بهترین رستوران های گوا، نگین گردشگری هند

حمیده کریمی
حمیده کریمی چهار شنبه، ۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۵
بهترین رستوران های گوا، نگین گردشگری هند

گوا یک مقصد گردشگری بسیار محبوب است و ازاین‌رو، رستوران‌های فراوانی دارد. در این رستوران‌ها می‌توانید علاوه بر غذاهای محلی و سنتی، انواع غذا از سایر کشورهای دنیا را امتحان کنید.

ایالت گوا ایالتی در حاشیه جنوب غربی هند است که مساحتی برابر با ۳,۷۰۲ کیلومتر مربع دارد و به‌عنوان کوچک‌ترین ایالت هند شناخته می‌شود. جمعیت گوا برابر با ۱,۴۰۰,۰۰۰ نفر است و با این میزان جمعیت رتبه چهارم در میان ایالت‌های کم‌جمعیت هند را دارد.

گوا، کوچک‌ترین ایالت و محبوب‌ترین مقصد گردشگری در کل هندوستان است که تورهای هند به مقصد این شهر برگزار می‌شود. سواحل شنی سفید، امواج خروشان و نسیم دریا تنها گوشه‌ای از جاذبه‌های این مقصد گردشگری است. علاوه بر این موارد، گوا را به خاطر آشپزی خاص و رستوران‌های متنوع و بی‌نظیرش می‌شناسند.

گوا، زمانی مستعمره‌ی پرتغال بود و اکنون کوچک‌ترین ایالت هند است. آشپزی منطقه‌ای گوا را به خاطر تاثیراتی که از آشپزی پرتغالی پذیرفته و تلفیق این سبک آشپزی با آشپزی هندی می‌شناسند. از غذافروشی‌های ساده‌ی خیابانی گرفته تا رستوران‌های لوکس و مجلل، در گوا، فرصت‌های زیادی برای چشیدن طعم غذاهای منحصربه فرد محلی وجود دارد. در ادامه با تعدادی از بهترین رستوران‌های گوا آشنا می‌شویم.

رستوران آپر هاوس (Upper House)

رستوران های گوا

رستوران آپر هاوس در مرکز پایتخت گوا و در مقابل باغی زیبا قرار دارد. این رستوران شیک و مجلل، اختصاصا در زمینه‌ی آشپزی سنتی گوا کار می‌کند. این مجموعه از سه تالار بزرگ، کافه‌تریایی مشرف به خیابان، یک کافه‌ی سنتی بریتانیایی و یک رستوران مجلل تشکیل شده است. در این رستوران، غذاهای محبوب و مشهور گوا با تلفیق غذاهای پرتغالی عرضه می‌شود. منوی رستوران بسیار متنوع است و غذاهای بسیار لذیذ با عطر و طعم ادویه‌های باکیفیت هندی دارد.

رستوران Hotel Venite

رستوران Hotel Venite از سال ۱۹۵۵ فعالیت می‌کند و یکی از رستوران‌های مجلل و افسانه‌ای گوا است. در این رستوران، غذاهای سنتی گوا سرو می‌شود و البته در آن غذاهای گیاهی و پرتغالی هم در منوی رستوران وجود دارد. بالکن کوچک رستوران با نور ملایم روشن می‌شود و دیوارهای آن با آثار هنری هنرمندان محلی تزیین شده است. همین عوامل دست به دست هم داده‌اند تا علاوه بر غذا، این رستوران از نظر ظاهر و طراحی دکوراسیون نیز بسیار جذاب و منحصربه‌فرد باشد.

رستوران Tuscany Gardens

رستوران Tuscany Gardens برای زمانی مناسب است که دوست دارید از غذاهای پرادویه و سنگین جنوب هند فاصله بگیرید. در این رستوران دنج و رمانتیک که از سال ۲۰۰۷ فعالیت می‌کند، بهترین غذاهای ایتالیایی سرو می‌شوند. این غذاها در عین سادگی بسیار لذیذ هستند از جمله انواع پیتزا و پاستاهای خانگی که هرچه از طعم و کیفیت آن‌ها تعریف کنیم، کم گفته‌ایم. البته در منوی رستوران تعدادی غذای دریایی و ماهی با عطر و طعم غذاهای گوا پیدا می‌شود. قیمت غذاها مقرون به‌صرفه است و صاحب رستوران تلاش می‌کند تا در کنار هر غذا، یک نوشیدنی مناسب و لذیذ به مهمانان خود معرفی کند.

رستوران Bhatti Village

رستوران های گوا

رستوران Bhatti Village دور از جاده‌های ساحلی اصلی در کوچه پس‌کوچه‌ها روستایی به نام Nerul قرار دارد. این رستوران، خانوادگی اداره می‌شود و غذاهای اصیل گوایی را با عطر و طعم خانگی سرو می‌کند. این رستوران منو ندارد و مطابق با فصل، غذاهای متنوعی سرو می‌کند. با وجود اینکه امکانات گرمایشی و سرمایشی مناسب ندارد، ولی آثار و اشیای قدیمی مالکان رستوران که بخش‌های مختلف آن را زینت داده، باعث می‌شود که هوای نامطبوع را فراموش کنید.

رستوران Mum’s Kitchen

رستوران Mum’s Kitchen را یک زوج اهل گوا افتتاح کردند. آن‌ها آرزو داشتند که با این کار، طعم‌های اصیل آشپزی خانگی را حفظ کنند. اگر می‌خواهید غذاهایی کمیاب و خاص از گوشه و کنار گوا را نوش جان کنید، این رستوران، بهترین انتخاب است. بعد از سال‌ها تحقیق، مالکان رستوران منویی غیرمعمول و فوق‌العاده برای رستوران تدارک دیده‌اند که هم آشپزی هندی و هم آشپزی پرتغالی را در ر می‌گیرد. منوی رستوران شامل یک غذای ویژه است که bimbli udamehti نام دارد. این غذای گیاهی با نارگیل کبابی و انواع ادویه‌های محلی تهیه می‌شود. این غذاخوری بزرگ با دکوراسیون زیبا، وسایل قدیمی و منظره‌ای رو به باغ، محیطی آرام و دوست‌داشتنی برای خوردن غذاهای اصیل دارد.

رستوران Thalassa

رستوران Thalassa یکی از معدود رستوران‌های یونانی در هند است. این رستوران چشم‌اندازهای زیبایی رو به ساحل دارد. به‌خصوص در هنگام غروب آفتاب، زیبایی مناظر آن دوچندان می‌شود. این رستوران فضای باز، منویی بسیار مفصل از غذای اصلی، پیش‌غذا و دسر دارد. از دیپ ساده‌ی بادمجان گرفته تا کباب‌های لذیذ و اشتهابرانگیز. این رستوران عطر و طعم غذاهای اصیل یونانی را به قلب گوا آورده است. تازگی غذاها یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این رستوران است و با بهترین محصولات تازه‌ی محلی و غذاهای دریایی محلی، تهیه می‌شود.

رستوران A Reverie

رستوران های گوا

رستوران A Reverie غذاهای مدرن اروپایی سرو می‌کند که البته با الهام از آشپزی آسیایی و جنوب هند، تهیه می‌شوند. این رستوران در یک مکان توریستی محبوب قرار گرفته و منوی آن شامل انواع غذاهای متنوع از سوپ قارچ تا انواع غذاهای دریایی و سوسیس‌های محلی است. انواع نوشیدنی چه اروپایی چه محلی، در منوی رستوران دیده می‌شود.

فضای داخلی رستوران به زیبایی طراحی شده است و لذت غذا خوردن در این رستوران را دوچندان می‌کند.

رستوران Alex Beach Shack

رستوران Alex Beach Shack فضایی آرام و راحت دارد و غذاهای لذیذ سنتی گوا را سرو می‌کند. اگر می‌خواهید یک روز آرام را در ساحل بگذرانید و در محیطی دنج غذا بخورید، حتما این رستوران را انتخاب کنید و از تنوع غذاهای گوشتی محلی و انواع سوپ و سالاد آن لذت ببرید. در منوی رستوران انواع ماهی و غذاهای دریایی نیز پیدا می‌شود. همراه با غذاهای لذیذ رستوران می‌توانید انواع نوشیدنی و آب‌میوه‌ی تازه سفارش دهید.

کافه شکلاتی (Cafe Chocolatti)

برای اینکه یک وعده غذای سبک اروپایی بخورید و از گرمای ساحل فرار کنید، هیچ جایی بهتر از کافه شکلاتی نیست. این کافه در محیطی سرسبز و زیبا در یک باغ دیدنی قرار دارد و انواع نوشیدنی از چای‌های انگلیسی گرفته تا بهترین قهوه‌ها را سرو می‌کند. به غیر از نوشیدنی، در منوی کافه غذاهای سبک و حاضری دیده می‌شود و تنوع سالاد و کرپ‌های آن قابل‌توجه است. همان طور که از اسم این کافه مشخص است، در اینجا محصولات تهیه شده از شکلات، بسیار اهمیت دارند و کیفیت آن‌ها بی‌نظیر است؛ از شکلات داغ گرفته تا کیک‌ها و دسرهای شکلاتی. اسکون‌های تازه و مربای توت فرنگی خانگی از جمله خوراکی‌های محبوب این کافه است.

رستوران Bomra’s

رستوران های گوا

رستوران Bomra’s یکی از معدود رستوران‌های میانماری در جنوب هند است. این رستوران شیک و مجلل، بهترین غذاهای سنتی میانمار را با تغییرات مدرن، ارائه می‌کند. این رستوران در یک باغ سرسبز و دوست‌داشتنی قرار دارد و منوی آن بسیار متنوع است. یکی از غذاهای خاص این رستوران khow suey نام دارد که یک غذای سنتی میانماری است و با شیر نارگیل، گوشت مرغ یا گوساله، آب لیمو و نودل تهیه می‌شود و بسیار لذیذ است. برای دسر، مهمانان می‌توانند از بین دسرهای متنوع رستوران یکی را انتخاب کنند، مثلا پاناکوتای نارگیل یا جک‌فروت. کرم بروله یکی دیگر از دسرهای موجود در منوی رستوران است.

رستوران جرج (George)

امتحان کردن طعم غذاهای سنتی گوا، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های گردشگران در سفر به گوا است. رستوران جرج علاوه بر اینکه بین اهالی گوا بسیار مشهور و محبوب است، مورد توجه گردشگران نیز قرار می‌گیرد. در این رستوران انواع غذاهای محلی، غذاهای دریایی و غذاهای الهام گرفته از آشپزی چینی سرو می‌شود. البته فرقی نمی‌کند که در نهایت چه غذای سفارش دهید، همه‌ی غذاها،  رنگ و بویی از آشپزی محلی این منطقه دارند.

رستوران Aah! Goa

کارکنان و سرآشپزان رستوران Aah! Goa همه ی تلاش خود را به کار می‌بندند تا لحظاتی به‌یادماندنی برای شما در این رستوران رقم بزنند. این رستوران، چشم‌اندازهای بسیار زیبایی دارد. جذاب‌ترین تجربه‌ی گردشگران در این رستوران، قایق‌سواری است که رستوران به مهمانان عرضه می‌کند. مهمانان رستوران می‌توانند هم‌زمان با خوردن غذاهای لذیذ محلی، از قایق‌سواری در رود نرول لذت ببرند.

رستوران 49er’s

رستوران های گوا

در رستوران 49er’s، غذاها با تازه‌ترین مواد غذایی و باکیفیت‌ترین مواد اولیه تهیه می‌شوند. این رستوران یکی از محبوب‌ترین غذاخوری‌ها در جنوب گوا است. رستوران 49er’s معمولا شلوغ است و نورپردازی‌هایش توجه عابران را جلب می‌کند. رویدادهای فرهنگی و هنری خاص و اجراهای زنده گاهی در این رستوران برپا می‌شود.

رستوران Anri’s Place

رستوران Anri’s Place یکی از محبوب‌ترین رستوران‌ها در جنوب گوا است. این رستوران درست در حاشیه‌ی ساحل قرار دارد و برای مهمانان خود چترهای بزرگ و صندلی‌های ساحلی کاملا رایگان دارد. به این ترتیب می‌توانید علاوه بر خوردن غذای لذیذ، در ساحل آفتاب بگیرید. یکی از ویژگی‌های این رستوران، چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای است که از اقیانوس دارد، به‌خصوص در هنگام غروب آفتاب که زیباترین منظره‌های طبیعی در این رستوران خودنمایی می‌کنند. این رستوران فضایی بسیار رمانتیک و جذاب دارد که به‌سادگی آن را فراموش نخواهید کرد.

غذاخوری 21 Coconuts

غذاخوری 21 Coconuts یک غذاخوری کوچک در کنار خیابان است که معمولا همیشه شلوغ است و مشتریانی راضی و خوشحال دارد. این رستوران را به خاطر غذاهای تازه‌اش دوست دارند که در تنور پخته می‌شود و غذای محبوب مشتریان دائمی رستوران است. انواع پای خانگی از محبوب‌ترین غذاهای رستوران است.

رستوران After Seven

رستوران های گوا

رستوران After Seven در کوچه‌ای منتهی به خیابان اصلی قرار دارد. این رستوران کوچک و جذاب را ممکن است به‌راحتی گم کنید، چون در معرض دید عابران نیست. رستوران افتر سون، در یک باغ قرار گرفته و فضایی بسیار دوست‌داشتنی دارد، به‌نحوی که مهمانان آن احساس می‌کنند در خانه‌ی یکی از اهالی پذیرایی می‌شوند. در منوی رستوران انواع غذاهای محلی گوا و غذاهای بین‌المللی گنجانده شده است.

رستوران SeaHawk

رستوران زیبای SeaHawk در ساحل قرار دارد. دکوراسیون این رستوران، تم دریایی و ساحلی دارد و میز و صندلی‌های آن روی شن‌های ساحلی قرار گرفته است. صدای امواج، موسیقی ملایمی است که هنگام خوردن غذا خواهید شنید. این رستوران مجلل و بی‌نقص خدماتی عالی و غذاهای لذیذ دارد و به خاطر محیط طبیعی زیبا، بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. در منوی رستوران غذاهای محلی گوا، غذاهای پرتغالی و انواع غذاهای دریایی و منتخبی از غذاهای بین‌المللی از گوشه و کنار دنیا گنجانده شده است.

رستوران Verandah

رستوران Verandah در تراس طبقه‌ی اول یک بوتیک هتل قرار دارد. این رستوران فوق‌العاده، بهترین غذاهای محلی گوا را سرو می‌کند. دکوراسیون رستوران بسیار دیدنی و جذاب است و چشم‌اندازهای زیبایی به محله‌ی لاتین گوا دارد. تمرکز اصلی این رستوران بر ارائه‌ی غذاهای سنتی گوشتی است که بسیاری از آن‌ها با نارگیل کبابی طعم‌دار می‌شوند. منوی رستوران بسیار وسیع و متنوع است و برای افرادی که رژیم‌های غذایی خاص دارند، انعطاف‌پذیر است. اگر آشپزخانه‌ی رستوران زیاد شلوغ نباشد، گاهی از مهمان‌ها دعوت می‌شود که از مراحل تهیه‌ی غذاهای سنتی تحت نظر سرآشپز دیدن کنند.

رستوران A Tona

رستوران های گوا

رستوران A Tona در حاشیه‌ی رود ماندوی قرار دارد و یک انتخاب محلی محبوب برای کسانی است که می‌خواهند یک نوشیدنی در بعدازظهری آرام نوش جان کنند یا شبی پرشور و هیجان داشته باشند. غذاهای ویژه‌ی منوی رستوران عبارت‌اند از گوشت‌های کبابی، غذاهای گیاهی، انواع خوراک مرغ و... محیط رستوران بسیار جذاب و دلپذیر است و برای کسانی مناسب است که دوست دارند از مکان‌ها و رستوران‌های توریستی فاصله بگیرند.

رستوران لافایت (LaFayette)

رستوران لافایت در جزیره‌ی آرام Chorao قرار دارد و یکی از بهترین رستوران‌های منطقه است. این رستوران تقریبا تمام طول روز باز است و تازه‌ترین غذاها را سرو می‌کند که با دقت تمام با بهترین ادویه‌جات طعم‌دار می‌شوند. سرآشپز رستوران رفتاری بسیار دوستانه دارد و حتی گاهی با مهمان‌ها سر یک میز می‌نشیند و صحبت می‌کند. انواع غذاهای دریایی و محلی در منوی رستوران ارائه شده است.

رستوران Sher-E-Punjab

رستوران Sher-E-Punjab غذاهای کلاسیک جنوب هند را سرو می‌کند. غذاهای این رستوران بیشتر از همه، توجه مسافران جوان را جلب می‌کند. یک تراس مشرف به باغ دارد و فضای داخلی آن دارای تهویه‌ی مطبوع است. این رستوران در محیطی دنج و دور از ترافیک قرار گرفته است. منوی رستوران بسیار متنوع و گسترده است و در آن انواع غذاهای گیاهی و حتی منویی منتخب از آب‌میوه‌های طبیعی دیده می‌شود.

رستوران Viva Panjim

رستوران های گوا

رستوران Viva Panjim بهترین غذاهای هندی، آسیایی، پرتغالی و انواع غذاهای دریایی را سرو می‌کند. این رستوران در یک خانه‌ی قدیمی ۱۵۰ ساله قرار دارد که به سبک هندی، پرتغالی ساخته شده است. این رستوران دنج و آرام، به خاطر وسایل قدیمی پرتغالی و آیتم‌های قدیمی که دیوارها را تزیین کرده است، فضایی جالب و دیدنی دارد. یک پاسیوی کوچک در این رستوران قرار دارد و تعدادی صندلی در فضای باز دارد که برای کسانی مناسب است که دوست دارند حین غذا خوردن، رفت و آمد مردم را تماشا کنند.

در این رستوران غذاهای اصیل گوا با عطر و طعمی فراموش‌نشدنی سرو می‌شود و منوی آن چندین مورد غذای گیاهی نیز دارد. یکی از غذاهای آن که نباید از دست بدهید، خوراک میگوی محلی است. این رستوران هر روز از ۱۱ و نیم صبح تا ۳ و نیم بعدازظهر و از ۷ بعدازظهر تا ۱۱ شب آماده‌ی پذیرایی از مهمانان است.

رستوران کازا ساریتا (Casa Sarita)

رستوران کازا ساریتا، یک رستوران شیک و مجلل و نوستالژیک است و بهترین و باکیفیت‌ترین غذاها را در محیطی فوق‌العاده در جنوب گوا، سرو می‌کند. دکوراسیون رستوران با الهام از خانه‌های قدیمی دوران استعمار طراحی شده است. موزاییک‌های سیاه و سفید، پنجره‌های مجلل و لوسترهایی بزرگ و شیک دارد. غذای این رستوران، بهترین غذاهای اصیل با تغییرات مدرن است و سبک خلاقانه‌ی این رستوران، مفهوم آشپزی در گوا را تغییر داده است. همه‌ی غذاهای محلی محبوب خود را می‌توانید در این رستوران نوش جان کنید؛ از کاری ماهی و میگو گرفته تا انواع غذاهای فصلی مدرن که ارزش یک بار امتحان کردن دارند. این رستوران هر روز از ساعت ۷ عصر تا ۱۱ شب آماده‌ی پذیرایی از مهمانان است.

فضای رسوران، مدرن و مجلل است و آشپزخانه‌ی اپن دارد.

رستوران سوزا لوبو (Souza Lobo)

در رستوران سوزا لوبو از خوردن بهترین غذاهای سنتی گوا و باکیفیت‌ترین غذاهای دریایی لذت خواهید برد و با چشم‌انداز زیبایی از مناظر آفتابی، دریا و ساحل، خاطره‌ی خوش‌تان تکمیل خواهد شد. این رستوران در ساحل شلوغ و پرطرفدار Calangute قرار دارد و در سال ۱۹۳۲ افتتاح شده است. این رستوران هم در بین اهلی منطقه و هم بین گردشگران، بسیار محبوب است. کاری برنج و میگو، ماهی سرخ شده، استیک بیف، خرچنگ و لابستر از غذاهایی است که در منوی رستوران خواهید دید. خدمات عالی، موسیقی زنده و منوی متنوع نوشیدنی‌ها، از دیگر ویژگی‌های این رستوران است.

هر روز از ۱۱ صبح تا ۱۱ و نیم شب فرصت دارید که به این رستوران سر بزنید.

رستوران فت فیش (Fat Fish)

رستوران های گوا

رستوران فت فیش، رستورانی مدرن است که آن را به خاطر خدمات‌دهی عالی و غذاهای لذیذش می‌شناسند. این رستوران بهترین غذاهای هندی و غذاهای دریایی را سرو می‌کند. البته منوی آن انواع غذاهای کلاسیک تلفیقی پرتغالی را هم در بر می‌گیرد. هر روز از ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب می‌توانید برای غذا خوردن به این رستوران سر بزنید. این رستوران محیطی آرام، مدرن و شیک دارد.

رستوران Soi

رستوران Soi  غذاهای دریایی، هندی و کلاسیک سرو می‌کند. دکوراسیون رستوران، بسیار جذاب و دوست‌داشتنی است و دیوارهای رنگارنگ دارد. در منوی رستوران علاوه بر تنوع غذاهای دریایی، انواع غذهای سنتی و محلی گوا پیدا می‌شود. کاری ماهی گوا و خوراک میگو دو مورد از غذاهای محبوب این رستوران است. منوی رستوران بسیار مفصل است و انواع نوشیدنی هم در آن پیدا می‌شود. هر روز از ساعت ۱۲ و نیم ظهر تا ۳ و نیم بعدازظهر و از ۷ و نیم عصر تا ۱۱ و نیم شب برای سر زدن به این رستوران فرصت دارید. فضای این رستوران، مدرن، شیک و آرام است.

رستوران Martins Corner

رستوران Martins Corner علاوه بر غذاهای هندی و دریایی، چند مدل غذای چینی هم سرو می‌کند. این رستوران انتخاب فوق‌العاده برای دوستداران غذا است به‌خصوص برای کسانی که از امتحان کردن طعم‌های جدید استقبال می‌کنند. شب‌ها این رستوران شلوغ می‌شود، بنابراین باید زودتر خودتان را برسانید تا از لذیذترین غذاها و از موسیقی زنده، لذت ببرید. منوی نوشیدنی رستوران هم قابل‌توجه است. هر روز از ۱۱ صبح تا ۴ بعدازظهر و از ۶ بعدازظهر تا ۱۱ شب برای سر زدن به این رستوران فرصت دارید. فضای این رستوران بسیار مدرن و آرام است.

بهترین رستوران‌های ارزان گوا

در گوا، انتخاب‌های زیادی برای غذا خوردن دارید. آشپزی محلی و تنوع بی‌نظیر غذاهای دریایی از یک طرف و تعداد بی‌شمار رستوران‌ها، باعث می‌شود که در این مقصد گردشگری محبوب، از نظر تنوع غذایی، مشکلی نداشته باشید. اگر می‌خواهید در گوا، غذای ارزان بخورید باید از مناطق و رستوران‌های توریستی فاصله بگیرید. البته این قانون تقریبا در همه‌ی مقصدهای گردشگری صدق می‌کند. در ادامه تعدادی از رستوران‌های خوب و در عین حال ارزان گوا را معرفی می‌کنیم که می‌توانید برای غذا خوردن، مد نظر قرار دهید.

رستوران Biryani Palace

رستوران های گوا

رستوران Biryani Palace در جایی مثل گوا که همه‌ی رستوران‌های آن غذای دریایی دارند، شبیه و مانند ندارد. این رستوران، صندلی در فضای باز و غذاهای اصیل به‌خصوص بریانی دارد. مهم‌ترین ویژگی این رستوران، ارزان بودن آن است. فضای داخلی رستوران به زیبایی تزیین شده است؛ فانوس‌هایی که از سقف آویزان‌اند و میز و صندلی‌های چوبی حال و هوای خاصی به این رستوران داده است. این رستوران به‌خصوص شب‌ها وقتی چراغ‌ها و فانوس‌هایش روشن می‌شوند، جذاب‌تر و دیدنی‌تر می‌شود. بریانی‌های این رستوران با انواع چاشنی‌ها و ترشی‌های محلی سرو می‌شود. البته این رستوران هم مثل سایر رستوران‌های گوا، غذای دریایی دارد. از بین انواع ماهی‌های منو می‌توانید یکی را انتخاب کنید تا به سلیقه‌ی شما آماده شود.

رستوران Anandashram

رستوران Anandashram یکی از بهترین رستوران‌های ارزان گوا است. در این رستوران انواع غذاهای دریایی و هندی سرو می‌شود از جمله ماهی سرخ شده، کاری سبزیجات، برنج، چاپاتی، سالاد و... منوی رستوران بسیار گسترده است و به غیر از غذاهای دریایی، انواع غذاهای لذیذ گوشتی را هم شامل می‌شود.

رستوران Fatima’s Corner

اگر در ناحیه‌ی ساحلی آگوندا، به گشت و گذار مشغول هستید، رستوران Fatima’s Corner یکی از رستوران‌هایی است که حتما باید به آن سر بزنید. مهمان‌نوازی گرم و دوستانه، غذاهای دریایی لذیذ و ارزان و انواع پیش‌غذاهای لذیذ و متنوع از دلایل جذابیت این رستوران برای گردشگران است. مرغ تندوری این رستوران طعمی خاص و منحصربه‌فرد دارد و برای زمانی مناسب است که دوست دارید از غذاهای دریایی گوا فاصله بگیرید. البته این رستوران، غذاهای دریایی بسیار باکیفیت و لذیذی هم دارد و بسیاری از مشتریان آن به خاطر غذای دریایی به آن سر می‌زنند. در این رستوران می‌توانید از بین ماهی‌ها و غذاهای دریایی صید همان روز، هرکدام را که خواستید انتخاب کنید، از جمله انواع ماهی، میگو و خرچنگ. رسپی این غذای دریایی متناسب با سلیقه و ذائقه‌ی شما تهیه می‌شود. تنوع آب‌میوه‌های طبیعی این رستوران، یکی دیگر از دلایل جذابیت آن است.

رستوران چانکی چیکن (Chunky Chicken)

رستوران های گوا

رستوران فست فود چانکی چیکن، انواع کباب، برگر، مرغ سرخ‌شده، شاورما و انواع غذاهای لذیذ را با قیمت‌های بسیار مناسبی سرو می‌کند. اگر دوست دارید غذاهای آشناتر بخورید و از خوردن غذاهای لذیذ که با ذائقه‌ی شما سازگارتر است، با قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه لذت ببرید چانکی چیکن را انتخاب کنید. این رستوران در یک خانه‌ی کوچک به رنگ زرد روشن قرار دارد، صندلی‌های پلاستیکی رنگارنگ دارد و مکانی بسیار شاد برای اهالی شهر است و بین آن‌ها بسیار محبوب است. این رستوران ممکن است سالم‌ترین غذاخوری شهر نباشد ولی اگر دل‌تان غذاهای خیابانی ارزان و آشنا می‌خواهد، بد نیست که حداقل یک بار به اینجا سر بزنید.

رستوران‌های غذای دریایی در گوا

رستوران Ritz Classic

رستوران Ritz Classic در یک ساختمان در خیابان شلوغ و توریستی June Road قرار دارد. این رستوران صندلی‌های ساده و دکوری معمولی دارد و همه‌ی مزیت آن، کارکنان رستوران و غذای باکیفیت و لذیذ آن است. منوی رستوران بسیار متنوع است و سبک‌های مختلف آشپزی را در بر می‌گیرد. غذاهای هندی، چینی، تندوری و گوایی از جمله غذاهایی است که در منوی رستوران دیده می‌شود، ولی غذای دریایی مهم‌ترین دلیلی است که گردشگران و اهالی شهر را به این رستوران می‌کشاند. شاه‌ماهی کبابی یکی از غذاهای ویژه‌ی رستوران است. این نوع ماهی، ابتدا در ادویه‌های مخصوص مارینه می‌شود و سپس آن را کباب یا بریان می‌کنند. کاری میگو و برنج یکی دیگر از غذاهای منوی رستوران است که طرفداران زیادی دارد. این رستوران، محیطی عالی برای خانواده دارد.

رستوران Fisherman’s Wharf

رستوران Fisherman’s Wharf از زمانی که در سال ۲۰۰۵ افتتاح شده، به یکی از رستوران‌های محبوب اهالی شهر و گردشگران تبدیل شده است. این رستوران را می‌توان بهترین رستوران غذای دریایی و رستوران چندملیتی در جنوب گوا نامید. به‌محض اینکه وارد رستوران می‌شوید، متوجه موقعیت جغرافیایی رشک‌برانگیز این رستوران خواهید شد. این رستوران در نزدیکی رود Sal قرار دارد. می‌توانید روی یک سکوی چوبی مشرف به رود بنشینید و قایق‌های ماهیگیری قدیمی را تماشا کنید. این رستوران، غذاهای چینی و هندی سرو می‌کند و البته غذاهای دریایی سنتی گوا نیز جایگاه ویژه‌ای در منوی رستوران دارد. شاه‌میگو یکی از محبوب‌ترین غذاهای این رستوران است که با سس کره‌ای سیر سرو می‌شود. کاری برنج و ماهی یک از غذاهای سنتی گوا است که تقریبا موردعلاقه‌ی همه‌ی اهالی و گردشگران است. منوی گسترده‌ای از انواع نوشیدنی در این رستوران ارائه می‌شود.

رستوران Zeebop

رستوران های گوا

رستوران Zeebop در ساحل قرار دارد و سبک معماری آن معماری منطقه‌ی بالی است. این رستوران به خاطر غذای دریایی عالی، مهمانی‌های شبانه و موقیعت جغرافیایی عالی‌اش بسیار مشهور است و بسیاری از زوج‌های جوان آن را برای برگزاری مهمانی و عروسی خود انتخاب می‌کنند. دکور روستایی و جذاب رستوران، یکی دیگر از دلایلی است که باعث شده مورد توجه گردشگران و اهالی قرار بگیرد.

منوی اشتهابرانگیر رستوران، مجموعه‌ای از غذاهای سنتی گوا و غذاهای دریایی را در بر می‌گیرد. این رستوران به خاطر موقعیت جغرافیایی عالی و غذاهای لذیذش، بسیار مشهور است و یکی از رستوران‌هایی است که در سفر به گوا حتما باید به آن سر بزنید.

رستوران Suwadik

رستوران Suwadik فضایی بسیار جذاب و دیدنی دارد و با نقاشی‌های کارتونی زیبا، تزیین شده است. منوی رستوران شامل انواع غذاهای اصیل گوا است که با ادویه‌های خاص و با عطر و طعم خانگی تهیه می‌شوند. انواع ناگت‌های غذای دریایی در این رستوران سرو می‌شود. برای تهیه‌ی این غذاها، گوشت ماهی را با ادویه طعم‌دار می‌کنند و با آرد سوخاری می‌پوشانند و در روغن فراوان سرخ می‌کنند. انواع استارتر و ساید دیش در کنار غذاها سرو می‌شود که لذت غذا را دوچندان می‌کند. انواع کاری میگو، ماهی سرخ‌شده، سالاد و ترشی‌های محلی در کنار غذاها ارائه می‌شود. در منوی رستوران چند مدل دسر هم وجود دارد.

رستوران Fish Ka

رستوران Fish Ka یکی از رستوران‌های محبوب جنوب گوا مخصوصا بین اهالی این منطقه است. سرآشپزان و کارکنان این رستوران، هندی و روسی هستند. تنوع غذاهای این رستوران بسیار زیاد است و با توجه به ذائقه‌ی خود می‌توانید هرکدام را که دوست داشتید انتخاب کنید. تعدادی غذای دریایی با ادویه‌جات کمتر در منو وجود دارد و برای کسانی مناسب است که غذاهای پرادویه را دوست ندارند. علاوه بر انواع غذای دریایی ترد و لذیذ، تعدادی دسر هم در منوی رستوران وجود دارد که ارزش امتحان کردن دارند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه