بهترین رستوران های سانتورینی، تبلور آشپزی یونانی

حمیده کریمی
حمیده کریمی چهار شنبه، ۲۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۵
بهترین رستوران های سانتورینی، تبلور آشپزی یونانی

سانتورینی یکی از زیباترین جزایر یونان، به خاطر معماری بی‌نظیر، چشم‌اندازهای ساحلی زیبا و آشپزی فوق‌العاده‌اش در سراسر دنیا مشهور است. در رستوران‌های سانتورینی می‌توانید بهترین و لذیذترین غذاهای یونانی را نوش جان کنید.

سانتورینی، یکی از شگفت‌انگیزترین جزایر در اروپا و یکی از زیباترین مقصدهای گردشگری در تور یونان است. معماری سنتی این جزیره، سواحل نفس‌گیر و آشپزی بی‌نظیر یونانی با عطرها و طعم‌های فوق‌العاده، باعث می‌شوند که سانتورینی یک مقصد گردشگری فوق‌العاده و ایده‌آل باشد.

در ادامه، تعدادی از بهترین و مهم‌ترین رستوران‌های سانتورینی را معرفی می‌کنیم که در تور سانتورینی می‌توانید در این رستوران‌ها از غذای عالی، فضای فوق‌العاده و برنامه‌های فرهنگی متنوع لذت ببرید. از غذاخوری‌های سنتی گرفته تا رستوران‌های ساحلی مدرن، این جزیره‌ی یونان فرصت‌های زیادی برای غذا خوردن دارد.

رستوران آرگو (Argo)

رستوران آرگو

رستوران آرگو یکی از بهترین رستوران‌های سانتورینی است که بارها جوایز مختلفی را از آن خود کرده است و در فهرست بهترین رستوران‌های این منطقه همواره نام رستوران آرگو دیده می‌شود. این رستوران با یک فضای روباز بزرگ، چشم‌اندازهای زیبایی از مناطق اطراف را به نمایش می‌گذارد و مکانی عالی برای خوردن یک وعده غذا در غروب آفتاب است. 

اگر از دوستداران محیط زیست هستید و در تک تک لحظات سفر، به محیط زیست اهمیت می‌دهید، این رستوران برای شما مناسب است؛ چون کاملا دوستدار طبیعت است. در منوی رستوران، انواع غذاهای لذیذ یونانی و بهترین غذاهای بین‌المللی پیدا می‌شود. این غذاهای لذیذ را با مواد تازه و محصولات محلی تهیه می‌کنند. در رستوران آرگو می‌توانید غذاهایی از چهار گوشه‌ی دنیا را نوش جان کنید.

رستوران سلن (Selene)

رستوران های سانتورینی

رستوران سلن کلاس‌های آشپزی نیز برگزار می‌کند

رستوران سلن (Selene) در سال ۱۹۶۸ آغاز به کار کرده است. رستورانی مدرن و جذاب که همواره به شعار و ماموریت اصلی خود پایبند بوده است: اینکه از مواد و محصولات محلی و دستورهای اصیل استفاده کند تا از این طریق، مهمانان رستوران بتوانند فرهنگ غذایی سانتورینی را از نزدیک لمس کنند و اصیل‌ترین غذاها را نوش جان کنند.

علاوه بر این، این رستوران کلاس‌های آشپزی نیز برگزار می‌کند و موقعیت جغرافیایی فوق‌العاده‌ای در نزدیکی یکی از جاذبه‌های مهم سانتورینی دارد. در این رستوران می‌توانید از امتحان کردن سینی‌های مزه و غذاهای اصیل یونانی لذت ببرید. منوی رستوران بسیار متنوع است و غذاهای ویژه‌ای دارد که در بین آن‌ها، غذای دریایی هم پیدا می‌شود.

رستوران Aktaion Taverna

رستوران Aktaion taverna

رستوران Aktaion Taverna بیش از ۹۰ سال پیش افتتاح شده است. این غذاخوری سنتی یونانی، شاهد حدود یک قرن از تاریخ و تغییرات سانتورینی است. امروزه این رستوران توسط نسل سوم از پایه‌گذاران آن اداره می‌شود و منبعی عالی برای لذت بردن از فرهنگ غذایی سانتورینی است.

این رستوران موقعیت جغرافیایی فوق‌العاده‌ای دارد و در یکی از زیباترین روستاهای نزدیک مرکز سانتورینی واقع شده است. در این رستوران، با بهترین غذاهای محلی از مهمانان پذیرایی می‌شود؛ غذاهایی که هر کدام شبیه یک اثر هنری جذاب هستند. منوی رستوران بر اساس مواد غذایی محلی موجود ارائه می‌شود و غذاهای ویژه‌ای دارد. مثلا پای کدو، ماهی مارینه شده با سس سیر، میگوی مارینه شده با پستوی ریحان.

رستوران 1800

رستوران 1800 سانتورینی

رستوران 1800 در یک خانه‌ی قدیمی واقع شده است و برای کسانی مناسب است که دوست دارند حال‌وهوای نوستالژیک سانتورینی را تجربه کنند. این رستوران، ظاهر قدیمی خود را حفظ کرده و وسایل آن هنوز همان وسایل قدیمی چوبی است. غذا خوردن در این رستوران، مانند سفر در زمان، تجربه‌ای متفاوت و بی‌نظیر است.

این رستوران محبوب‌ترین رستوران در منطقه‌ی Oia، یک روستای کوچک و تاریخی در سواحل شمالی جزیره است و منوی آن شامل بهترین غذاهای مدیترانه‌ای است. از تراس بام این رستوران، چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای از دریای اژه قابل مشاهده است. در منوی رستوران به غیر از غذاهای لذیذ، نوشیدنی‌های محلی نیز وجود دارد.

رستوران Sunset by Paraskevas

رستوران Sunset by Paraskevas سانتورینی

رستوران Sunset by Paraskevas سابقه‌ای بیش از ۳۰ سال دارد. زمانی که مواد غذایی اولیه مورد نیاز رستوران توسط احشام حمل و نقل می‌شد. این رستوران مقصدی عالی برای کسانی است که به روستای Oia سر می‌زنند. این رستوران توسط یک ماهیگیر و همسرش پایه‌گذاری شده است و یک رستوران سنتی یونانی است. آن را بیش از هر چیز به خاطر غذاهای تازه‌اش می‌شناسند که با بهترین و تازه‌ترین مواد تهیه می‌شوند. این مواد اولیه را صاحب رستوران با نهایت دقت از بازارهای محلی خریداری می‌کند. این رستوران در یک بندر زیبا واقع شده و موقعیت جفرافیایی خوبی دارد. مهمانان رستوران علاوه بر خوردن غذای لذیذ و باکیفیت، از تماشای مناظر زیبا به خصوص در غروب آفتاب، لذت می‌برند. غذای ویژه‌ی رستوران، پاستای لابستر مخصوص است.

رستوران Atlantis Island

رستوران Atlantis Island

رستوران Atlantis Island برای کسانی مناسب است که دوست دارند در رستورانی با خدمات فوق‌العاده، غذای عالی و چشم‌اندازهای بی‌نظیر غذا بخورند. این رستوران در یکی از زیباترین سواحل سانتورینی قرار دارد و حین غذا خوردن می‌توانید از منظره‌ی زیبا و آبی دریا لذت ببرند. برای تهیه‌ی غذاهای این رستوران از بهترین مواد و محصولات محلی استفاده می‌شود. تمرکز اصلی رستوران بر ارائه‌ی غذاهای مدیترانه‌ای است و منوی آن دائما تغییر می‌کند.

رستوران Ginger Sushi

رستوران های سانتورینی

رستوران Ginger Sushi یکی از اولین رستوران‌های سانتورینی است که سوشی سرو می‌کند. این رستوران در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد و آن را بیش از هر چیز به خاطر غذاهای تازه، خلاقیت در تلفیق و طبخ غذاها و سرویس‌دهی عالی می‌شناسند. این رستوران بهترین جای شهر برای خوردن غذاهای ژاپنی است. اگر ماجراجویی‌های غذایی را دوست دارید، حتما غذا خوردن در این رستوران را امتحان کنید.

رستوران Krinaki Taverna

رستوران های سانتورینی

رستوران Krinaki Taverna، در روستایی آرام به نام فینیکیا قرار دارد و یک رستوران سنتی یونانی است. این رستوران فقط از مواد و محصولات غذایی محلی برای تهیه‌ی غذاها استفاده می کند و منویی دارد که مورد توجه دوستداران غذاهای گیاهی قرار دارد. بادمجان کبابی با گوجه و پنیر، املت‌های متنوع، قارچ سرخ شده و فریتر گوجه فرنگی از جمله غذاهایی است که در منوی رستوران خواهید دید.

ضمنا این رستوران به غیر از غذاهای گیاهی، منویی عالی و متنوع از غذاهای گوشتی هم ارائه می‌کند. برای انواع غذاها، نوشیدنی‌های محلی نیز وجود دارد و رویدادهای فرهنگی مختلفی مثل شعرخوانی یا نمایشگاه‌های هنری در آن برپا می‌شود.

رستوران Aegialos

رستوران aegialos سانتورینی

رستوران Aegialos جزو برترین رستوران‌های فرهنگی سانتورینی است و در ساحلی زیبا قرار دارد. این رستوران در نزدیکی فیرا قرار دارد و از طریق ماشین، راه آبی یا پای پیاده قابل دسترسی است. طراحی این رستوران با استفاده از المان‌های دریایی مثلا قایق و تور ماهیگیری اجرا شده است. این رستوران ساحلی کوچک از مهمانان خود با بهترین غذاهای اصیل پذیرایی می‌کند. رستوران Aegialos بین گردشگران بسیار محبوب است و غذاهای سنتی را با بهترین و تازه‌ترین مواد غذایی محلی تهیه می‌کند. انواع غذاهای دریایی و ماهی نیز در منوی رستوران دیده می‌شود.

رستوران نیچتری (Nichteri)

رستوران نیچتری سانتورینی

رستوران نیتری (Nichteri) را به‌عنوان یکی از بهترین رستوران‌های سنتی سانتورینی می‌شناسند. در این رستوران، بهترین غذاهای اصیل جزیره برای مهمانان سرو می‌شود. سرآشپز رستوران، اهل سانتورینی است و به خوبی عطر و طعم غذاهای اصیل یونانی را می‌شناسد. البته این سرآشپز در سراسر دنیا به شهرت رسیده است و در رقابت‌های بین‌المللی شرکت می‌کند.

در منوی رستوران، مجموعه‌ای از غذاهای لذیذ یونانی سرو می‌شود. از مارمالاد لیمو و پنیر سنتی Kefalotyri گرفته تا حلزون بخارپز و دسرهای تهیه شده با عسل.

بهترین رستوران‌های گیاهی در سانتورینی

سانتورینی یک از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری در دنیا است. چشم‌اندازهای زیبا، ویلاهای جذاب و سواحل بی‌نظیر آن باعث می‌شود که همه‌ی گردشگران راضی و خوشحال از سانتورینی به خانه برگردند. یکی از دلایل جذابیت سانتورینی برای گردشگران، آشپزی خاص منطقه و تنوع غذاها است. گرچه بسیاری از غذاهای اصیل یونانی با گوشت و ماهی تهیه می‌شوند؛ ولی تعداد غذاهای گیاهی یونانی نیز بسیار قابل توجه است. در اکثر رستوران‌های سنتی سانتورینی می‌توانید غذاهای گیاهی پیدا کنید ولی تمرکز رستوران‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، بیشتر بر ارائه‌ی غذاهای گیاهی است.

فلافل لند (FalafeLand)

رستوران های سانتورینی

فلافل‌لند یک غذاخوری گیاهی است که در نزدیکی میدان اصلی فیرا قرار دارد و همان‌طور که از اسم آن مشخص است، فلافل‌های بی‌نظیری را می‌توانید از اینجا تهیه کنید؛ البته غیر از فلافل، همه‌ی غذاهایی که در فلافل‌لند سرو می‌شوند، گیاهی هستند، به غیر از سس ماست. مثلا حموص یکی از غذاهای محبوب این رستوران است که بسیار لذیذ و پرطرفدار است. منوی رستوران قیمت‌های بسیار معقول و مناسبی دارد. در این غذاخوری می‌توانید غذاهای حاضری لذیذی بخورید و البته یک غذاخوری لوکس نیست.

هر روز از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ و نیم شب می‌توانید به فلافل‌لند سر بزنید. 

رستوران ترنکیلو Tranquilo

رستوران های سانتورینی

رستوران ترنکیلو (Tranquilo) در محیطی آرام و دنج، غذاهای گیاهی سرو می‌کند. در منوی رستوران، غذاهای بین‌المللی دیده می‌شود و تعدادی غذای یونانی و برگرهای گیاهی دارد. حال‌وهوای رستوران بسیار جذاب و راحت است و غیر از غذا، انواع نوشیدنی‌های لذیذ تهیه شده از شیر سویا دارد.

هر روز از ۹ و نیم صبح تا ۲ بامداد می‌توانید در این رستوران غذا بخورید. این رستوران برای وعده‌های صبحانه، ناهار، شام و... در خدمت مهمانان است.

رستوران هندی جیپور پلیس (Jaipur Palace)

رستوران های سانتورینی

رستوران هندی جیپور پلیس، غذاهایی معطر و لذیذ سرو می‌کند. این رستوران البته اختصاصا رستوران غذاهای گیاهی نیست ولی غذاهای گیاهی زیادی در منوی آن پیدا می‌شود. سمبوسه‌های گیاهی، انواع سوپ و سالاد را می‌توانید در این رستوران نوش جان کنید.

هر روز از ساعت ۱۲ و نیم ظهر تا ۱۲ شب، می‌توانید به این رستوران سر بزنید. رستوران جیپور پلیس، برای وعده‌ی ناهار و شام، آماده‌ی پذیرایی از مهمانان است.

رستوران کیپریدا (Kyprida)

رستوران kyprida

رستوران کیپریدا (Kyprida) غذاهای سنتی قبرسی سرو می‌کند و البته در منوی آن ترکیبی از غذاهای یونانی و خاورمیانه‌ای هم پیدا می‌شود. رستوران Kyprida یک غذاخوری سنتی جذاب است که در موقعیت جغرافیایی خوبی قرار دارد. در منوی رستوران، هم غذاهای گیاهی و هم غذاهای غیرگیاهی پیدا می‌شود.

برای تهیه‌ی این غذاها از تازه‌ترین مواد غذایی استفاده می‌شود و منوی رستوران به غیر از غذا، بخشی مختص نوشیدنی دارد. چهارشنبه‌ها در این رستوران می‌توانید از موسیقی زنده لذت ببرید که تجربه‌ی غذا خوردن در این رستوران را به‌یادماندنی‌تر می‌کند.

این رستوران هر روز از ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب فعالیت می‌کند و برای وعده‌های ناهار و شام آماده‌ی پذیرایی از مهمانان است.

رستوران کارما (Karma)

رستوران کارما سانتورینی

رستوران کارما در یک خیابان مخصوص عابر پیاده قرار دارد و از شلوغی و ازدحام زندگی شهری، کمی دورتر است. این رستوران کوچک و زیبا، محوطه‌ای سرسبز و جذاب دارد و محیط آن آرام و دلپذیر است. منوی رستوران، غذاهایی لذیذ دارد که شامل انواع سوپ، سالاد، فریتر، چند نوع غذای اصلی مثل پاستای سیر، کباب‌های گیاهی و گوجه‌فرنگی شکم‌پر دارد. منوی نوشیدنی‌های رستوران هم بسیار متنوع است.

هر روز از یک و نیم ظهر تا ۱۱ و نیم شب می‌توانید در این رستوران غذا بخورید. این رستوران برای وعده‌های ناهار و شام آماده‌ی پذیرایی از مهمانان است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه