بازگشایی مجدد هتلی که زمانی میزبان همینگوی و پیکاسو بود

زینب موحدی
زینب موحدی سه شنبه، ۱۹ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۰
بازگشایی مجدد هتلی که زمانی میزبان همینگوی و پیکاسو بود

هتل تاریخی لوتتیا (که زمانی میزبان همینگوی و پیکاسو بود) به تازگی مورد بازسازی ۱۷۷ میلیون پوندی قرار گرفته است. قیمت یک شب اقامت در این هتل، ۷۵۰ پوند است.

هتل لوتتیا (Lutetia) در پاریس، که زمانی هتل محبوب پیکاسو و همینگوی بوده است، همین هفته و بعد از یک عملیات بازسازی ۲۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ یورویی (۲۰۰ میلیون یورو برابر با ۱۷۷ میلیون پوند) بازگشایی می‌شود و انتظار می‌رود که بتوان لقب «کاخ» را به این اقامتگاه باشکوه فرانسوی اعطا کرد.

هتل جدید پنج ستاره‌ی لوتتیا در روز پنج‌شنبه (۱۲ ژوئیه) به همراه یک اسپا، استخر سرپوشیده و کافی شاپ جدید با سقفی که با نقاشی‌های آبرنگی تزئین شده است، افتتاح خواهد شد. برای بازسازی استخر هتل که با نام تجاری جدید هتل لوتتیای پاریس پذیرای مهمانان خواهد بود، ۱۷۷٬۰۰۰٬۰۰۰ پوند (۱۷۷ میلیون پوند) هزینه شده است.

هتل لوتتیا

این هتل که در گذشته ۲۳۳ اتاق اصلی داشت، اکنون ۱۸۴ اتاق شامل ۴۷ سوئیت دارد. هزینه‌ی اقامت در اتاق‌های هتل از ۸۵۰ یورو برای هر شب شروع می‌شود و تا ۱۹۰۰۰ یورو برای سوئیت‌های دو خوابه‌ی مجلل افزایش می‌یابد. قبل از بازسازی، نرخ میانگین کرایه‌ها، ۳۰۰ یورو بود.

هتل لوتیتا که رویدادهای تاریخی زیادی را، از اشغال توسط عوامل اطلاعاتی نازی گرفته تا تبدیل آن به پاتوقی برای روشنفکران مشهور در دهه‌ی ۱۹۵۰، پشت سر گذاشته است بعد از این بازسازی گران‌قیمت تغییر زیادی نکرده است؛ حداقل از نظر نمای ظاهری آن که چنین برمی‌آید.

هتل لوتتیا

این هتل با ظاهری جدید، در محله‌ی شیک سن ژرمن-دیسپرس، نمادهای هنری تزئینی خود شامل بالکن‌های ظریف از جنس گرانیت‌های سنگی حکاکی شده و نرده‌های فلزی تراش خورده، را حفظ کرده و علی‌رغم بازسازی‌های گسترده‌ای که در هتل انجام شده، این هتل همچنان آثار گچ‌بری و تزئینی خود را حفظ کرده است.

ژان لوک کوستی، مدیر کل هتل لوتتیا، در گفتگویی با خبرگزاری فرانسه گفته است که هدف آن‌ها از این بازسازی، بنای یک هتل مدرن، با تقویت همه‌ی ویژگی‌های تاریخی آن بود:

لوتتیا، هویت خود را از دست نداده و یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهایی که ژان میشل ویلموته‌، معماری که هتل لوتتیا را بازسازی کرد، موفق به کسب آن شده این است که توانسته نور طبیعی را در همه جای این ساختمان فراهم کند.

هتل لوتتیا

یک استخر ۱۷ متری در این هتل وجود دارد و اتاق‌های آن دارای لوسترهای زیبایی است که به سبک آرت دکو طراحی شده‌اند و سنگ‌های مرمر سفید بسیاری از آن آویزان است؛ وان‌های حمام در یک سنگ ۱٫۹ تنی حکاکی شده‌اند.

هتل لوتتیا که در سال ۱۹۱۰ افتتاح شد، هستی خود را مدیون همسایه‌ی خود، «بون مارشه» (Bon Marche)، است که یکی از اولین فروشگاه‌های جهان است. مارگاریت بوسیکات، مالک آن فروشگاه، این هتل را با هدف تأمین محل اقامت مشتریان ثروتمندش ساخت که از استان‌های دیگر به قصد خرید به پاریس سفر می‌کردند.

هتل لوتتیا

این هتل، تنها هتل لوکس در لفت بانک (Left Bank) است که در قلب منطقه‌ی روشنفکری فرانسه تبدیل به خانه‌ی سنتی نویسندگان، نقاشان، شاعران و دگراندیشان شده بود و به سرعت، قطب مباحثات فلسفی و هنری شد.

در زمان اشغال پاریس توسط نازی‌ها، این هتل به تصرف نیروهای آلمانی درآمد و از آن برای میزبانی و تفریح نیروهای نظامی استفاده شد. پس از آزادی این شهر، ژنرال شارل دوگل، رهبر فرانسوی‌ها در زمان جنگ (که ماه عسل خود را در همین هتل گذرانده بود) به هتل دستور داد تا هزاران پناهنده را در خود جای بدهد.

هتل لوتتیا

هتل توانست در زمان پس از جنگ، شهرت خود را به عنوان یک مکان دیدنی و شایسته‌ی دیده شدن به دست بیاورد و هنرمندانی مانند پابلو پیکاسو و هنری ماتیس پا به اتاق‌های آن گذاشتند. جیمز جویس که شهرت خود را مدیون نوشتن رمان «اولیس» است و در این راه از پیشنهادات ارنست همینگوی بی‌نصیب نمانده است، هم از مشتریان همیشگی این هتل بود.

دو سال پیش و بعد از مجموعه حملات تروریستی پاریس باز کردن یک هتل لوکس خیلی خوش‌بینانه به نظر می‌رسید.

هتل لوتتیا

هتل لوتتیا که در حال حاضر یک هتل چهار ستاره است، درخواست دریافت ستاره‌ی پنجم را هم کرده است که یک مرحله قبل از دریافت لقب «کاخ» محسوب می‌شود؛ تنها ۱۰ هتل در پاریس، از جمله هتل بریستول و هتل پنینسولا، مفتخر به دریافت این لقب شده‌اند.

کریستین مانتی، رئیس آژانس توسعه‌ی گردشگری ملی آتوت فرانس گفت:

آن‌چه که لوتتیا ارائه می‌دهد، متفاوت است؛ لوتتیا هیچ آسیبی به کاخ‌های دیگر وارد نمی‌کند، چرا که مشتریان متفاوتی دارد.

هتل لوتتیا

کوستی گفت که لوتتیا موفق شده است که نظر مشتریان سخت‌پسند خاورمیانه و روسیه را که ترجیح می‌دهند در «مثلث طلایی»، در کنار بلوار شام-الیزه و در سمت دیگر رودخانه اقامت کنند، به خود جلب کند.

لوتتیا تلاش می‌کند تا طی سه تا چهار سال بعد از بازگشایی مجدد، گردش مالی خود را که قبل از آغاز عملیات بازسازی ۳۰ میلیون یورو بود، دو برابر کند. جدول زمانی که برای این کار تعیین شده، از زمان‌بندی مناسبی برخوردار است: بعد از دو سالی که پاریس درگیر وحشت ناشی از حمله‌های تروریستی بود، گردشگران در سال ۲۰۱۷ دوباره به پایتخت فرانسه برگشتند و ۳۳٬۸۰۰٬۰۰۰ اتاق (۳۳ میلیون و ۸۰۰ هزار) در هتل‌های این شهر رزرو کردند.

هتل لوتتیا

نرخ اقامت در هتل‌های لوکس پاریس با کاهش ۱۵٪ به ۵۲٪ در سال ۲۰۱۶ کاهش یافته بود. آقای کوتسی اضافه می‌کند که آمریکایی‌ها در گذشته یک سوم از کل مهمانان این هتل را تشکیل می‌دادند و اکنون این آمار باید به نصف کل مهمانان برسد. فرانسوی‌ها ۱۰٪، ژاپنی‌ها و کره‌ای‌ها هم حدود ۶ تا ۷٪ مهمانان را تشکیل می‌دهند.

مطالب مرتبط:

منبع dailymail

دیدگاه