اولین رستوران رسمی توتورو در بانکوک

نگین توکلی
نگین توکلی سه شنبه، ۱۹ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۰
اولین رستوران رسمی توتورو در بانکوک

طرفداران استودیو جیبلی، سازنده کارتون محبوب همسایه من توتورو، هم‌اکنون می‌توانند در یک رستوران در بانکوک با شخصیت‌های مورد علاقه خود از نزدیک روبه‌رو شوند.

اگر فضای آرام، طبیعی و گرم استودیوی جیبلی (Studio Ghibli)، بخش بزرگی از علاقه شما است، پس باید کمی دورتر از فضای اصلی استودیو در ژاپن، به دنبال آن باشید. رستوران گاردن هاوس می (May’s Garden House)، توتورو و کتباس (Catbus) را به بانکوک، پایتخت تایلند آورده است.

این خبر توسط بندتا گدو در تیم لونلی پلنت نوشته شده است.

استودیو جیبلی یک استودیوی انیمیشن مستقر در منطقه تاما در توکیو، پایتخت ژاپن است که بعد از موفقیت انیمیشن ناوسیکا از دره باد در ۱۹۸۴، در ژوئن ۱۹۸۵ توسط توکوما شوتن تاسیس شده ‌است. شهرت استودیو بیشتر به دلیل تولید انیمه‌های سینمایی است. این استودیو همچنین فیلم‌های کوتاه مختلف، تبلیغات تلویزیونی و یک فیلم بلند تلویزیونی تولید کرده است. لوگوی این شرکت شخصیت توتورو (روح بزرگ جنگل) از فیلم همسایه من توتورو ساخته هایائو میازاکی است.

اولین رستوران رسمی توتورو در بانکوک

رستوران گاردن هاوس می اولین رستوران رسمی مجوز دار استودیو جیبلی در جهان است. عکس از رستوران گاردن هاوس می. همسایه من توتورو

این رستوران در مرکز منطقه سوکومویت (Sukhumvit) که درست مانند دو شخصیت اصلی انیمیشن همسایه من توتورو (انیمه کلاسیک ساخته استودیو جیبلی در سال ۱۹۸۸) نامگذاری شده است، یکی از اختصاصی‌ترین و بین‌المللی‌ترین‌ها در نوع خود در پایتخت به‌شمار می‌آید. این رستوران همچنین اولین رستوران رسمی مجوزدار استودیو جیبلی در جهان است؛ حتی ژاپن نیز تنها یک کافه در خود موزه جیبلی دارد.

اولین رستوران رسمی توتورو در بانکوک

نام این رستوران از دو شخصیت اصلی همسایه من توتورو گرفته شده است. عکس از رستوران گاردن هاوس می. همسایه من توتورو

این رستوران به محوطه‌های مختلفی مانند زمین بازی کودکان، گلخانه شیشه‌ای ارکیده، استخر آب قایقرانی، یک کتابخانه و دو سالن برای مهمانانی که برای عکس گرفتن در آن می‌چرخند، تقسیم شده است. بادآورهای جیبلی در همه جای رستوران پخش شده‌اند؛ از پنجره‌های شیشه‌ای رنگ‌آمیزی شده با صحنه‌هایی از فیلم تا توتوروی بزرگ پشمالو در گوشه‌های رستوران.

اولین رستوران رسمی توتورو در بانکوک

توتوروی بزرگ پشمالو را در گوشه‌های رستوران می‌توانید ببینید. عکس از رستوران گاردن هاوس می. همسایه من توتورو

منوی رستوران گاردن هاوس می شامل غذاهای سنتی تایلندی می‌شود و سنت‌های جیبلی نیز به سبک خاصی در اینجا جشن گرفته می‌شوند. توتورو و کتباس، شخصیت‌های اصلی چندین دسر هستند که تمامی آن‌ها به‌صورت جالبی سرو می‌شوند تا بتوانید عکس‌های آن‌ها را در صفحات اجتماعی خودتان به اشتراک بگذارید.

ماکورو کوروسکه (makkuro kurosuke) یا سوسوواتاری (Susuwatari)، شبح‌های کوچک سیاه رنگ که در بسیاری از فیلم‌های استودیو جیبلی نقش دارند و حتی یک ورژن ژاپنی لوبیای قرمز دارند، در این رستوران در حمامی از چای ماچا (چای سبز پودری) سرو می‌شوند.

اولین رستوران رسمی توتورو در بانکوک

لوبیاها و ورژن چای ماچا از ماکورو کوروسکه. عکس از رستوران گاردن هاوس می. همسایه من توتورو

این رستوران حتی دارای طلسم‌های خوش‌یمن منحصر به خود نیز هست که می‌توانید آن‌ها را همه جا از میزها تا قفسه‌ها، درست مانند توتورو مشاهده کنید. کلکو (Colko) و پیکو که توسط همکاری مشترک موسس استودیو جیبلی و توشیو سوزوکی، تهیه‌کننده، طراحی شده‌اند نیز، در یکی از بشقاب‌های محبوب رستوران به نام چیکن وینگز هنرنمایی می‌کنند.

اولین رستوران رسمی توتورو در بانکوک

طلسم‌های کلکو و پیکو به صورت انحصاری برای رستوران گاردن هاوس می طراحی شده‌اند. عکس از رستوران گاردن هاوس می. همسایه من توتورو

رستوران گاردن هاوس می همیشه به مشتریان خود پیشنهاد می‌کند که قبل از رفتن به آنجا، رزرو خود را انجام دهند؛ به‌خصوص در آخر هفته‌ها. برای رزرو در این رستوران می‌توانید از صفحه فیس‌بوک  اقدام کنید.

 

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه