احداث مرتفع ترین تل سیژ جهان در آلوارس سرعین

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر سه شنبه، ۱۹ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۰
احداث مرتفع ترین تل سیژ جهان در آلوارس سرعین

مدیر داخلی مجموعه کوهستانی آلوارس مهرگان خبر از احداث مرتفع‌ترین تل‌سیژ جهان در آلوارس سرعین داد.

مرتفع‌ترین تل‌سیژ جهان طی دو سال آینده در آلوارس سرعین در صورت تامین اعتبار حدود ۴۰ میلیارد تومان احداث خواهد شد.

مجموعه ورزشی پیست اسکی آلوارس مهرگان زمینی به مساحت ۲۰ هکتار دارد. برای اجرای فاز اول تل‌سیژ این مجموعه که دارای طول یک هزار و ۲۰۰ متر است، حدود ۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و به بهره‌برداری رسیده است. فازهای دوم و سوم تل‌سیژ به طول چهار هزار متر اجرا خواهد شد که برای آن‌ها ۴۰ میلیارد تومان هزینه لازم است.

با تامین اعتبار و اجرا و بهره‌برداری از فازهای دوم و سوم، مرتفع‌ترین تل‌سیژ جهان در منطقه آلوارس سرعین استان اردبیل را مشاهده خواهیم کرد. در صورت تحقق این امر از آخرین ایستگاه تل‌سیژ تا قله سبلان ۲ کیلومتر مسافت باقی خواهد ماند که قطعا صعود به قله سبلان از این مسیر آسان خواهد شد. همچنین در تمام طول سال می‌توان از ورزش زمستانی اسکیت بهره‌مند شد.

از این منطقه در حال حاضر در فصل تابستان روزانه حدود ۵۰۰ نفر گردشگر از مناطق مختلف جهان دیدن می‌کنند، به همین خاطر آلاچیق‌های اقامتی به شکل اوبا به‌صورت روزانه و شبانه در اختیار این گردشگران قرار می‌گیرد.

این منطقه در فصل زمستان با ورزش اسکیت و در تابستان با طبیعت زیبا پذیرای گردشگران است. با توجه به اینکه در فصل زمستان دمای این منطقه به منفی ۴۰ درجه می‌رسد، نیازمند بهبود راه این مجموعه هستیم که با نظر مساعد استاندار اردبیل، برای بهسازی این راه ۸۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته است.

فرهاد شیخی مدیر داخلی مجموعه کوهستانی آلوارس مهرگان درخواست کرد تا به دریافت عوارض ۲ هزار تومانی در خروجی روستای آلوارس رسیدگی شود و گفت:

این امر که توسط دهیاری و بخشداری این روستا انجام می‎‌شود، موجب بدبینی مسافران و گردشگران به این مجموعه شده است.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه