بهترین رستوران های جیپور، هند

حمیده کریمی
حمیده کریمی چهار شنبه، ۶ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۵
بهترین رستوران های جیپور، هند

جیپور، مشهور به شهر صورتی، یکی از شهرهای تاریخی ایالت راجستان است. این شهر در شمال غربی کشور هند قرار دارد و یک مقصد گردشگری محبوب با رستوران‌های متعدد است.

اگر به خاطر غذاهای خوشمزه‌ی هندی، با تورهای هند عازم جیپور هستید، بهتر است بهترین رستوران‌های این شهر را بشناسید.

جیپور، یکی از شهرهای مهم و تاریخی کشور هند، در ایالت راجستان (Rajasthan) است که ریشه تاریخی سلطنتی جامعه این کشور را به نمایش می‌گذارد. این شهر، شهری با رنگ‌های زنده، خیابان‌های باریک و بناهای تاریخی مسحورکننده است که به دلیل سازه‌هایی که از ماسه سنگ صورتی بنا شده‌اند، ملقب به «شهر صورتی» هندوستان است.

جیپور از نظر فرهنگی و تاریخی، شهری بسیار غنی و پربار است. این شهر از نظر جاذبه‌های گردشگری هیچ کمبودی ندارد. به غیر از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، جیپور را به خاطر آشپزی بی‌نظیرش می‌شناسند و تنوع غذاهایی که می‌توانید در رستوران‌های آن امتحان کنید. غذا خوردن در جیپور، تجربه‌ای بی‌نظیر و متفاوت است که نباید آن را از دست بدهید.

غذاخوری‌های جیپور به چند دسته تقسیم می‌شوند. یکی غرفه‌های خیابانی که طرفداران زیادی دارند، دیگری رستوران‌ها و غذاخوری‌های محلی که معمولا خانوادگی اداره می‌شوند و در آن‌ها می‌توانید بهترین غذاهای سنتی را با عطر و طعم غذاهای خانگی نوش جان کنید و دیگری رستوران‌های لوکس و مجلل که معمولا توریست‌ها مشتری این رستوران‌ها هستند.

در ادامه تعدادی از بهترین رستوران‌های شهر را معرفی می‌کنیم.

رستوران هتل Cinnamon-Jai Mahal Palace

رستوران های جیپور

این مجموعه قبلا یک کاخ بوده که بعدها به هتل تبدیل شده است. رستوران Cinnamon این هتل، جذابیت و شکوه کاخ را حفظ کرده و در همان دکوراسیون مجلل از مهمانان خود با بهترین و باکیفیت‌ترین غذاها پذیرایی می‌کند. رستوران، فضایی عالی و جذاب دارد، دکوراسیون آن بسیار دیدنی و زیبا است و کارکنان رستوران با خوشرویی از مردم استقبال می‌کنند. با غذا خوردن در این رستوران، حال و هوای زندگی در یک کاخ قرن هجدهمی را تجربه خواهید کرد. در این رستوران، غذاهایی که زمانی در آشپزخانه‌های سلطنتی تهیه می‌شدند، با تغییرات مدرن، به مهمانان عرضه می‌شوند.

این رستوران طرفداران زیادی دارد. بنابراین اگر می‌خواهید حتما غذا خوردن در آن را تجربه کنید، از قبل میز رزرو کنید.

رستوران Chokhi Dhani

رستوران Chokhi Dhani یک رستوران سنتی عالی است که غذا خوردن در آن به یکی از به‌یادماندنی‌ترین خاطرات سفرتان تبدیل خواهد شد. در این رستوران از تماشای دکوراسیون سنتی لذت خواهید برد و ساعت‌ها می‌توانید سرگرم شنیدن موسیقی سنتی شوید و رقص‌های محلی را ببینید. این رستوران یکی از بهترین رستوران‌های منطقه است و هر کسی که دوست دارد حال و هوای یک رستوران سنتی راجستانی را تجربه کند، بدون تردید باید این رستوران را انتخاب کند.

رستوران Laxmi Misthan Bhandar

رستوران های جیپور

رستوران Laxmi Misthan Bhandar یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های شهر است. این رستوران مشهور، در موقعیت مکانی خوبی قرار دارد. قدمت رستوران به دهه‌ی ۱۹۵۰ برمی‌گردد و هم بین گردشگران و هم در میان اهالی شهر بسیار محبوب و مشهور است و به یک سلبریتی در زمینه‌ی رستوران‌داری در کل دنیا تبدیل شده است. با وجود این شهرت و محبوبیت، قیمت‌های معقولی دارد و غذاهای گیاهی فوق‌العاده‌ای سرو می‌کند. شیرینی‌های رستوران که با شیر تهیه می‌شوند، یکی از دلایل محبوبیت این رستوران هستند. بعد از گذراندن یک روز شلوغ و پرهیجان در مرکز شهر جیپور، در این رستوران می‌توانید در هوایی مطبوع و با سرویس‌دهی عالی، انواع غذاهای محلی را نوش جان کنید.

رستوران Sheesha

رستوران Sheesha برای کسانی ایده‌آل است که عاشق غذاهای گوشتی هستند. در منوی رستوران، انواع غذاهای تهیه شده با گوشت دیده می‌شود که در تهیه‌ی آنها از تازه‌ترین مواد اولیه و بهترین ادویه‌جات محلی هند استفاده می‌شود. این رستوران، بسیار شیک، مجلل و مدرن است و چشم‌اندازهای بسیار زیبایی از تراس پشت‌بام دارد. این رستوران به خاطر غذاهای باکیفیتش شهرت دارد. وعده‌های غذایی این رستوران بسیار مفصل هستند و معمولا در تنورهای سنتی تهیه می‌شوند. مهمانان این رستوران بدون تردید این رستوران را با رضایت کامل ترک می‌کنند و حتما برای سر زدن دوباره به آن، برنامه‌ریزی می‌کنند.

رستوران Sunder Palace

رستوران های جیپور

رستوران Sunder Palace یکی از بهترین رستوران‌های جیپور برای یک قرار رمانتیک است. این رستوران هم در فضای باز و هم در محیط بسته، میز و صندلی دارد. مجموعه‌ای از بهترین غذاهای هندی و آسیایی در این رستوران سرو می‌شود. برای اینکه چشم‌اندازهای زیبایی از شهر را ببینید، تراس بام را انتخاب کنید. چشم‌اندازی از باغی سرسبز و زیبا خواهید دید که نغمه‌ی پرندگان از آن به گوش می‌‌رسد. عطر چای، دارچین و انواع دمنوش‌های سنتی در فضای تراس و رستوران می‌پیچد. اگر می‌خواهید بهترین غذاهای هندی و دمنوش‌های سنتی را نوش جان کنید، بدون تردید این رستوران را انتخاب کنید.

رستوران Suvarna Mahal

رستوران Suvarna Mahal در قلب شهر صورتی واقع شده و با باغ‌های زیبا احاطه شده است. بهترین غذاهای سنتی شهر را می‌توانید در این رستوران امتحان کنید. انواع پیش‌غذاها و غذاهای اصلی شامل کباب‌های گیاهی و دسرهای تهیه شده بر پایه‌ی شیر، در منوی رستوران دیده می‌شود. تقریبا برای همه‌ی ذائقه‌ها و سلیقه‌ها، غذایی در منو وجود دارد. میزهای رستوران با شمع روشن می‌شوند و فضایی رمانتیک و رویایی دارند. بخشی از رستوران به صندلی‌‌های خصوص اختصاص دارد که در آن می‌توانید در محیطی دنج‌تر و خصوصی‌تر از خوردن غذا لذت ببرید.

رستوران The Verandah

رستوران های جیپور

رستوران The Verandah در یک کاخ باشکوه واقع شده و محیطی بسیار آرام و جذاب دور از شلوغی و ازدحام شهر دارد. در این رستوران، المان‌های سنتی و مدرن با هم ترکیب شده‌اند و فضایی جذاب ایجاد کرده‌اند که بدون تردید توجه هر مهمانی را جلب می‌کنند. غذاهای رستوران هم مجموعه‌ای از غذاهای سنتی راجستان و غذاهای محبوب بین‌المللی مثلا انواع پیتزا است. بدون تردید هر گردشگری که به این رستوران سر بزنید، از خدمات عالی و غذاهای بی‌نظیر آن لذت می‌برد. از رستوران می‌توانید چشم‌اندازهایی بی‌نظیر از باغ کاخ را تماشا کنید و از رقص‌های محلی لذت ببرید.

رستوران Lalit Jaipur

رستوران Lalit Jaipur یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های لوکس شهر است که همواره مشتریان فراوانی دارد. فرقی نمی‌کند که چه ساعتی از روز و چه روزی از هفته قصد دارید به این رستوران سر بزنید، حتما باید از قبل میز رزرو کنید. خدمات عالی این رستوران برای تمام وعده‌های غذایی ارائه می‌شود، حتی برای اسنک ساده در میان‌وعده. در منوی رستوران، ترکیبی از غذاهای بین‌المللی و سنتی محلی دیده می‌شود. این رستوران برای کسانی که دلشان غذاهای آشناتر می‌خواهد، ایده‌آل است.

رستوران Saba Haveli

رستوران های جیپور

رستوران Saba Haveli در بنایی قدیمی واقع شده که ۲۰۰ سال پیش توسط یک معمار بریتانیایی طراحی شده است. این بنا به خاطر ویژگی‌های خاصش، جوایز معماری را از آن خود کرده است. در این رستوران می‌توانید غذا خوردن در محیطی مجلل و رمانتیک را تجربه کنید، در حالی که در تراس نشسته‌اید و از آنجا منظره‌ای زیبا از جاذبه‌های مهم شهر را می‌بینید. منوی رستوران هر روز تغییر می‌کند و با مهمانان از غذاهای منتخب سرآشپز پذیرایی می‌شود، نه غذایی که مهمان از منو انتخاب کند. به همین دلیل غذا خوردن در این رستوران برای افراد ماجراجو که عاشق سوپرایز شدن هستند، مناسب است.

رستوران Handi

رستوران Handi در مرکز جیپور و در خیابان شلوغ M.I قرار دارد. از پنجره‌های این رستوران، می‌توانید چشم‌انداز بی‌نظیری از افق شهری جیپور را ببینید. در این رستوران بهترین غذاهای محلی سرو می‌شود و رستورانی محبوب بین اهالی شهر و گردشگران است. این رستوران به خوبی آشپزی و فرهنگ راجستان را منعکس می‌کند و یک تجربه‌ی بی‌نظیر بومی را برای شما رقم می‌زند.

رستوران Cocoa House

رستوران های جیپور

رستوران Cocoa House یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های جیپور است. این رستوران منویی بسیار مفصل از انواع غذاهای هندی، ایتالیایی، تایلندی و مکزیکی دارد. می‌توانید پیتزاهای لذیذ، پاستا آلفردو و سیب‌زمینی فلفلی رستوران را امتحان کنید و از طعم بی‌نظیر آن‌ها که کمتر جایی پیدا می‌شود، لذت ببرید. اینجا پاتوقی برای جوان‌ها  است و روی بام، صندلی و میز دارد که برای برگزاری میهمانی‌های جوان‌پسند، بسیار مناسب است.

رستوران The Rajput Room

در رستوران The Rajput Room می‌توانید در جایی مشرف به باغ مقابل رستوران بنشینید و از غذا خوردن در محیطی زیبا و آرام لذت ببرید. در این رستوران تنوع قابل توجهی از غذاهای سبک، صبحانه‌های لذیذ، قهوه‌های فرانسوی و دمنوش‌های متنوع سرو می‌شود. خوراک سینه‌ی مرغ با سس لیمویی و پوره‌ی سیب‌زمینی و سبزیجات این رستوران را حتما امتحان کنید.

رستوران Wassup

رستوران های جیپور

فضای داخلی رستوران Wassup از طبیعت الهام گرفته است. فضای سرسبز، آب و چوب از المان‌های طبیعی هستند که برای طراحی این رستوران مورد استفاده قرار گرفته‌اند. این رستوران در فضایی وسیع قرار گرفته و نیمکت‌ها و میزهای چوبی با حال‌و‌هوای کافه‌های روستایی دارد. منوی رستوران بسیار متنوع است و برای هر سلیقه و ذائقه‌ای، غذایی در آن پیدا می‌شود؛ غذای چینی، هندی، مکزیکی، ایتالیایی و انواع غذاهای آسیایی. یکی از غذاهای ویژه‌ی منو ساندویچ Cajun Cesar است که حتما باید امتحان کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه