بهترین مکان های ترکیه برای رفتینگ در آب های خروشان

پویا جوانمرد
پویا جوانمرد سه شنبه، ۲۶ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۵
بهترین مکان های ترکیه برای رفتینگ در آب های خروشان

یکی از ورزش‌های آبی که در سفر به ترکیه می‌توان انجام داد، رفتینگ در آب‌های خروشان است که از هیجان بالایی برخوردار است.

قایقرانی و رفتینگ خصوصا اگر در آب‌های خروشان باشند، از مفرح‌ترین فعالیت‌های ورزشی هستند. کشور ترکیه دارای تعداد زیادی رود زیبا و شگفت‌انگیز است که برای قایقرانی و ورزش‌های آبی هیجان‌انگیز مناسب هستند و عموم مردم را از مبتدی گرفته تا ماهر به چالش دعوت می‌کنند. پس اگر علاقه به رفتینگ دارید و می‌خواهید در سفر به ترکیه طعم آن را بچشید، در این مقاله با ما همراه باشید.

رفتینگ در ترکیه

خودتان را لحظاتی در این مکان و سوار بر این قایق‌ها تصور کنید.

ماجراجویی با رفتینگ در ترکیه

رفتینگ یک ورزش گروهی است که هدف آن هدایت قایق بدون واژگونی در میان موج‌های خروشان بوده و یک فعالیت محبوب ورزشی در بسیاری از مکان‌ها از جنوب تا شمال ترکیه است. رودها با درجات مختلف سختی از ۱ تا ۶ تقسیم‌بندی شده‌اند. از جمله این رودها می‌توان به رود ماناوگات (Manavgat) در استان آنتالیا، رود فیرتینا (Firtina) در ریزه و رود چروه (Coruh) در استان آرتوین اشاره کرد که علاقه‌مندان رفتینگ را به ماجراجویی و لذت قایقرانی در آب‌های خروشان دعوت می‌کنند.

رفتینگ در آب‌های خروشان

احتمالا مشهورترین ورزش ماجراجویانه برای گروه‌هایی از دوستان که می‌خواهند طبیعت را به چالش بکشند و بیشترین لذت را ببرند، قایقرانی در آب‌های خروشان است. ترکیه با دارا بودن منابع طبیعی غنی و صدها رود، علاوه بر جنبه‌های فرهنگی، تاریخی و محیطی کشور، فرصت‌های بی‌نظیری برای ورزش‌های آبی مختلف همچون رفتینگ در آب‌های خروشان و قایقرانی با کانو را فراهم می‌کند.

رفتینگ در ترکیه

هرچه آب خروشان‌تر باشد، هیجان بیشتری در انتظار شما است!

رودهای محبوب برای رفتینگ

احتمالا مشهورترین محل ترکیه برای این فعالیت هیجان‌انگیز، رود چروه در ناحیه زیبای دریای سیاه ترکیه در استان آرتوین است که ورزشکاران مختلف محلی و غیرمحلی را جذب می‌کند. این رود از سریع‌ترین آب‌های جاری در جهان است که ۴۶۶ کیلومتر از مبدا خود در کوه‌های ۳۲۲۵ متری مسجد (Mescit) می‌پیماید و در آن‌طرف مرزهای گرجستان به دریای سیاه می‌ریزد. رود چروه در سطح بین‌الملل به‌عنوان یکی از سریع‌ترین آب‌های جاری جهان شناخته می‌شود.

رفتینگ در ترکیه

رود Coruh از بهترین و ایدئال‌ترین رودهای کشور ترکیه برای چشیدن طعم هیجان با رفتینگ

این فقط آب‌های جاری نیستند که هیجان زیادی را ایجاد می‌کنند؛ بلکه مناظر کوه‌های اطراف آن که حیات وحش غنی و حیواناتی همچون کرکس قرمز، خرس، بزها، گرازهای وحشی و گرگ‌ها را در خود دارند نیز زیبایی خاصی را دارا هستند. آن دسته از افرادی که در جست‌و‌جوی هیجان بسیار زیاد هستند، در رود چروه با سریع‌ترین‌ها روبه‌رو خواهند شد. رود فیرتینا در ناحیه رود سیاه نیز مانند رود کوپرولو و ماناوگات در ناحیه مدیترانه به همان میزان برای ورزش‌های آبی محبوب هستند.

از رفتینگ در آب‌های خروشان در تمام طول سال می‌توان لذت برد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه