چگونه پیشنهادهای شخصی سازی شده گوگل مپ را ببینیم

پویا جوانمرد
پویا جوانمرد یکشنبه، ۱۰ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۰
چگونه پیشنهادهای شخصی سازی شده گوگل مپ را ببینیم

گوگل مپ، قطعا یکی از کاربردی‌ترین برنامه‌ها در سراسر جهان است. در نسخه جدید از این برنامه نیز قابلیت جالبی به آن اضافه شده است.

گوگل مپ (Google Map)، به تازگی قابلیت جدید پیشنهادهای شخصی‌سازی شده را ارائه کرد. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد که رستوران‌ها و محل‌هایی که شما ممکن است با توجه به سایر نقاطی که بازدید می‌کنید، دوست داشته باشید و در نزدیکی شما قرار دارند را پیدا کنید.

بخش عمده اپلیکیشن گوگل مپ مشابه گذشته است، ولی در نسخه جدید نوار «اکسپلور» (Explore) برنامه طراحی جدیدی را داشته است. این قسمت برنامه به شما رویدادهای نزدیک و همچنین رستوران‌هایی که در اطراف شما قرار دارند، را نشان می‌دهد. در این قسمت، شما همچنین می‌توانید بخشی را با عنوان «برای شما» (For you) پیدا کنید که این بخش شامل همان پیشنهادهای شخصی‌سازی شده برنامه برای شما است که راجع به آن صحبت می‌کنیم.

همچنین شما می‌توانید در این قسمت نقاط و مکان‌های خاصی را انتخاب و دنبال کنید و به علاوه، به روزرسانی‌ها و اطلاعات را نیز دریافت کنید.

کاربران اندروید، از قابلیت اضافه در نوار اکسپلور نیز بهره‌مند خواهند شد. نقاط و محل‌های موجود در نقشه همچنین در طبقه بندی‌های دیگری همچون «خوب برای کودکان» (Good for kids)، «ارزان» (Cheap) و در فضای باز یا بسته (indoor or outdoor) نیز قرار می‌گیرند. علاوه بر این‌ها، تصاویر و توضیحات بیشتر و فهرستی از برترین رویدادها در منطقه‌ای که شما حضور دارید نیز در این قسمت قرار دارد.

برای این که پیشنهادات و توصیه‌های سفارشی یا شخصی‌سازی شده برای شما فعال شوند، باید سابقه مکانی (Location History) خود را روشن کنید و به گوگل مپ این اجازه را بدهید تا یک ارزیابی و برآورد مطابق با شما انجام دهد و این نکته را متوجه شود که شما معمولا در چه مکان‌هایی زیاد حضور دارید و چه غذاها و نوشیدنی‌هایی را ترجیح می‌دهید. شما می‌توانید هر آن چیزی را که دوست دارید یا هر آن چیزی را که دوست ندارید را در قسمت تنظیمات (Settings) قرار دهید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه