تصویب سه مالیات جدید برای مسافرت به باربادوس

زینب موحدی
زینب موحدی یکشنبه، ۲۴ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۵۵
تصویب سه مالیات جدید برای مسافرت به باربادوس

بارابادوس، جزیره‌ای کوچک اما پرطرفدار در دریای کارائیب است که بخش زیادی از شهرت خود را مدیون ساحل‌های آرام آن است؛ اما مسافرت به این جزیره‌ی کوچک مسافرت کم هزینه‌ای نیست.  

مقاله‌ی مرتبط:

اگر تصمیم گرفته‌اید که در تعطیلات سری به باربادوس بزنید، باید سه مالیات جدیدی را که برای گردشگران تحمیل شده است را هم در بودجه‌ی خود لحاظ کنید. باربادوس، جزیره‌ی زیبایی که در دریای کارائیب واقع شده است که مسافرانش بیشتر از مسافران هر نقطه‌ی دیگری از جهان راضی از آنجا برمی‌گردند، این مالیات‌ها را با هدف برای جبران کسری هنگفت بودجه‌ی خود که در حدود ۱۷۰٪ تولید ناخالص داخلی است، تعیین کرده است.

باربادوس

ساحل آکرا معروف به ساحل راکلی؛ باربادوس

اولین مالیاتی که بر مسافران تحمیل شده، مالیات هزینه اجاره اتاق در هتل است که این مالیات بلافاصله به اجرا درآمده است. این مبلغ از ۲٫۵۰ دلار تا ۱۰ دلار به ازای هر اتاق در هر شب متغیر است که بستگی به نوع اقامت مسافران دارد. به گفته‌ی وزارت گردشگری و حمل و نقل بین‌المللی باربادوس، این خبر می‌تواند برای کسانی که اتاق‌های خود را پیش از این رزرو و هزینه‌ی محل اقامت خود در این کشور را پرداخت کرده‌اند، خبر ناخوشایندی باشد؛ چرا که آن‌ها باید این هزینه را به محض رسیدن به هتل یا استراحتگاه پرداخت کنند. بعضی از هتل‌ها به این نکته اشاره کرده‌اند که هزینه‌ی آن دسته از بازدیدکنندگانی که هم‌اکنون در این هتل‌ها ساکن هستند را به عهده خواهند گرفت، ولی هتل‌های زیادی هستند که از شرایط مناسب برای تقبل چنین هزینه‌ای برخوردار نیستند.

باربادوس

پل چمبرلین در بریج تاون، باربادوس

مالیات دوم، هزینه‌ی سفر هوایی و توسعه‌ی گردشگری است که برابر با ۷۰ دلار است و در مورد مسافرانی اعمال می‌شود که این کشور را از تاریخ ۱ اکتبر به بعد ترک خواهند کرد. مالیات سوم مربوط به مالیات بر ارزش افزوده‌ی (VAT) در بخش گردشگری است که از ۷٫۵٪ تا ۱۵٪ در سال ۲۰۲۰ افزایش خواهد یافت. میا ماتلی، نخست وزیر باربادوس، در بودجه‌ی ریاضت اقتصادی اخیر خود این مالیات‌ها را معرفی کرد و ابراز امیدواری کرد که این کار بتواند به حل مشکل رکود اقتصادی کشور کمک کند. کارگزارهای برگزارکننده‌ی تور نارضایتی خود را از اعلام خبر مبنی بر لزوم پرداخت هزینه‌های بیشتر به افرادی که پیش از این اقدام به رزرو هتل کرده‌اند، بیان کرده‌اند.

باربادوس

پارک باتشبا در باربادوس

باید منتظر ماند و دید که آیا این سه مؤلفه‌ی مالی جدید، گردشگران را از بازدید از این کشور جزیره‌ای محبوب بازمی‌دارد یا خیر. در حال حاضر، گردشگری ارزشی برابر با ۴۰٪ از تولید ناخالص داخلی باربادوس دارد که چهاردهمین نرخ برتر در جهان است که موضوع شگفت‌انگیزی نیست؛ زیرا علی‌رغم شهرت ساحل‌های خارق‌العاده‌ی این جزیره با شن‌های ریز  و پودری شکل آن و نیز خلیج‌های آن که دارای آب‌های درخشان و فیروزه‌ای رنگ هستند، باربادوس به خاطر زندگی شبانه‌ی آن، شهر بریج تاون، پایتخت باربادوس، که به ثبت میراث جهانی یونسکو هم رسیده است، باغ‌هایی که سرتاسر آن را فرا گرفته‌اند و نیز، مردم خونگرم آن نیز در جهان شناخته شده است.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه