شهرهای چند فرهنگی دنیا کدامند؟

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی شنبه، ۲۳ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۰
شهرهای چند فرهنگی دنیا کدامند؟

شهرهای چند فرهنگی زیادی نظیر ملبورن، لیون، بیرمنگام، سائو پائولو، اتاوا و... در دنیا وجود دارد که می‌توانند تجربه‌ای متفاوت و منحصر به فرد را برای هر گردشگری رقم بزنند.

فرهنگ‌ها و سبک‌های جدید زندگی را می‌توان در طول سفر تجربه کرد به خصوص در شهرهایی که چندین فرهنگ را در خود جای داده‌اند و همین عامل بر جذابیت آن‌ها افزوده است. در ادامه قصد داریم تعدادی از این شهرها را به شما معرفی کنیم، آماده یک ماجراجویی چند فرهنگی هستید؟

۱. ملبورن؛ استرالیا

ملبورن

ملبورن را به لطف جمعیت چند فرهنگی ساکن در آن که شامل ۱۴۰ فرهنگ مختلف می‌شود، به‌عنوان سرزنده‌ترین شهر دنیا می‌شناسند. برای تماشای انواع رویدادهای فرهنگی می‌توانید به میدان فدراسیون (Federation Square) بروید که دائما در آنجا برپا است، در خیابان لیگون (Lygon Street) شاهد جشنواره سالانه ایتالیایی خواهید بود و جشنواره هومر نیز در موزه هلنیک (Hellenic Museum) برگزار می‌شود. رستوران‌های متعددی از رستوران ویتنامی و چینی گرفته تا مجارستانی، روسی، اتیوپی و... در ملبورن فعالیت می‌کنند، ضمن اینکه مشهورترین قهوه جهان را نیز می‌توانید در این شهر امتحان کنید. برای چشیدن طیف وسیعی از غذاها به بازار محلی بروید و دلی از عزا درآورید.

۲. سائو پائولو؛ برزیل

سائو پائولو

سائو پائولو قطب اقتصادی برزیل است و به همین دلیل یکی از چند فرهنگی‌ترین شهرهای آمریکای جنوبی به حساب می‌آید. در کل شهر می‌توان میراث مهاجران و بازدیدکنندگانی از ایتالیا، پرتغال، ژاپن، آلمان، کره جنوبی و لبنان را مشاهده کرد. می‌توانید به محله لیبرداد (Liberdade) سر بزنید که منطقه محبوب جامعه ژاپنی است و غذاهای ایتالیایی را در بیکسیگا (Bixiga) امتحان کنید. بخشی از وقت خود را برای بازدید از موزه هنر (Museu de Arte)، موزه آفرو برزیل (Museu Afro. Brasil) و موزه Pinacoteca do Estato اختصاص دهید.

۳. اوتاوا؛ کانادا

اتاوا

اوتاوا پایتخت کانادا است و مردم به دو زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت می‌کنند؛ هر چند که شاید زبان‌های متعدد دیگری نیز به گوش شما بخورد. تقویم این شهر شامل جشنواره‌های متعدد از فرهنگ‌ها و موسیقی سراسر جهان می‌شود. اگر به نزدیکی ساختمان پارلمان هیل (Parliament Hill) رسیدید، از مجموعه موزه‌ها و گالری‌های این محل دیدن کنید.

۴. هوستون؛ آمریکا

هوستون

در شهر هوستون، فرهنگ‌های مختلف جهان به چشم می‌خورد که تلفیقی از هنر، فرهنگ، موسیقی و غذا است. در کل منطقه مرکز شهر می‌توان گالری‌ها و موزه‌های در سطح جهانی زیادی را مشاهده کرد که لذت زیادی را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد. افراد عاشق باربیکیو نیز می‌توانند طعم غذاهای گوشه و کنار دنیا را بچشند. این شهر را با موسیقی کلاسیک‌اش می‌شناسند که با اپرا، باله و سمفونی و صدها نوع سبک آواز نظیر جاز، راک، کانتری و... پذیرای گردشگران و مردم شهر است.

۵. بیرمنگام؛ بریتانیا

بیرمنگام

بیرمنگام یکی از شهرهای بریتانیا با تنوع فرهنگی است. در این شهر هنری می‌توانید از موزه و گالری هنری بیرمنگام (Birmingham Museum & Art Gallery)، کتابخانه و گالری آیکن بیرمنگام (Gallery and Library of Birmingham) و... بازدید کنید.

افراد عاشق غذا می‌توانند غذای ۲۷ کشور را در این شهر امتحان کنند و از رستوران‌های مشهور هندی لذت ببرند. جالب است بدانید که ۵ رستوران برنده میشلن نیز در این شهر فعالیت می‌کند. بعد از صرف غذا به سیتی استار بروید و یک فیلم هندی تماشا کنید، چراکه در این محل ۶ پرده سینما به این نوع ژانر فیلم اختصاص دارد. بازدید از روستای بورنویل (Bournville) را نیز فراموش نکنید که توسط جان کدبوری سازنده شکلات‌های با روکش بنفش، بنا شده است.

۶. لوزان؛ سوئیس

لوزان

شهر لوزان در نزدیکی کوه آلپ و مراکز اصلی کسب و کار قرار دارد و مورد توجه گردشگران، دانشجویان و مهاجران بوده است. در این مرکز فرهنگی می‌توان شاهد موسیقی، تئاتر و سینما بود. به این ترتیب می‌توانید یکی از نمایش‌های آرشیو فیلم سوئیس را تماشا کرده و از نمایشگاه‌ مدرنی در موزه هَند (Museum of the Hand) دیدن کنید. غذاهای بین‌المللی خوشمزه‌ای از کشورهای هند و برزیل و ایتالیا و... نیز در این شهر طبخ می‌شود که نباید از دست بدهید.

۷. مونیخ؛ آلمان

مونیخ

شهر زیبا و چند فرهنگی مونیخ، شهری به سرزندگی لندن است. در این شهر می‌توان انواع طعم‌های خوشمزه غذاها از ترکیه و گرجستان تا اتیوپی و خاورمیانه را امتحان کرد. از آنجا که ۸۰ موزه در این شهر قرار دارد، در نتیجه محلی ایده‌آل برای گشت و گذار در هنر، فرهنگ و تاریخ به‌شمار می‌رود؛ به‌عنوان مثال می‌توانید به موزه پنج قاره (Museum of Five Continents) سر بزنید. جشنواره بزرگ تالوود (Tollwood)، یک جشنواره بین‌المللی فرهنگی است که در فصل تابستان در پارک المپیک (Olympic Park) برگزار می‌شود.

۸. لیون؛ فرانسه

لیون

شهر مدرن لیون در طول سال میزبان ۲۱ هزار رویداد فرهنگی مختلف است. منطقه لا کونفلوئنسز (La Confluence) بین دو رودخانه سائون (Saône) و رون (Rhône) واقع شده که می‌توانید انواع غذاهای ملل، معماری متنوع و زندگی شبانه فوق‌العاده را تجربه کنید. اگر عاشق موسیقی الکترونیک هستید، حتما به لیون فرانسه سفر کنید. جشنواره نورها (Festival of Lights) و جشنوراه هنر مدرن دوسالانه (Biennial Modern Art Festival) که هنر معاصر سراسر دنیا را به نمایش می‌گذارد نیز از رویدادهای فرهنگی این شهر محسوب می‌شود.

۹. پچ؛ مجارستان

پچ مجارستان

شهر پچ (Pecs) پایتخت فرهنگی اروپا به حساب می‌آید و پیشینه‌ای رومی، ترکی و آلمانی دارد. میراث غنی این شهر در تنوع چشمگیر آثار مذهبی، زبان و غذاها مشهود است. برای تماشای هنر، موسیقی و غذاهای محلی شهر می‌توانید به Zsolnay Cultural Quarter  سر بزنید، مطمئنا افراد عاشق غذا را شگفت‌زده خواهد کرد. اگر در فصل تابستان به این شهر سفر کردید از جشنواره تفریحی هنر، موسیقی و غذای خیابانی نهایت لذت را ببرید.

۱۰. مالمو؛ سوئد

مالمو سوئد

شهر مالمو (Malmo) در سال‌های اخیر به یک شهر چند فرهنگی تبدیل شده، به‌طوری که بیش از یک سوم جمعیت آن را خارجی‌ها تشکیل می‌دهند. تعداد زیاد مهاجران و پناهندگان باعث شده این شهر، حس و حالی جهانی پیدا کند. غذاهای این شهر شامل غذاهای هندی، آسیایی، ترکی و سوری است و رستوران‌های ارزان در کنار رستوران‌های میشلن فعالیت دارند. آخر هفته‌ها باید به محله bohemian Mollevangen بروید و از بازار آن با غذاهای بین‌المللی، صنایع دستی و هنری دیدن کنید. در طول تابستان از جشنواره مالمو (Malmö Festival) و مالمو سومارسن (Sommarscen Malmö) دیدن کنید که اوج چند فرهنگی بودن شهر را به نمایش می‌گذارند.

۱۱. سارایوو؛ بوسنی و هرزگوین

سارایوو

سارایوو مطمئنا یکی از چند فرهنگی‌ترین شهرهای اروپایی است که تاثیرات اسلاوی، آلمانی و بیزانسی را در هم آمیخته است و نتیجه آن، تنوع معماری، غذا و فرهنگ است که به‌خصوص در منطقه قدیمی شهر (Old Town) مشهود است، به‌طوری که مردم با ادیان مختلف بدون هیچ مشکلی در کنار هم زندگی می‌کنند. سری به خیابان Ferhadjida بزنید و معماری اروپایی تا معماری تحت تاثیر عثمانی را مشاهده کنید. کاروانسرای Moricá Han نیز از نقاط دیدنی شهر به‌شمار می‌رود که با مغازه‌های فرش ترکی، مسجد و رستوران‌ها پذیرای گردشگران است.

۱۲. ملاکا؛ مالزی

ملاکا مالزی

شهر تاریخی و چند فرهنگی ملاکا در مالزی قرار دارد و طی صدها سال تجارت بین شرق و غرب ساخته شده است. میراث هلندی، پرتغالی و بریتانیایی با سنت‌های محلی در هم آمیخته و تجربه‌ای منحصر به فرد را پیشکش نگاه بازدیدکنندگان می‌کند. از معماری فوق‌العاده این شهر می‌توان به کلیسای سنت پیتر (St Peter’s Church)، قلعه پرتغالی‌ها (Portuguese fortress)، ستادسویس هلندی (Dutch Stadthuys)، موزه میراث بابا نیونیا (Baba Nyonya Heritage Museum) اشاره کرد. غذاهای پر ادویه و خوش طعم و دسرهای برنجی این شهر را از دست ندهید. برای چشیدن طعم غذاهای خانگی به بازارهای خیابانی و دستفروش‌ها سر بزنید.

مطالب مرتبط:

منبع momondo

دیدگاه