منطقه هنری ۷۹۸ پکن؛ قلب هنر مدرن پایتخت چین

پریسا بختیاری
پریسا بختیاری چهار شنبه، ۱۳ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
منطقه هنری ۷۹۸ پکن؛ قلب هنر مدرن پایتخت چین

پکن، به‌عنوان پایتخت سرزمین پهناوری چون چین، مملو از جاذبه‌های هنری قدیمی و مدرن است که سلیقه بیشتر توریست‌های مشتاق را پوشش خواهد داد. 

مسافرانی که به شهر تاریخی و پر از عجایب پکن سفر می‌کنند، قطعا بازدید از جاذبه‌هایی مانند شهر ممنوعه، معبد بهشت، کاخ تابستانی و از همه مهم تر دیوار چین را از دست نخواهند داد. گذشته از هرچیز، دیدار از چنین مکان‌های تاریخی یکی از دلایل اصلی سفر به این شهر مرموز است. اما اگر شما از آن دسته توریست‌هایی هستید که شناخت هنر و نمودهای فرهنگی هر شهری برایتان در اولویت قرار دارد، پیشنهاد ما به شما در تور چین سفر به شهر پکن، بازدید از منطقه هنری ۷۹۸ (798 Art Zone) است. منطقه‌ای که بازدید از آن برای هنردوستان، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی از پکن را در کنار مابقی جاذبه‌های تاریخی آن رقم خواهد زد.

این منطقه (که به دلیل وجود کارخانه ۷۹۸ که در سال ۱۹۵۰ در این ناحیه بنا شد، به این نام خوانده می‌شود) در شمال شرقی شهر پکن قرار دارد. با مساحتی معادل ۶۰ هکتار و صدها گالری، استودیو طراحی، نمایشگاه‌های متنوع هنری و فروشگاه‌ها و رستوران‌های مختلف، امروزه این نقطه به قلب هنری مدرن فرهنگ غنی چین تبدیل شده است. بعد از خروج کارخانه‌هایی که در این منطقه واقع شده بودند و به دلیل سبک ساده معماری الهام گرفته از Bauhaus، طراحی منحصربه‌فرد و متنوع و دسترسی عالی منطقه، بسیاری از هنرمندان و سازمان‌های هنری استودیو‌هایی را در این منطقه اجاره و کاربری آن را تغییر دادند. همچنین از سال ۲۰۰۸، بیش از ۴۰۰ ارگان فرهنگی از کشورهایی چون ایتالیا، فرانسه، ژاپن، آلمان، استرالیا، کره و... در این ناحیه مستقر شده و شروع به فعالیت هنری کرده‌اند.

sculp

امروزه، به‌صورت منظم نمایشگاه‌ها و فستیوال‌های مختلفی در منطقه هنری ۷۹۸ برگزار می‌شود. یکی از مهم‌ترین مناسبت‌ها، فستیوال ۷۹۸ است که هرساله از اواخر ماه آوریل تا اواخر ماه می در این منطقه برپا می‌شود و دیدار از آن خالی از لطف نیست. همچنین، به دلیل تعدد گالری‌ها و نمایشگاه‌های فعال در این منطقه، بهتر است ابتدا نقشه‌ی منطقه را تهیه کنید، چرا که تنها پرسه‌زنی در این ناحیه به بیش از نیم ساعت زمان احتیاج دارد (اگرچه تنها بازدید از معماری منطقه و گرافیتی‌های جذاب آن به تنهایی می‌تواند یک جاذبه توریستی به‌شمار آید! )

sculpture

دسترسی به این ناحیه، به آسانی و از طریق تاکسی یا مترو انجام‌پذیر است. اما این نکته را در نظر داشته باشید که ماشین‌ها اجازه‌ی ورود به آن را ندارند و تنها عابران پیاده می‌توانند از گشت و گذار در منطقه لذت ببرند. اگر در سفر به پکن، از دیدار مکان‌هایی با قدمت چندصد ساله خسته شدید، دیدار از منطقه هنری ۷۹۸ می‌تواند تنوعی بی‌نظیر و تجربه‌ای متفاوت را برایتان رقم زند!

مطالب مرتبط:

دیدگاه