هزینه‌ سفر به کرمانشاه چقدر است؟

مهتاب خسروشاهی
مهتاب خسروشاهی دوشنبه، ۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۵
هزینه‌ سفر به کرمانشاه چقدر است؟

کرمانشاه یکی از مقاصد گردشگری به شمار می‌رود؛ هرچند هزینه‌های سفر یکی از دغدغه‌های گردشگران در سفر به این شهر زیبا است که قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم.

هرکس در انتخاب مقصد سفر سلیقه‌ی خودش را دارد؛ ولی کرمانشاه از آن شهرهایی است که خیلی‌ها را با سرگرمی‌هایش راضی خواهد کرد. علاوه بر طبیعت زیبا و هوای خنک تابستانی، جاهای دیدنی کرمانشاه را در این سفر از دست ندهید. شما می‌توانید تور کرمانشاه را از طریق کجارو به‌سادگی جستجو کنید، از میان فهرست تورهای ده‌ها آژانس معتبر، بهترین تورها را مشاهده و قیمت آن‌ها را مقایسه و در نهایت ارزان‌ترین تور به مقصد مورد نظرتان را انتخاب کنید.

اگر هم قصد سفر به کرمانشاه در ایام نوروز را دارید، کجارو که مقاصد مختلفی از شهرهای ایران و خارجی را برای تور نوروز معرفی کرده است، می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

طاق بستان و چنار کهنسال‌اش و مجموعه بیستون با کتیبه‌های باستانی ارزشمندش، از آن‌ دسته جاذبه‌هایی هستند که خوب است همه برای یک بار هم که شده، از آن بازدید کنند. هزینه‌های احتمالی این سفر را با هم مرور می‌کنیم.

هزینه‌ سفر به کرمانشاه

کرمانشاه

یک راه ساده برای رفتن به کرمانشاه این است که می‌توانید برای خرید بلیط هواپیما با استفاده از موتور جست‌و‌جوی پرواز کجارو پایین‌ترین قیمت بلیط‌ها را از بین فروشنده‌های معتبر مشاهده کرده و بلیط سفر خود را ارزان‌تر از همه‌جا تهیه کنید، سپس به فرودگاه مهرآباد بروید و حدود یک ساعت بعد در کرمانشاه باشید. قیمت بلیط کرمانشاه هم‌اکنون از ۲۰۹ هزار تومان شروع می‌شود و بسته به نوع هواپیما و شرکت هواپیمایی به ۳۴۳ هزار تومان می‌رسد.

۷۹ هزار تومان بلیط قطار تهران به کرمانشاه است. اگر با قطار سفر کنید حدود ۱۱ ساعت در راه هستید. قیمت بلیط اتوبوس ۳۸ هزار تا ۶۶ هزار تومان است.

برای سفر با ماشین شخصی بیشتر از ۵۰۰ کیلومتر پیش رو دارید که حدود ۵۰ لیتر بنزین لازم دارد. هزینه‌های برگشت و رفت و آمد در مقصد به این رقم‌ها اضافه می‌شوند.

متوسط هزینه اقامت در کرمانشاه

هتل کرمانشاه

میان هتل‌های کرمانشاه هم گزینه‌ی لوکس وجود دارد و هم ارزان. حدود ۴۴۶ هزار تومان هزینه‌ی یک شب اقامت در این هتل‌ها است. ۲۱۰ هزار تا ۳۳۵ هزار تومان قیمت رزرو هتل متوسط در کرمانشاه است. اگر مایل هستید هزینه‌ی اقامت را پایین بیاورید، از هتل‌های ۱ و ۲ ستاره انتخاب کنید که قیمتی حدود ۱۰۲ تا ۲۱۰ هزار تومان دارند.

متوسط هزینه خورد و خوراک در کرمانشاه

رستوران های کرمانشاه

غذای خوب و خوشمزه در کرمانشاه فراوان است. رستوران‌های زیادی هستند که خوراک باکیفیت سر میز شما می‌آورند. قیمت فست فودها از ۵ تا ۳۴ هزار تومان و غذاهای ایرانی از ۱۰ تا ۷۰ هزار تومان متغیر است که با در نظر گرفتن نوشیدنی، پیش‌غذا و دسر بیشتر خواهد شد. به هرحال امکان سفارش غذای ارزان‌تر و نیز خوراک گران‌تر هم مهیا است. بستگی دارد کدام رستوران و کدام غذای منو را انتخاب کنید.

هزینه حمل و نقل در کرمانشاه

کرمانشاه

علاوه بر تاکسی‌های خطی و گردشی، می‌توانید از تاکسی بی‌سیم ۱۸۸۱ و اتوبوس درون‌شهری برای رفت و آمد در کرمانشاه بهره ببرید. نرخ کرایه‌ی تاکسی بی‌سیم به‌صورت دربستی در طول روز از ۲۵۰۰ تومان شروع و به‌ازای یک تا ۱۰ کیلومتر، ۵۵۰ تومان و از ۱۰ تا ۲۰ کیلومتر بیشتر ۴۳۰ تومان اضافه می‌شود.

هزینه بازدید از جاذبه‌های کرمانشاه

مجموعه‌ی طاق بستان از ۸ صبح تا ساعت ۲۰ در تابستان و ۸ صبح تا ۱۷:۳۰ در زمستان پذیرای گردشگران است. بلیط ورودی آن سه هزار تومان است که برای گردشگران خارجی ۲۰ هزار تومان حساب می‌شود. البته این مجموعه در ایامی مثل ۹ و ۱۰ محرم،‌ ۲۸ صفر، ۲۱ رمضان، ۲۵ شوال و ۱۴ خرداد تعطیل است.

بودجه پیشنهادی گذراندن یک روز در کرمانشاه

کرمانشاه

مسافری که در  هتل لوکس اقامت کند و بهترین رستوران‌های کرمانشاه را برای صرف غذا انتخاب کند، در روز نخست سفر حدود ۶۴۰ هزار تومان هزینه می‌کند.

بخش مهم سفر آشنایی با فرهنگ، آثار تاریخی و طبیعی و دیدنی‌های شهر مقصد است. پس می‌توانید هزینه‌ی هتل را کم کنید. با انتخاب یکی از هتل‌های میان‌رده با حدود ۳۲۰ هزار تومان یک روز را در کرمانشاه گذرانده‌اید. البته با غذای مختصر و هتل ارزان‌تر، امکان گذراندن یک شب و یک روز را با هزینه‌ی حدود ۱۸۰ هزار تومان نیز دارید.

هزینه سفر سه روزه به کرمانشاه

سفر لوکس زمینی برای هر نفر حدود دو میلیون تومان هزینه خواهد داشت. هزینه‌ی سفر متوسط سه روزه می‌تواند قیمتی حدود یک میلیون و صد هزار تومان داشته باشد. اگر ارزان‌تر سفر می‌کنید، برای سفرتان به بودجه‌ی ۶۵۰ هزار تومانی نیاز دارید.

سوغاتی‌های خوشمزه و صنایع‌ دستی کرمانشاه ارزش خرید دارند. اگر قصد خرید دارید، هزینه‌ی آن‌را جدا در نظر داشته باشید. همه این عددها حدودی در نظر گرفته شده‌اند. ممکن است شما از تخفیف سایت‌های آنلاین رزرو هتل استفاده کنید یا با برنامه‌ریزی قبلی و بدون عجله، بلیط هواپیمای ارزان‌تر تهیه کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه