برای اولین سفر کوله گردی آماده شوید

الناز غفور
الناز غفور سه شنبه، ۱۹ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
برای اولین سفر کوله گردی آماده شوید

شاید شما هم همیشه دوست داشتید کوله‌گردی‌های طولانی را تجربه کنید، ولی همیشه به پیاده‌روی یک روزه قانع شده‌اید. مهم نیست کوله‌گردی شما سه روز طول بکشد یا ۳۰ روز، بهتر است این سفر جالب را تجربه کنید.

به نظر می‌رسد بهترین راه برای وقت گذراندن در طبیعت کوله‌گردی باشد. مهم نیست مقصد شما کجا است، با این ترفندها برای اولین سفر طولانی در طبیعت آماده شوید.

در طول روز با کوله‌پشتی پیاده‌روی کنید

پیاده‌روی همراه با کوله‌پشتی نسبت به پیاده‌روی بدون کوله‌پشتی مشکل‌تر است. مهم نیست مسیری که طی می‌کنید سربالایی یا سرپایینی باشد. حمل کردن وزن اضافی شرایط را سخت می‌کند. پیاده‌روی یک روزه همراه با کوله‌پشتی شما را برای مسیرهای طولانی و ناهموار آماده می‌کند. اگر محلی که در آن زندگی می‌کنید جایی برای پیاده‌روی ندارد، می‌توانید از یک تردمیل استفاده کنید و با کوله‌پشتی روی آن قدم بزنید.

کوله گردی

مسیرهای طولانی‌تر را هم تجربه کنید

تجربه‌ی مسیرهای طولانی‌تر استقامت بدنی شما را بالا می‌برد. حتی اگر برای سفری کوتاه برنامه‌ریزی می‌کنید، پیاده‌روی به بهتر شدن تناسب اندام و تحمل وزن کوله‌پشتی کمک می‌کند.

کوله گردی

مقصد را انتخاب کنید

بعد از اینکه دو مورد اول را اجرا کردید، با توجه به توانایی بدنی و مهارت‌هایی که دارید، خودتان را کاملا صادقانه ارزیابی کنید. بعضی از مسیرها مشکل‌تر هستند، در نتیجه بهتر است مقصدی را انتخاب کنید که با توانایی‌های شما مطابقت داشته باشد. اگر بدون آمادگی قبلی مسیرهای مشکل را انتخاب کنید، برنامه‌ی شما کاملا به‌هم می‌ریزد. مسیرهای آسان زیادی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

مقصد کوله گردی

اطمینان حاصل کنید که تمام وسایل مورد نیاز را تهیه کرده‌اید

کوله‌گردی به مقدار زیادی وسیله احتیاج دارد. باید کیسه‌خواب، چادر، چراغ سری، نقشه، اجاق، ظرف و خیلی چیزهای دیگر داشته باشید. اگر حتی یکی از این موارد را فراموش کنید، سفر دل‌انگیزی نخواهید داشت. تمام وسایل در تمام سفرها مورد نیاز نخواهند بود. بهتر است در تمام سفرها ظرف مقاوم داشته باشید. بهتر است پیش از سفر با یکی از دوستان یا افراد حرفه‌ای مشورت کنید تا تمام وسایل ضروری سفر را بشناسید.

وسایل مورد نیاز کوله گردی

به اندازه‌ی کافی آب و غذا به‌همراه داشته باشید

میزان آبی که با خود به سفر می‌برید به مسائل مختلفی بستگی دارد، به‌عنوان مثال در مسیر مورد نظر منبع آب وجود داشته باشد. در این شرایط بهتر است فیلتر آب تهیه کنید و کمی آب به همراه داشته باشید تا در مسیر رسیدن به منبع آب، مصرف کنید. بهتر است به ازای هر روز دو تا سه لیتر آب در نظر بگیرید.

محاسبه‌ی میزان غذای مورد نیاز ممکن است کمی مشکل باشد. بهتر است به اندازه‌ای غذا داشته باشید که وسایل‌تان بیش از حد سنگین نشود یا به قدری کم نباشد که پیش از بازگشت تمام شود. 

وسایل مورد نیاز کوله گردی

بهتر است برای سفر اول کمی غذای اضافی داشته باشید. چون دقیقا نمی‌دانید چقدر گرسنه خواهید شد. پخت غذا در فضای باز با خانه متفاوت است. پس بهتر است پیش از این کار در مورد آن کمی تحقیق کنید. بهتر است طوری غذا را بسته‌بندی کنید که میزان زباله به حداقل برسد و لازم نباشد تمام زباله‌ها را با خود حمل کنید.

به همراه تعدادی از دوستان سفر کنید

این مورد اصلا ضروری نیست، ولی بهتر است پیاده‌روی اول‌تان به همراه تعدادی از دوستان باشد. خصوصا اگر دوستانی دارید که تجربه‌ی سفرهای این چنینی دارند. این تجربیات نه تنها در برنامه‌ریزی بلکه در طول سفر هم اهمیت صد چندان پیدا می‌کند.

کوله گردی

هیچ اثری از خودتان به‌جا نگذارید

هفت قانون مختلف وجود دارد که به شما یاد می‌دهد پس از ترک یک محل در طبیعت هیچ اثر منفی از خود به‌جا نگذارید. برنامه‌ریزی کنید و خطرات مقصد را ارزیابی کنید، برای آب و هوای نامساعد آماده باشید. روی سطوح خاص چادر بزنید مثلا سنگ، علف خشک یا برف. به گیاهان طبیعی آسیب نزنید. زباله‌ها را جمع‌آوری کنید. برای شست و‌ شوی خود یا ظروف آلوده ۶۰ متر از رودها و دریاچه‌ها فاصله بگیرید.

اجسام طبیعی یا تاریخی را برندارید، سنگ‌ها، گیاهان و جانوران متعلق به طبیعت هستند. از گرمای اجاق گازی استفاده کنید و آتش روشن نکنید. به زندگی جانوران احترام بگذارید و با فاصله آن‌ها را تماشا کنید. هرگز به آن‌ها غذا ندهید، این کار به سلامتی آن‌ها آسیب می‌زند. در آخر به دیگر مسافران احترام بگذارید، با فاصله از آن‌ها چادر بزنید و اجازه بدهید از صدای طبیعت لذت ببرند.

کوله گردی

این قوانین باید حین هر فعالیتی در طبیعت اجرا شوند. زمانی که چند روز در طبیعت زندگی می‌کنید، موقعیت‌های بیشتری برای صدمه زدن به آن پیش می‌آید. با دانستن این قوانین نه تنها بیشتر از اطراف خود لذت می‌برید، بلکه برای طبیعت احترام بیشتری قائل خواهید شد.

به یکی از اطرافیان در مورد جزئیات مسیر سفر توضیح دهید

این مورد را باید در هر سفر رعایت کنید و به سفر اول محدود نمی‌شود. به یک نفر بگویید که قرار است کجا بروید. اگر اتفاقی برای شما رخ بدهد، به تیم کمک اطلاعات دقیق می‌رسد و خیلی راحت‌تر به دنبال شما می‌گردند. به‌علاوه می‌توانید یک وسیله‌ی مجهز به GPS به‌همراه داشته باشید تا در شرایط خطرناک فعال کنید و کمک بگیرید.

کوله‌گردی یکی از بهترین راه‌های لذت بردن از طبیعت است. تمام وسایلی که برای نجات پیدا کردن نیاز دارید را با خود به‌همراه دارید و شب‌ها زیر آسمانی پر ستاره می‌خوابید

کوله گردی

این سفرها فوق‌العاده هستند؛ با این حال خطرات زیادی شما را تهدید می‌کنند، خصوصا اگر آمادگی کامل نداشته باشید. هیچ خطری نباید جلوی شما را بگیرد. فقط باید کاملا آماده باشید و از اوقاتی که سپری می‌کنید، نهایت استفاده را ببرید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه