سوغات نیس؛ یادگاری های از جنوب شرق فرانسه

حمیده کریمی
حمیده کریمی شنبه، ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۶
سوغات نیس؛ یادگاری های از جنوب شرق فرانسه

نیس، یک شهر ساحلی زیبا در جنوب شرقی فرانسه است. در این شهر توریستی، انتخاب‌های بسیاری برای خرید سوغات دارید ولی هیچ سوغاتی بهتر از محصولات بومی نیست.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۸/۰۳/۲۴ منتشر شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ به‌روزرسانی شده است.

نیس، به‌عنوان شهر اصلی بندری فرنچ ریورا (خط ساحلی در گوشه جنوب شرقی فرانسه، بر کناره دریای مدیترانه)، طرفداران ساحل، علاقه‌مندان به تاریخ و جستجوگران فرهنگ، را برای تعطیلات به سواحل مدیترانه‌ای خود جذب می‌کند.

وقتی به نیس و سواحل بی‌نظیر آن سفر می‌کنید و در آفتاب ریویرای فرانسه قدم می‌زنید، بدون تردید دلتان می‌خواهد که دوستان و عزیزان‌تان را در خاطرات سفر شریک کنید و با سوغاتی، لذت سفر را با آن‌ها تقسیم کنید. در نیس، انتخاب‌های بسیاری برای خرید سوغات دارید. به غیر از سوغاتی‌های مرسوم فرانسه، در نیس چند محصول بومی وجود دارد که می‌توانید به‌عنوان سوغات برای عزیزان‌تان بخرید.

یکی از جذاب‌ترین تفریحات سفر، گشت‌وگذار در مراکز خرید و فروشگاه‌های سوغات برای انتخاب یک سوغاتی و هدیه‌ مناسب برای دوستان و عزیزان است. در فرانسه و به‌خصوص در نیس که یک مقصد گردشگری مهم در این کشور است، هیچ محدودتی برای خرید سوغات ندارید. فرانسه و جاهای دیدنی نیس، یک بهشت واقعی برای علاقه‌مندان به خرید است. از پنیرهای لذیذ و صابون‌های سنتی گرفته تا کلاه‌های سنتی فرانسوی در فروشگاه‌های سوغات فرانسه پیدا می‌شود.

روغن زیتون

روغن زیتون به یکی از سمبل‌های سواحل مدیترانه تبدیل شده است. زیتون نیس شهرت بسیاری در سراسر دنیا دارد. در نیس، به هر فروشگاهی که سر بزنید، زیتون و روغن زیتون پیدا می‌کنید به‌خصوص در منطقه‌ قدیمی نیس. این سوغاتی یکی از بی‌نظیرترین و محبوب‌ترین سوغاتی‌های شهر است. با افزودن روغن زیتون نیس به غذاها، می‌توانید عطر و طعم غذاهای فرانسوی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و از خواص بی‌نظیر این روغن باکیفیت و مرغوب، بهره‌مند شوید.

کیسه‌های اسطوخودوس

بسته بندی کیسه های اسطوخودوس سنتی سوغات نیس

با این کیسه‌های اسطوخودوس می‌توانید کشوها و کمدهای لباس خود را معطر کنید. این کیسه‌های کوچک و رنگارنگ، یادآور هوای مطبوع و حال و هوای اصل منطقه‌ جنوب و ریویرای فرانسه هستند. بسته‌های اسطوخودوس در کیسه‌های جذاب و مناسب کادو دادن به فروش می‌رسند و در همه‌ فروشگاه‌های سوغات به‌راحتی پیدا می‌شوند.

سبزیجات معطر محلی

سیر و یبزیجات سنتی سوغات نیس

در هر بازارچه‌ای از نیس که سر بزنید، می‌توانید سبزیجات خشک معطر را پیدا کنید که عطر و طعم خاصی به غذاهای این منطقه می‌دهند. تنوع این سبزیجات خشک و معطر به‌قدری زیاد است که هر بار می‌توانید غذایی جدید با عطر و طعمی جدید درست کنید. اگر اهل امتحان کردن غذاهای جدید با طعم‌های متنوع هستید، بدون شک این سبزیجات معطر توجه‌تان را جلب می‌کنند و می‌توانید آن را به ادویه‌های مصرفی خود اضافه کنید و از پختن غذاهایی با عطر و طعم غذاهای نیس، لذت ببرید.

سرامیک‌های جنوب فرانسه

ظروف سرامیکی سنتی از سوغات نیس

با خریدن ظروف سرامیکی جنوب فرانسه، می‌توانید رنگ‌های جذاب و زیبا را به آشپزخانه‌ خود اضافه کنید. انواع ظروف سرامیکی مثلا بشقاب، کاسه، فنجان و... در رنگ‌های جذاب و زیبا در جنوب فرانسه تولید می‌شوند که آن‌ها را می‌توانید در فروشگاه‌های سوغات و کادو در سراسر نیس پیدا کنید؛ به‌خصوص در مغازه‌های منطقه‌ قدیمی نیس و بازارچه‌های محلی.

منسوجات خانگی با طرح‌های سنتی

پارچه و منسوجانت رنگارنگ سوغات نیس

انواع منسوجات مورد استفاده در منزل مثلا حوله‌ حمام، رومیزی، ملحفه و... را با طرح‌های جذاب ستی می‌توانید برای خانه‌ خود و عزیزان‌تان بخرید و رنگ و جذابیت آن‌ها را به دکوراسیون خانه‌ خود اضافه کنید. این محصولات در فروشگاه‌های سوغات عرضه می‌شوند. حتی انواع لباس‌های سنتی را هم می‌توانید در فروشگاه‌های سوغات پیدا کنید و اگر به لباس‌های سنتی علاقه‌ داشته باشید از دیدن و پوشیدن آن‌ها لذت خواهید برد.

مربای Herbin

یکی از تولیدکننده‌های محلی مربا در نیس، Maison Herbin است که محصولات تولیدی آن در بسیاری از هتل‌های شیک شهر برای وعده‌ صبحانه سرو می‌شود. یکی از کارهای جذابی که مسافران نیس می‌توانند انجام دهند، بازدید از کارخانه‌ تولید این مرباها است.

صابون‌های فرانسوی

صابون های فرانسوی مکعبی از سوغات نیس

نواحی جنوبی فرانسه را به صابون‌های سنتی و مخصوص‌شان می‌شناسند. برای خودتان یا دوستان‌تان می‌توانید یک جعبه متشکل از انواع صابون‌های دست‌ساز و سنتی فرانسوی بخرید. این صابون‌ها یکی از محبوب‌ترین سوغاتی‌‌های فرانسوی است که عطر و بوی آن‌ها، خاطرات قدم زدن در کوچه‌های فرانسه را زنده می‌کند.

ماکارون

شیرینی ماکارون رنگارنگ سوغات نیس

حتما عکس‌های رنگارنگ و اشتهابرانگیز ماکارون را زیاد دیده‌اید و شاید آن را امتحان کرده باشید. این شیرینی خاص فرانسوی با ظاهر جالبی که دارد، یکی از سوغاتی‌‌های محبوب و مشهور فرانسه است. حتی اگر ماکارون را در کشور محل زندگی خود امتحان کرده‌اید، فرصت امتحان کردن ماکارون‌های اصیل فرانسوی را از دست ندهید. ماکارون‌های فرانسوی در بسته‌بندی‌های بسیار شیک و جذاب به فروش می‌رسند. البته توجه داشته باشید که ماکارون یک شیرینی حساس است و زود خراب می‌شود، بنابراین برای خرید این شیرینی به‌عنوان سوغات، فاصله و زمان رسیدن به مقصدتان را هم در نظر بگیرید. با خریدن یکی دو جعبه از این شیرینی‌های جذاب و رنگارنگ، حال و هوای شهرهای فرانسوی را به دوستان خود هدیه کنید.

عطر

اگر دوست دارید هدیه‌ای لوکس و گران‌قیمت برای عزیزان خود تهیه کنید، در فرانسه بدون تردید باید عطر بخرید. عطرهای فرانسوی در سراسر دنیا شهرت دارند. البته شهر گرس پایتخت عطرسازی فرانسه است، ولی در همه‌ شهرهای این کشور می‌توانید بهترین و باکیفیت‌ترین عطرهای فرانسوی را فروشگاه‌های عطر پیدا کنید. شاید بد نباشد که برای عطرهای خریداری شده، بطری‌های دست‌ساز جذاب هم بخرید که بر جذابیت این سوغاتی شما می‌افزایند.

قبل از اینکه عطر بخرید، حتما بررسی کنید که عطرها روی حیوانات تست نشده باشند. تست مواد آرایشی و بهداشتی و عطر روی حیوانات، بسیار دردناک و غیرانسانی است. بدون شک دوست ندارید هدیه‌ای که به دیگران می‌دهید، به قیمت شکنجه و عذاب حیوانات بی‌گناه تهیه شده باشد. برای اینکه به عمق فاجعه پی ببرید، می‌توانید در یوتیوب ویدیوی‌های مربوطه را تماشا کنید.

کلاه بره

کلاه های بره رنگارنگ سوغات نیس

وقتی به تیپ فرانسوی فکر می‌کنید، احتمالا زن یا مردی را تصور می‌کنید که ژاکتی راه‌راه پوشیده، شالی دور گردن انداخته، نان باگت در دست دارد و یک کلاه بره بر سر گذاشته است. کلاه بره، یکی از کلاه‌های سنتی و رایج فرانسوی است که به‌عنوان سوغات، طرفداران بسیاری دارد. می‌توانید برای خود و عزیزان‌تان این کلاه‌ها را بخرید و تیپ فرانسوی بزنید.

گل نمک

گل نمک (Fleur de Sel) یا نمک دریا، در نواحی جنوبی فرانسه تولید می‌شود و شهرت بسیاری در این کشور دارد. هر کسی که به آشپزی علاقه داشته باشد، مطمئنا از گرفتن این سوغات، خوشحال می‌شود. انواع نمک دریا با عطرهای یاس، لاوندر و رز تولید می‌شوند. نمک‌های دریا را در بازارچه‌ها می‌‌توانید خریداری کنید. وقتی به یکی از غرفه‌ها یا فروشگاه‌های نمک دریایی سر بزنید، از دیدن تنوع آن شگفت‌زده می‌شوید.

پنیر

قالب پنیرهای بزرگ قرانسوی از سوغات نیس

یکی از لذیذترین و بهترین سوغاتی‌‌هایی که از فرانسه می‌توانید برای عزیزان خود بخرید، انواع پنیر فرانسوی است. در همه‌ فروشگاه‌های پنیر در سراسر این کشور، پنیرهای متنوع در بسته‌بندی‌‌های محکم عرضه می‌شوند که آن‌ها را می‌توانید برای فواصل دور تهیه کنید. دقت کنید که حتما پنیرهای سخت را بخرید، چون بعضی از انواع پنیرها حتما باید در جای خنک نگهداری شوند؛ اما زیباترین سوغاتی که می‌توانید از نیس به خانه ببرید، خاطرات فراموش‌نشدنی و لحظه‌های زیبای سفر است. با وجود این می‌توانید لذت سفرتان را با خرید هدیه‌ای کوچک برای عزیزان، با آن‌ها شریک شوید. نظر و تجربه‌های خود را در خصوص سفر به فرانسه با ما و سایر کاربران کجارو در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه