پیش بینی های گردشگری برای جام جهانی 2018

امید جعفری
امید جعفری یکشنبه، ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۵
پیش بینی های گردشگری برای جام جهانی 2018

جام جهانی 2018، همه کشورهای جهان را تحت تأثیر قرار داده است. سایت Forwardkey با آنالیز داده‌های آماری سایت‌های گردشگری، پیش‌بینی جالبی از گردشگری ورزشی در طول مسابقات انجام داده است.

کمتر از یک هفته به شروع ۲۱امین جام جهانی تاریخ فوتبال باقی مانده است. حال و هوای جام جهانی از مرزهای کشور میزبان جام جهانی 2018 عبور کرده و همه دنیا را درگیر خود کرده است. در کشوری مانند نیجریه، پیراهن‌های فسفری رنگ که لباس تیم ملی نیجریه است، همه‌جا را پر کرده است، آمار فروش نایکی در نیجریه نشان داد که سه میلیون پیراهن در کسری از ساعت فروخته شده است. بیرون از جو زمین هم خودش را برای جام جهانی آماده کرده است، به‌طوری‌که توپ فوتبال مخصوص جام جهانی در هفته‌های گذشته به‌عنوان یکی از محموله‌های ارسالی به ایستگاه فضایی سایوز فرستاده شد تا فضانوردان هم بتوانند در بی‌وزنی کامل فوتبال را دنبال کنند.

سایت Forwardkey که بیش‌بینی کننده و تحلیل‌گر داده‌های مسافرتی از سایت‌های گردشگری جهان است، با بررسی هفده میلیون داده از سایت‌های مختلف، نام ۵۰ کشور را به ترتیب میزان تأثیرپذیری از جام جهانی منتشر کرده است. این پیش‌بینی برای اساس تعداد مسافرانی است که در یک هفته قبل از جام جهانی و در طول یک ماه جام جهانی وارد کشور مبدأ یعنی روسیه خواهند شد.

جام جهانی 2018

بیشترین مسافر و بازدیدکننده جام جهانی از کشور آمریکا خواهد بود

بیشترین مسافر و بازدیدکننده جام جهانی از کشور آمریکا خواهد بود. به دنبال آمریکا کشورهای برزیل، اسپانیا، آرژانتین، کره جنوبی، مکزیک، چین، انگلستان، آلمان و مصر قرار دارند. جالب این است که آمریکا در مقابل دیگر کشورهای حاضر در جام جهانی از شانس کمتری برای قهرمانی برخوردار است، اما این افزایش بازدید از سال ۱۹۹۴ که آمریکا توانست میزبانی مسابقات جام جهانی را کسب کند تا به امروز رو به گسترش بوده است. بر اساس برآوردهای سایت تحلیل‌گر، تعداد گردشگران آمریکایی در این دوره از مسابقات دو برابر تعداد حاضر در برزیل خواهند بود. دلیل منطقی دیگری برای این تعداد از مسافر وجود دارد، آمریکا بیشترین آمار گردشگری خارجی را در طول سال‌های اخیر به دست آورده و این نشان‌دهنده علاقه و امکان مردم آمریکایی برای سفر کردن است. چه جایی بهتر از روسیه در طول زمان برگزاری جام جهانی می‌توانند سفر کنند. دلیل دیگر، اکثریت مردم آمریکا در قسمت‌های آمریکای لاتین زندگی می‌کنند و علاقه زیاد به سفر کردن به کشورهای نظیر روسیه دارند.

جام جهانی 2018

غافلگیرکننده‌ترین کشور که در هیچ پیش‌‌بینی توسط سایت Forwardkey وجود ندارد، بلژیک است

سایت ForwardKey متد دیگری هم برای رده‌بندی کشورهای مختلف استفاده کرده است. بدین‌صورت که کشورها را بر اساس افزایش میزان مسافرت به روسیه در طول جام جهانی نسبت به‌کل سفرهای به مقصد روسیه در طول سال گذشته، مرتب کرده است. در لیست جدید، کشور پاراگوئه با افزایش ۵۲ برابری در صدر لیست قرار گرفته است. به دنبال این کشور، پرو که آخرین بار در سال ۱۹۸۲ توانسته بود به فینال برسد، پاناما، نیجریه، تونس، بنگلادش، عربستان سعودی، مصر، کلمبیا و مراکش قرار گرفته است.  غافلگیرکننده‌ترین کشور که در هر دو لیست پیش‌بینی شده توسط سایت Forwardkey وجود ندارد، بلژیک است. این کشور با اینکه در سال‌های متوالی توانسته به جام جهانی صعود کند، اما در روسیه محبوبیت چندانی ندارد. سایت این گونه تحلیل کرده که سقوط هواپیمای بلژیکی، طی پاییز سال گذشته در این روند تأثیر زیادی داشته است. بلژیکی‌ها در سفر کردن به اوکراین در مقایسه با روسیه در طول سال گذشته، پیشرفت شگرفی داشته‌اند، گویا مردم بلژیک دوست دارند به کشورهای مجاور سفر کنند، اما مقصدشان روسیه نباشد.

جام جهانی 2018

اولیویه جگر، مدیرعامل سایت Forwardkey می‌گوید:

ارزیابی تب‌وتاب جام جهانی در کشورهای گوناگون، بر اساس متدهای مختلف می‌تواند بسیار جذاب و جالب باشد. رتبه‌های بالای این لیست به جز کشورهای بزرگی مانند آمریکا که دارای بیشترین گردشگر در کل جهان است، توسط کشورهای کم‌جمعیتی پر شده‌اند که در طول سال معمولا گردشگران کمتری به مقصد روسیه دارند. همچنین بر اساس تحلیل‌های ما، معلوم شد که چه کشورهایی بیشترین حضور را در جام جهانی خواهند داشت. بیشترین جمعیت از کشور آمریکا در طول جام جهانی مسافرت خواهند کرد، این مورد نشان می‌دهد که گردشگری در جام جهانی به تعداد و شانس قهرمانی در جام جهانی ربطی ندارد. بر اساس تحلیل‌های من کشورهای برزیل، مصر، مکزیک و پرو بیشترین تأثیر را از جام جهانی به خود گرفته‌اند؛ بنابراین شایسته است که آن‌ها را جوگیرترین کشورهای جام جهانی بنامیم.

مطالب مرتبط:

منبع traveldailynews

دیدگاه