با ارزان ترین رستوران های یکاترینبورگ آشنا شوید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی چهار شنبه، ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۰
با ارزان ترین رستوران های یکاترینبورگ آشنا شوید

در سفر به یکاترینبورگ روسیه می‌توانید با هزینه‌ای کم در رستوران‌های ارزان و فوق‌العاده این شهر نظیر رستوران پلمنی کلاب، ویتمون، پان اسمتان و... دلی از عزا دربیاورید.

در تورهای جام جهانی  روسیه یا تورهای ترکیبی روسیه غذاهایی بسیار ارزان‌تر از پایتخت روسیه را می‌توانید در یکاترینبورگ تجربه کنید، چراکه غذای خوب لزوما نباید قیمت سرسام‌آوری داشته باشد. در این شهر رستوران‌های مختلفی وجود دارد که مناسب مسافرت ارزان و مقرون‌ به صرفه است. غذاهای متنوعی از وعده‌های ازبکی و گرجستانی گرفته تا ویتنامی را می‌توانید با هزینه‌ای کم میل کنید. در ادامه با همراه باشید تا با تعدادی از این رستوران‌ها آشنا شوید.

پلمنی کلاب

رستوران های یکاترینبورگ

اگر به دنبال تجربه یک غذای واقعی روسی هستید، رستوران پلمنی کلاب (Pelmeni Club) این امکان را به شما می‌دهد. منوی آن شامل طیفی از غذاهای اشتها برانگیز از پلمنی شیرین و خوشمزه تا وارنیکی و درانیکی می‌شود که از محصولات محلی و ترکیب طعم‌ها استفاده شده و حتی به گیاهخواران نیز توجه شده است. دسر لذیذ وارنیکی با توت و پنیر را از دست ندهید که با چای گیاهی فوق‌العاده می‌شود و تجربه‌ای عالی برای پایان غذا خواهد بود. شما حتی می‌توانید کوفته‌هایی را خودتان درست کرده و بعد میل کنید.

ساعت کار: یکشنبه تا سه‌شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب؛ جمعه و شنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح

ویتمون

رستوران های یکاترینبورگ

ویتمون (Vietmon)، اولین رستوران ویتنامی در شهر یکاترینبورگ است که به صورت خانوادگی اداره می‌شود. این رستوران غذاهای عالی را با دستورهای آشپزی محلی و سنتی تقدیم مهمانان خود می‌کند. غذاها توسط یک سرآشپز ویتنامی و با استفاده از محصولات غذایی تازه تهیه می‌شود و در این منو به گیاهخواران نیز توجه شده و غذاهای سالم خوشمزه‌ سرو می‌شود. یک کاسه سوپ دلچسب ویتنامی یا یک فنجان قهوه معرکه در محیط دوستانه و صمیمی این رستوران میل کنید.

ساعت کار: یکشنبه تا سه‌شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب؛ جمعه و شنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح

رستوران Pelmennaya Dyuzhina

رستوران های یکاترینبورگ

رستوران ساده و بی‌تکلف Pelmennaya Dyuzhina در طبقه چهارم یک مرکز خرید قرار دارد و در بین اهل محل به خاطر غذاهای خوب و ارزانش معروف است. این رستوران به عنوان بخشی از رستوران‌های زنجیره‌ای در سامارا و سن پترزبورگ است و انتخابی مطمئن برای چشیدن طعم غذاهای روسی به حساب می‌آید. در این رستوران انواع پلمنی همراه با گوشت‌های مختلف نظیر غاز، ماهی و جگر سرو می‌شود. غذاهای گیاهی و دسر با گلچینی از وارنیکی (کوفته گیاهی) ارائه می‌شود که مدل شیرینی آن با توت پر شده است.

ساعت کار: دوشنبه تا یکشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب

پان اسمتان

رستوران های یکاترینبورگ

رستوران پان اسمتان (Pan Smetan)، موسسه‌ای در یکاترینبورگ است که با افتخار غذاهای لذیذ چکوسلواکی و نوشیدنی‌های سرد یخی را سرو می‌کند و به خصوص آخر هفته‌ها مکانی عالی برای غذا خوردن با کودکان است. این رستوران با اینکه کمی گران‌تر از سایر رستوران‌های این لیست است، اما وعده‌های غذایی بزرگ بوده و سوپ‌ها و گولاش (یک نوع خوراک سبزیجات) ارزانی دارد. منوی این رستوران شامل غذاهای گوشتی است و گزینه مناسبی برای گیاهخواران به شمار نمی‌رود؛ با این حال افراد عاشق گوشت می‌توانند سوسیس‌های خانگی، شیش کباب و برش‌های مختلف گوشت و سیرابی را انتخاب کنند.

ساعت کار: یکشنبه تا سه‌شنبه از ساعت ۱۲ شب تا ۱۲ ظهر؛ جمعه و شنبه از ساعت ۱۲ شب تا ۲ صبح

پاشتت

رستوران های یکاترینبورگ

پاشتت (Pashtet) که ترجمه آن، رستوران پاته است نیز گزینه مناسبی برای گیاهخواران نیست. در این محل گلچینی از غذاها وجود دارد، از سالادهای شیک و سنتی روسی و اروپایی گرفته تا سوپ‌ها و غذاهای اصلی فوق‌العاده را می‌توانید در این رستوران تجربه کنید. شاه ماهی، سالاد کلاسیک ترشی ماهی، هویج و سیب‌زمینی و چغندر همراه با خورش خرگوش و خامه ترش این رستوران را حتما امتحان کنید. در ضمن منوی آن به دو زبان انگلیسی و روسی است.

ساعت کار: دوشنبه تا یکشنبه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب

کملی سومنلی

رستوران های یکاترینبورگ

فرش‌های دستبافت از روی نرده‌ها و دیوارهای رستوران کملی سومنلی (Khmeli Suneli) آویزان هستند، قوری‌های سفالی به ردیف روی قفسه‌ها چیده شده و عکس‌هایی از مردم گرجی روی دیوارها نصب شده، در واقع فضای داخلی و منوی این رستوران یادآور گذشته گرجستان است. غذاهای این رستوران حاصل کار سرآشپز تفلیسی آن است که غذاها را با ادویه‌ها و محصولات غذایی گرجستانی طبخ می‌کند و مفتخر است که می‌تواند طعم واقعی غذاهای گرجستان را پیشکش مهمانان کند. خاچاپوری که نان پر شده با تخم‌مرغ، پنیر یا گوشت است، خینکالی یا همان کوفته‌های گرجی، شیش کباب و سبزیجات کبابی را می‌توانید در این محل امتحان کنید.

ساعت کار: یکشنبه تا سه‌شنبه از ساعت ۱۲ شب تا ۱۲ ظهر؛ جمعه و شنبه از ساعت ۱۲ شب تا ۲ صبح

اوگان برگر بار

رستوران های یکاترینبورگ

اوگان برگر بار (Ogon Burger Bar) فقط برگر سرو می‌کند و در این کار تبحر زیادی دارد. برگرها روی نانی قرار می‌گیرد که در نانوایی محلی پخته شده و با لایه‌ای از سس تازه پوشیده می‌شود. اینجا اولین رستوران برگر در یکاترینبورگ است و به همین دلیل اهمیت زیادی به طبخ برگرها می‌دهند. از آنجا که فقط حدود ۱۰ میز در این محل وجود دارد، فضایی دوستانه و دنج دارد. در کنار برگر می‌توانید از طیف وسیع نوشیدنی‌های این رستوران استفاده کنید.

ساعت کار: یکشنبه تا سه‌شنبه از ساعت ۱۲ شب تا ۱۱ صبح؛ جمعه و شنبه ساعت ۱۲ شب

مارگاریتا تراتوریا

رستوران های یکاترینبورگ

مارگاریتا تراتوریا (Margarita Trattoria) یک رستوران محلی است که پیتزا، پاستا و سالادهای تازه سرو می‌کند. پیتزاهایی با نام ضخیم دارد که در تنور ذغالی پخته شده و با پنیر موتزارلا و هر نوع موادی که انتخاب شما است، روی آن قرار گرفته و تجربه‌ای به یادماندنی برایتان رقم می‌زند. حتی راویولی و پاستای تازه با سس فراوان هم سرو می‌شود. علاوه بر این در این رستوران کلاس‌هایی برای کودکان برگزار می‌شود تا در زمینه تهیه پیتزا و آماده کردن ناهارهایی با چند وعده غذایی آموزش ببینند.

ساعت کار: یکشنبه تا سه‌شنبه از ساعت ۱۲ شب تا ۶ صبح؛ جمعه و شنبه از ساعت ۱۲ شب تا ۱۲ ظهر

نیگورا

رستوران های یکاترینبورگ

دکور و تم رستوران نیگورا (Nigora)، آن را به یکی دیگر از رستوران‌های جالب یکاترینبورگ تبدیل کرده است. رستوران ارزان و سرزنده‌ای که غذاهای اصیل و خوشمزه ازبکی خود را توسط پیش خدمت‌هایی که لباس‌ سنتی پوشیده‌اند، سرو می‌کند. این رستوران به واسطه‌ی فضای دوستانه و غذاهای مطبوعش، در میان مردم محلی و گردشگران، طرفدارای زیادی دارد. در منوی این رستوران می‌توانید سوپ برنج با تکه‌های گوشت بره و سبزیجات، کباب آبدار و تازه و کوفته ازبکی و... را انتخاب و میل کنید.

ساعت کار: دوشنبه تا یکشنبه از ساعت ۱۲ شب تا ۱۲ ظهر

سوویا کمپانیا

رستوران های یکاترینبورگ

سوویا کمپانیا (Svoya Kompaniya) یکی از رستوران‌های زنجیره‌ای ارزان و مقرون به صرفه در یکاترینبورگ است که به خاطر محیط غیررسمی و دنج‌اش شهره است. منوی آن شامل طیف وسیعی از غذاهای اروپایی، روسی، مکزیکی و آسیایی است و در عین حال انواع کیک‌ها و شیرینی‌ها را نیز سرو می‌کند. این رستوران هر نوع سلیقه‌ای را مد نظر قرار داده و به همین دلیل منوی خاصی برای کودکان و گیاهخوران دارد. این کافه-رستوران، منوی فوق‌العاده‌ای هم برای نوشیدنی‌ها نیز دارد که نباید از دست بدهید.

ساعت کار: دوشنبه تا یکشنبه از ساعت ۱۲ شب تا ۱۲ ظهر

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه