یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از جادوگر تا اسب پاکوتاه

علی  کماسی
علی کماسی یکشنبه، ۲۴ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از جادوگر تا اسب پاکوتاه

در هفته‌ای که گذشت، نشنال جئوگرافی در عکس‌های روز خود عکس‌های بی‌نظیری را از یک نهنگ کوهان‌دار با فرزندش تا مه در سواحل ریو دو ژانیرو انتخاب کرده است.

در عکس‌های روز نشنال جئوگرافی از شنبه تا جمعه هفته گذشته، تصاویر جذاب و دیدنی از  یک مرد از قبیله شیپیبو، یک نهنگ کوهان‌دار و فرزندش، خانه‌های رنگی در کیپ تاون، شب‌های خیابان‌های توکیو، جنگلی از درختان سدر و یک اسب پاکوتاه به چشم می‌خورد.

جادوگر

جادوگر

یک مرد اهل شیپیبو که سننسینا نام دارد، در حال تماشای رودخانه‌ای در آمازون است. قبیله شیپیبو کونیبو بیش از ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد و در کشور‌های پرو، برزیل و بولیوی زندگی ‌می‌کنند.

مادر و فرزند

نهنگ

یک نهنگ کوهان‌دار همراه با فرزندش در حال شنا کردن در نزدیکی سطح اقیانوس هستند. بچه‌ نهنگ‌های کوهان‌دار که از نهنگ آبی کوچک‌تر هستند، هنگام تولد بیش از یک تن وزن و بیش از ۳ متر طول دارند.

جاده رنگین کمان

کیپ تاون

زمانی که قدرت در دست برده‌داران بود، تمام ساختمان‌های محله بوکاپ (Bo-Kaap) در کیپ تاون سفید رنگ بودند. بعد از آزادی برده‌ها اقلیت مسلمان ساکن این محل خانه‌هایشان را به رنگ‌های مختلف نقاشی کردند تا عید آخر ماه رمضان را جشن بگیرند.

چراغ‌های شب

توکیو

مردم در حال تفریح در یکی از شب‌های توکیو هستند. آلان ونگ (Alan Wong) عکاس این عکس می‌گوید:

ثبت این عکس ریسک بزرگی بود. هر لحظه امکان داشت که کسی ناخواسته به دوربین بخورد و دوربین بشکند. اما کاملا ارزشش را داشت.

این عکس روی سه پایه‌ای که میان جمعیت قرار گرفته بود، گرفته شده است.

جنگل آرام

جنگل سدر

جنگل وسیعی از درختان سدر در جزیره ترسیرا (Terceira) در پرتغال. احتمالا با دیدن این عکس متوجه نشوید، ولی ترسیریا بزرگ‌ترین شهر آزورا است که در قرن ۱۵ بنا شده است.

روز مه

ریو دو ژانیرو

ساندرا کاتانئو که این عکس را در سواحل ریو دو ژانیرو گرفته است، می‌گوید:

دریا خروشان بود و جریان آب زیر دریا بسیار قوی بود. افراد کنار ساحل از این که وارد آب شوند، می‌ترسیدند. یک مه غلیظ ساحل را درنوردید و در میان پرتو‌های خورشید رنگ زیبایی به خود گرفت.

اسب پاکوتاه

اسب پاکوتاه

یک اسبچه هایلند در حال تاختن روی زمین برفی در ارتفاعات اسکاتلند است. اسبچه‌های هایلند بومی اسکاتلند هستند و پوست کلفت‌شان آن‌ها را در برابر سرما محافظت می‌کند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه