فرودگاه نیس کوت دازور؛ فرانسه

علی  کماسی
علی کماسی چهار شنبه، ۲۰ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۰
فرودگاه نیس کوت دازور؛ فرانسه

فرودگاه نیس کوت دازور (Nice Côte d'Azur) مهم‌ترین فرودگاه شهر نیس است که با جابه‌جایی سالانه بیش از ۱۳ میلیون مسافر، سومین فرودگاه شلوغ فرانسه محسوب می‌شود.

نیس، بزرگ‌ترین شهر در امتداد ناحیه‌ی کوت دازور است و به دلیل موقعیت و جایگاهی که دارد، پیشنهادهای زیادی برای میهمانانش دارد. اغلب مردم مسحور روشنایی، مناظر زیبا، بو و طعم روغن زیتون و غذاهای خوشمزه‌ی این شهر می‌شوند. نیس شهر گرانی محسوب می‌شود، با این وجود می‌توان با کمی دقت، از بار هزینه‌ها تا حد ممکن کم کرد.

معرفی فرودگاه

فرودگاه نیس کوت دازور

سابقه هوایی فرودگاه نیس کوت دازور به دهه اول قرن ۲۰ برمی‌گردد. این فرودگاه در طول جنگ جهانی برای مقاصد نظامی استفاده می‌شد. بعد از جنگ خط هوایی پاریس- نیس راه‌اندازی شد که با استقبال روبه‌رو شد. در حال حاضر فرودگاه نیس به بیشتر مقاصد مهم در جهان پرواز مستقیم دارد.

مشخصات

فرودگاه نیس کوت دازور

  • نوع فرودگاه: همگانی
  • کد یاتا: NCE
  • کد ایکائو: LFMN
  • ارتفاع از سطح دریا: ۴ متر
  • قطب اصلی خط هوایی: Air France، EasyJet، HOP!
  • فاصله هوایی تا تهران: ۳۸۶۴ کیلومتر معادل حدودا ۸ ساعت

پایانه‌ها

فرودگاه نیس کوت دازور

فرودگاه نیس دارای دو پایانه مسافری است که سالانه ظرفیت ۱۳ میلیون مسافر را دارا است. پایانه اول مخصوص پرواز‌های داخلی، مناطق شینگن و غیر شینگن است. پایانه دوم جدیدتر و بزرگتر است که برای انواع پروازها طراحی شده است.

امکانات فرودگاه نیس شامل تبدیل ارز، بانک، دستگاه ATM، فروشگاه، اینترنت رایگان، کافه و رستوران، دفتر پست (پایانه ۱) و خدمات مخصوص افراد معلول می‌شود.

موقعیت جغرافیایی

فرودگاه نیس کوت دازور در فاصله ۷ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد

راه‌های دسترسی

فرودگاه نیس کوت دازور

فرودگاه نیس از طریق اتوبوس‌های شماره ۹۸، ۹۹ و ۲۳ از شهر و برعکس قابل دسترسی است. کرایه اتوبوس برای هر فرد ۶ یورو است و مسافران می‌توانند بلیت را از باجه داخل فرودگاه یا از خود راننده بخرند. اتوبوس‌های شماره ۹۸ تا ساعت ۲۲ کار می‌کنند و هر ۲۰ دقیقه حرکت می‌کنند. اتوبوس شماره ۹۹ تا ساعت ۲۱ قابل دسترسی است و فرودگاه را به ایستگاه قطار وصل می‌کند. اتوبوس شماره ۲۳ فرودگاه را به ایستگاه مرکزی اتوبوس وصل می‌کند و کرایه آن تنها یک یورو است.

یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای دسترسی به شهر از فرودگاه تاکسی است. نرخ کرایه تاکسی برای فرودگاه تا شهر ۳۲ یورو است. زمان این سفر ۲۰ دقیقه است و معمولا باید به‌صورت نقدی کرایه را پرداخت کنید.

اطلاعات پرواز

فرودگاه نیس کوت دازور

در حال حاضر پرواز مستقیم بین تهران و نیس صورت نمی‌گیرد.

مطالب مرتبط:

منبع wikipedia

دیدگاه