بهترین مکان ها برای غواصی در ترکیه کدامند؟

پویا جوانمرد
پویا جوانمرد پنجشنبه، ۲۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
بهترین مکان ها برای غواصی در ترکیه کدامند؟

غواصی یکی از مهیج‌ترین ورزش‌های آبی است که در سفر به مناطق ساحلی کشور ترکیه می‌توانید انجام دهید.

شهرهای ساحلی ترکیه با جذابیت‌های فراوان، هر ساله میزبان گردشگران زیادی از سراسر جهان هستند. در سفر به ترکیه و مناطق زیبای ساحلی آن، یکی از مهیج‌ترین و بهترین فعالیت‌هایی که می‌توانید انجام دهید، غواصی است. این ورزش آبی پرطرفدار در نقاط متعددی در ترکیه انجام می‌شود.

تنوع زیادی از گونه‌های ماهی، صخره‌های مرجانی زیبا و لاشه‌های باقی مانده از کشتی‌ها و بسیاری از جذابیت‌های زیرآبی دیگر آماده استقبال از علاقه‌مندان به غواصی در ترکیه هستند. در این مقاله می‌خواهیم تعدادی از نقاط ایدئال برای غواصی در ترکیه را که دارای آب شفاف و فیروزه‌ای هستند و شما را مسحور زیبایی خود خواهند کرد، معرفی کنیم.

دریای مدیترانه

آنتالیا (Antalya)

شهر آنتالیا یکی از مقاصد گردشگری مشهور و پرطرفدار در جهان است و سفر به آنتالیا محبوبیت زیادی در بین ایرانی‌ها دارد. سواحل آنتالیا بیشترین تعداد مدرسه‌های غواصی را در کشور ترکیه داراست. آنتالیا شامل تعداد زیادی سایت غواصی با ویژگی‌های متفاوت است که همچون آکواریوم هستند.

غواصی در آنتالیا ترکیه

کمر (Kemer)

«کمر» یکی از مناطق غواصی پرطرفدار در این ناحیه است. منطقه تکیروا (Tekirova) و جزایر اطراف دارای مجموعه شگفت‌انگیزی از موجودات دریایی شامل یک نوع سفره ماهی پهن خالدار است. این مناطق همچنین برای غواصی در غارهای زیرآبی نیز بسیار مناسب هستند.

غواصی در ترکیه

لاشه هواپیمای غرق شده در اطراف تکیروا

کاس (Kas)

کاس، احتمالا در صدر تمام سایت‌های غواصی ترکیه قرار دارد و این به‌دلیل محدوده، میزان تکرار و کیفیت غواصی‌ها است. دریاهای اطراف شهر کالکان (Kalkan) برای اینکه غواص‌ها بتوانند گونه‌های جانداران دریایی را تجربه کنند، بسیار مناسب هستند. ساحل پاتارا (Patara) که یکی از معروف‌ترین و بهترین سواحل کشور ترکیه به حساب می‌آید، دارای اسفنج‌های دریایی و مرجان‌هایی هستند که منظره رنگارنگ و زنده‌ای دارند.

مرسین (Mersin)

آب‌های زلال و شفاف مرسین، سایت‌های غواصی مهیجی را دربرگرفته‌اند که یکی از آن‌ها، سایت کشتی باری غرق شده در دماغه غربی جزیره دانا (Dana Adasi) است. یک جزیره زیر آب فرو رفته در شمال غرب خلیج سنکاک (Sancak Bay) با بشکه‌های نفتی قدیمی و بزرگش وجود دارد که مرسین را به یک منطقه محبوب برای غواصی تفریحی تبدیل کرده است. بیشتر سایت‌های غواصی در اطراف خط ساحلی تاشوجو (Tasucu) قرار گرفته‌اند.

دریای اژه

موغله (Mugla)

ناحیه اطراف داتکا (Datca) فرصت‌های غواصی شگفت‌انگیزی را با تعداد زیادی کوسه، دلفین و خوک‌های آبی دریای مدیترانه در اختیار شما قرار می‌دهد. ۵۲ نقطه غواصی و منتخب بزرگی از بقایای خراب شده قدیمی زیرآبی در اطراف ناحیه مارماریس (Marmaris) وجود دارند.

غواصی در موغله ترکیه

 بدروم (Bodrum)

سایت‌های غواصی بدروم با عمق زیاد، اسفنج‌های دریایی رنگارنگ و حفره‌های زیرآبیشان شناخته می‌شوند. جزیره اوراک (Orak island) یک بندرگاه برای غواصی دارد که دارای ساختار سنگی زیبایی در ناحیه کم‌عمق است. بویوک بانگو (Buyuk Bango) یکی از سرشناس‌ترین نقاط غواصی در این ناحیه است که از عمق حداکثر ۴ متری برخوردار است. کوچوک بانگو (Kucuk Bango) نیز از بیگ بانگو حدود ۲۰۰ متر فاصله دارد. جزیره کارگی (Kargi) نیز یکی دیگر از مقاصد است که از بدروم تا آنجا یک و نیم ساعت سفر دریایی لازم است. همچنین جزیره کوچک (Kocek) یک مایل دریایی در جهت بدروم با جزیره کارگی فاصله دارد و دارای جزایر کوچک صخره ای است.

غواصی در بدروم ترکیه

گکوا (Gokova)

خلیج کگوا دارای ساختار توپوگرافی زیرآبی بسیار زیبا و بی‌نظیری است و برای کسانی که عاشق غواصی صخره‌ای هستند، مناسب است.

آیوالیک (Ayvalik)

بنا به برخی از شایعات، ناحیه اطراف آیوالیک، مکان شهر گمشده آتلانتیس است ولی چیزی که شایعه نیست و ما می‌دانیم سایت‌های غواصی منحصربه‌فرد خصوصا در جزایر گونش (Gunes) و یوارلاک (Yuvarlak) است. پرطرفدارترین ناحیه در آب‌های جزیره قیز (Kiz) است که دارای حیوانات زیر دریایی جذابی در عمق ۱۹ متری آب است.

دریای مرمره

چاناق‌قلعه (Canakkale)

غواصی در ساروس ترکیه

لاشه کشتی غرق شده در زیر آب

ساروس (Saros) یکی از نقاط محبوب برای غواصان است که شاید این محبوبیتش را مدیون نزدیکی‌اش به استانبول و همچنین وجود تعداد فراوانی از بقایای ویرانه در زیر آب باشد. سایر جزایر ترکیه نظیر گوکچه آدا (Gokceada) و بوزچا آدا (Bozcaada) امکانات رفاهی خوبی برای توریست‌ها دارند و همچنین از گونه‌های گیاهی جذاب، موجودات دریایی متنوع و اجسام خراب باقی مانده در زیر آب برخوردار است.

 

مطالب مرتبط:

منبع goturkeytourism

دیدگاه