هزینه سفر به گرگان چقدر است؟

مهتاب خسروشاهی
مهتاب خسروشاهی دوشنبه، ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۵
هزینه سفر به گرگان چقدر است؟

گرگان مرکز استان گلستان و مقصد سفر بسیار زیبا و تماشایی است. با بررسی هزینه‌های سفر به گرگان می‌توانید برای سفر برنامه‌ریزی کنید.

گرگان مقصد سفر گرانی به‌شمار نمی‌رود. در هر فصلی که به این شهر سفر کنید، جنگل‌هایش جذاب به‌نظر می‌رسند.

اگر بخواهید یک روز را در دل جنگل یا کنار آبشار بگذرانید، هزینه‌ی سنگینی در پیش رو ندارید. کافی است خوراکی برای صبحانه و ناهار تهیه کنید و به دل طبیعت بروید.

با هر بودجه‌ای که به گرگان سفر کنید، سفر خوبی خواهید داشت. .پیشنهاد می‌کنیم درصورت امکان با ماشین شخصی سفر کنید که برای بازدید از مکان های دیدنی گرگان و اطراف، امکان برنامه‌ریزی راحت‌تری داشته باشید.

هزینه‌ی رفتن به گرگان

جاده هراز

عکس: تابناک

سفر از جاده‌ی هراز یا فیروزکوه برای خیلی‌ها تجربه‌ی دلچسبی است. از تهران حدود ۶ ساعت با گرگان فاصله دارید. پس سوار ماشین شوید و در راه از منظره‌های زیبا لذت ببرید.

از جاده‌ی هراز ۳۹۲ کیلومتر مسافت پیش روی شما است و از آمل و ساری می‌گذرید تا به گرگان برسید. می‌توانید مسیر دورتر را انتخاب کنید و از جاده‌ی فیروزکوه سفر را آغاز کنید. به این ترتیب با گذشتن از ساری و پشت سر گذاشتن ۴۱۵ کیلومتر به گرگان می‌رسید.

مصرف بنزین شما به نوع ماشین و استفاده از کولر بستگی دارد، اما به‌طور میانگین حدود ۱۲۰ هزار تومان برای هزینه‌ی بنزین رفت و برگشت در نظر بگیرید.

گرگان

اگر هوایی سفر کنید، بین ۱۰۰ تا ۲۶۰ هزار تومان هزینه‌ی بلیط خواهید داشت. در مقصد هم هزینه‌ی رفت و آمد به فرودگاه، و جابه‌جایی در سطح شهر را خواهید داشت.

گزینه‌ی قطار ۶۰ یا ۸۰ هزار تومان برای شما هزینه دارد. قیمت بلیط رفت و برگشت اتوبوس مشابه قطار است و حدود ۴۴ هزار یا ۸۰ هزار تومان است.

متوسط هزینه‌ی اقامت در گرگان

هتل جهانگردی گرگان

قیمت هتل‌های ۴ و ۵ ستاره در گرگان حدود ۲۴۰ تا ۲۶۰ هزار تومان است. هتل‌های متوسط گرگان حدود ۱۳۰ تا ۲۰۰ هزار تومان برای هر شب اقامت دریافت می‌کنند. اگر می‌خواهید ارزان سفر کنید، حدود ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان برای هتل‌های ارزان بپردازید.

متوسط هزینه‌ی خورد و خوراک در گرگان

رستوران خوب گرگان

رستوران‌های گرگان غذاهای خوش‌مزه‌ای سرو می‌کنند. خواه به رستورانی در دل بازار بروید، یا بخواهید در کنار جنگل ناهارخوران رستوران پیدا کنید، رستوران‌های ایرانی و فست‌فودهای متنوعی وجود دارد. قیمت غذا با توجه به نوع رستوران از حدود ۱۲ هزار تا ۶۰ هزار تومان متغیر است.

هزینه‌ی حمل و نقل در گرگان

گرگان

قیمت کرایه‌‌ی تاکسی‌ در گرگان در مقایسه با شهرهای بزرگ زیاد نیست.  هزینه‌ی تاکسی تلفنی درون شهری بین ۳ تا ۶ هزار تومان می‌شود.

هزینه‌ی بازدید از جاذبه‌های گرگان

موزه گرگان

گرگان جاذبه‌های طبیعی تماشایی و باشکوهی دارد و خبر خوب این‌که ورود به آبشار و جنگل هزینه‌‌ای ندارد. قیمت بلیط ورودی موزه و خانه‌های قدیمی گرگان حدود دو هزار تومان است.

بودجه پیشنهادی گذراندن یک روز در گرگان

جنگل های گرگان

با اقامت در یکی از هتل‌های لوکس گرگان و انتخاب رستوران‌ لوکس حدود ۳۷۰ هزار تومان در یک روز هزینه می‌کنید. سفر متوسط حدود ۲۵۰ هزار تومان در یک روز هزینه دارد.

می‌توانید با حدود ۵۵۰ هزار تومان ارازن به گرگان سفر کنید

اگر هزینه‌های سفر را کنترل کنید، هتل ارزان رزرو کنید و دور رستوران‌های لوکس و غذاهای گران را خط بکشید، با ۱۴۰ هزار تومان یک روز را گذرانده‌اید.

هزینه سفر سه روزه به گرگان

گرگان

برای یک سفر لوکس زمینی سه روزه به گرگان، حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هزینه در نظر بگیرید. یک سفر متوسط حدود ۹۰۰ هزار تومان هزینه دارد. می‌شود با حدود ۵۵۰ هزار تومان سفر ارزانی به گرگان داشت.

اگر از سایت‌های آنلاین بلیط رزرو کنید، ممکن است هزینه‌ی اقامت در هتل کمتر شود. درصورت سفر هوایی، بهای بلیط ??????? را به مبلغ بالا بیفزایید. ضمن این‌که لازم است هزینه‌ی خرید سوغات و یادگاری را در نظر بگیرید.

به این ترتیب، به نظر می‌رسد با هر بودجه‌ای که داشته باشید، می‌توانید سفر به گرگان را تجربه کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه