ساعات اولیه‌ی صبح‌ها باعث تاخیر در حرکت متروها شده است

GWR، که در مسیرهای رفت و برگشت «لندن پدینگتون» خدمات‌رسانی می‌کنند، ۳۶ سرویس را از میان ۸۵۰ سرویس خود لغو کرده است. این اپراتور قطار اعلام کرد:

در نتیجه‌ی عواملی مانند کارهای مهندسی در حال انجام، برگزاری فینال مسابقات جام جهانی، ادامه‌دار شدن آب و هوای خوب و شروع تعطیلات مدارس در برخی از مناطق، تعداد کارمندان در دسترس به‌شدت کاهش یافته است. انتظار می‌رود که خدمات قابل اجرا با شلوغی و ازدحام زیادی مواجه شود و در همه مسیرها در دسترس نباشند.

سه سفر رفت و برگشت بین «پدینگتون» و «پنزانس» و قطارهایی که به‌سمت «بریستول تمپل میدز» و «سوان‌سی» حرکت می‌کنند، لغو شدند.

GWR می‌گوید:

به مشتریان توصیه می‌شود تا در اسرع وقت سفر کنند و برنامه‌های سفر خود را به روزهای جایگزین تغییر بدهند. برای این کار، محدودیت‌های رزرو بلیط از روز دوشنبه ۱۶ ژوئیه لغو خواهد شد و مسافرانی که پیش از این، بلیط‌های خود را برای روز یکشنبه رزرو کرده‌اند می‌توانند از آن‌ها در روز دوشنبه هم استفاده کنند.

مطالب مرتبط:

منبع independent

دیدگاه