اثر مثبت جام جهانی 2018 بر پتانسیل‌های سفر و گردشگری روسیه

نگین توکلی
نگین توکلی سه شنبه، ۱۹ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۰
اثر مثبت جام جهانی 2018 بر پتانسیل‌های سفر و گردشگری روسیه

جام جهانی 2018، توانسته است پتانسیل‌های سفر و گردشگری را در کشور غنی از تاریخ و فرهنگ روسیه به مقدار برجسته‌ای برساند.

درآمد سفر و گردشگری در مسکو با نرخ رو به افزایش ۶٫۶ درصدی تا سال ۲۰۲۶ به رشد ادامه خواهد داد و پول ورودی به سیستم روسیه به‌صورت مستقیم از گردشگران بین‌المللی به صورت میانگین در دهه بعدی، ۹٫۶ درصد در سال افزایش خواهد داشت.

طبق داده‌های شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC)، انتظار می‌رود در سال جاری، پول خرج شده توسط بازدیدکنندگان بین‌المللی حدود ۷ درصد رشد داشته باشد.

تحقیقات اصلی شورای جهانی سفر و گردشگری، آثار اقتصادی سفر و گردشگری در روسیه را به شرح زیر اعلام کرده است:

  • سفر و گردشگری، باعث ایجاد ۳٫۳ میلیون شغل در سال ۲۰۱۷ شده است (۴٫۵ درصد کل شغل‌های روسیه).
  • پیش بینی‌ها نشان می‌دهد تا سال ۲۰۲۸، بیش از ۳٫۸ میلیون شغل در صنعت سفر و گردشگری به وجود خواهند آمد.
  • بخش سفر و گردشگری در سال ۲۰۱۷، رشد ۳٫۲ درصدی داشت. این مقدار در سال گذشته، ۲٫۲ درصد در اقتصاد روسیه بود.
  • سفر و گردشگری، ۴٫۸ درصد تولید ناخالصی داخلی (GDP) روسیه را تولید کرده است؛ چیزی معادل ۷۶ میلیارد دلار (۴۴۳۵ میلیارد روبل).
  • روسیه ۱۶امین اقتصاد بزرگ سفر و گردشگری در دنیا است.

داده‌های شورای جهانی سفر و گردشگری در رابطه با گزارشات اقتصادی آکسفورد (Oxford Economics)، نشان داده است که درآمدهای سفر و گردشگری در مسکو، تا سال ۲۰۲۶، هر سال نرخ سرعت رو به افزایش ۶٫۶ درصدی خواهد داشت و پول ورودی به سیستم روسیه به صورت مستقیم از گردشگران بین‌المللی به صورت میانگین در دهه بعدی، ۹٫۶ درصد در سال افزایش می‌یابد.

کمتر از دو هفته قبل از مسابقه فینال ۲۱امین جام جهانی 2018، روسیه میزبان یک میلیون طرفدار مسابقات در ۱۱ شهر در سراسر کشور بوده است. در تاریخ چهارم ژوئن تا ۱۵ام جولای (۱۴ خرداد تا ۲۴ تیر ۱۳۹۷)، داده‌های فروارد کیز (ForwardKeys) نشان داد که رزروهای آینده برای مسافران بین‌المللی در روسیه، ۵۰٫۵ درصد رشد مثبت داشته است.

گلوریا گوئوارا، مدیر عامل و رییس کل شورای جهانی سفر و گردشگری گفت:

سفر و گردشگری، شغل ایجاد می‌کند، باعث رشد اقتصادی می‌شود و کمک می‌کند تا جامعه‌ای بهتر ساخته شود. این مساله به خصوص در مورد روسیه صادق است؛ ۱۶امین اقتصاد بزرگ گردشگری در جهان. جالب است بدانید مسکو بیش از یک چهارم درآمد گردشگری روسیه  را تامین می‌کند. میزبان جام جهانی بودن این فرصت را به روسیه داد تا شهرهای کمتر شناخته شده و زیبایش در سراسر کشور را به نمایش بگذارد، میلیون‌ها نفر مسافر را به سمت خود بکشاند و در عین حال به رشد اقتصادی و ایجاد شغل کمک کند.

در سراسر جهان، سال ۲۰۱۷ یکی از قوی‌ترین سال‌های سفر و گردشگری در رشد تولید ناخالصی داخلی (GDP) در یک دهه بود. بخش ما هم‌اکنون در جهان از هر ۱۰ شغل، یک شغل را حمایت و ۱۰ درصد GDP جهانی را تولید می‌کند. در طول ده سال گذشته، یکی از ۵ شغل ایجاد شده در سراسر دنیا، در بخش ما بوده است. با حمایت صحیح دولت‌ها، حدود ۱۰۰ میلیون شغل جدید می‌توان در دهه پیش رو، ایجاد کرد.

هر سال، شورای جهانی سفر و گردشگری، یک پژوهش قطعی در مورد تاثیر اقتصادی سفر و گردشگری در ۱۸۵ کشور و ۲۵ منطقه انجام می‌دهد.

 

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه