راهنمای سفر به کوتا بهارو

کوتا بهارو در کشور مالزی واقع شده است و به موزه‌های متعددش شهرت دارد. موزه کلانتان، موزه ایستانا جاهار، موزه جنگ و ساحل پانتای کاهایا بولان از دیدنی‌ های کوتا بهارو محسوب می‌شوند.

کوتا بهارو را بهتر بشناسید:

درباره کوتا بهارو

تاریخچه کوتا بهارو

آب و هوای کوتا بهارو

راهنمای سفر به کوتا بهارو

سوغات کوتا بهارو

جاهای دیدنی کوتا بهارو

درباره کوتا بهارو

کوتا بهارو (Kota Bharu) مرکز ایالت کلانتان در کشور مالزی، واقع در قاره آسیا است. این شهر در شمال‌شرقی شبه‌جزیره مالزی، در نزدیکی دهانه رودخانه کلانتان قرار دارد و در فاصله ۴۳۰ کیلومتری از کوالالامپور واقع شده است.

کوتا بهارو

جمعیت کوتا بهارو حدود ۳۱۵ هزار نفر و مساحت آن ۱۱۵ کیلومتر مربع است. ۹۳٪ جمعیت کوتا بهارو را مسلمانان تشکیل می‌دهند و بقیه ساکنان را بودایی‌ها، هندوان و مسیحیان شامل می‌شوند. مردم کلانتان بیشتر به زبان باهاسا ملایو کلانتان صحبت می‌کنند و زبان‌های چینی، هندی، سیامی و اورنگ اصلی نیز در میان آن‌ها رواج دارد.

سلطان کلانتان فرمانروای قانونی ایالت به شمار می‌رود. او بیشترین قدرت اجرایی را دارد و رهبر مسلمانان ایالت و سرچشمه تمام افتخارات و شکوه کلانتان است. شورای مجریه ایالتی نیز از نخست وزیر با نام منتری بسار و ۱۰ عضو دیگر تشکیل می‌شود که همگی توسط سلطان کلانتان و از میان اعضای هیئت مقننه ایالتی انتخاب شده‌‌اند.

تاریخچه کوتا بهارو

کوتا بهارو پیش از پایه‌گذاری در اواخر قرن نوزدهم، محل قرارگیری کاخ سلطنتی کلانتان بود. بعد از تاسیس این شهر در سال ۱۸۴۴، کوتا بهارو به‌عنوان پایتخت ایالت کلانتان رسمیت یافت. شهر پانتای ساباک که در فاصله ۱۰ کیلومتری از کوتا بهارو قرار دارد، اولین شهری بود که در سال ۱۹۴۱، مورد هجوم نیروهای ژاپنی قرار گرفت.

کوتا بهارو

آب و هوای کوتا بهارو

آب و هوای کوتا بهارو استوایی به شمار می‌رود. این شهر فاقد فصل بی‌باران و خشک است و بیشترین بارندگی بین ماه‌های آگوست تا ژانویه صورت می‌گیرد. متوسط دمای هوا در طول سال از ۲۳٫۳ تا ۳۰٫۹ درجه سانتی‌گراد تغییر می‌کند و میانگین بارش سالانه ۲,۵۹۹ هزار میلی‌متر برآورد شده است.

راهنمای سفر به کوتا بهارو

فرودگاه سلطان اسماعیل پترا (Sultan Ismail Petra Airport) در فاصله ۲۰ دقیقه‌ای از شهر قرار دارد و در آن پرواز‌هایی از/ به کوالالامپور، کوچینگ، پنانگ و برخی مقاصد داخلی دیگر برقرار است. نزدیک‌ترین ایستگاه قطار نیز در فاصله ۶٫۵ کیلومتری واقع شده است و کوتا بهارو را به شهرهایی مانند کوالالامپور، جوهور بهرو و سنگاپور وصل می‌کند.

سوغات کوتا بهارو

لباس‌های نقاشی‌شده باتیک، نقره‌آلات، کریستال، سنگ‌‌های قیمتی و بادباک‌های بومی با نام وائو از سوغاتی‌های کوتا بهارو به شمار می‌روند. شما برای خرید می‌توانید به «آئون مال کوتا بهارو» (AEON MALL Kota Bharu) و «بازار سیتی خدیجه» (Siti Khadijah Market) سر بزنید.

کوتا بهارو

جاهای دیدنی کوتا بهارو

از محبوب‌‌ترین جاهای دیدنی کوتا بهارو می‌توان موزه ایستانا جاهار، موزه ایستانا باتو رویال، «ساحل پانتای کاهایا بولان» (Pantai Cahaya Bulan)، «موزه بانک کراپو» (Bank Kerapu) و «دهکده صنایع دستی و موزه هنر» (Handicraft Village and Craft Museum) را نام برد.

دیگر دیدنی‌ های کوتا بهارو شامل «موزه کلانتان» (Kelantan Museum)، «موزه جنگ» (War Museum) و «مسجد محمدی» (Muhammadi Mosque) می‌شود.

نویسنده: صنم وفقی

از کجا شروع کنیم

نقشه جاهای دیدنی، هتل‌ها و رستوران‌ها

map