خرید در نیس، راهنمای مراکز تجاری و بازارچه ها

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
خرید در نیس، راهنمای مراکز تجاری و بازارچه ها

نیس، یکی از شهرهای ساحلی فرانسه و یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری در این کشور است. خرید در نیس، با وجود مراکز تجاری مدرن، بازارچه‌های محلی و بوتیک‌های شیک و قدیمی، تجربه‌ای است که نباید از دست بدهید.

اگر با تور فرانسه عازم نیس هستید، حتما این مقاله را دنبال کرده و مراکز خرید آن را بشناسید. نیس، به عنوان شهر اصلی بندری فرنچ ریورا (خط ساحلی در گوشه جنوب شرقی فرانسه، بر کناره دریای مدیترانه)، طرفداران ساحل، علاقه‌مندان به تاریخ و جستجوگران فرهنگ، را برای تعطیلات به سواحل مدیترانه‌ای خود، جذب می‌کند.

نیس یکی از شهرهای ساحلی فرانسه است. این شهر از نظر گردشگری، همواره اهمیت زیادی داشته است. به همین دلیل تعجبی ندارد که مراکز خرید و مراکز تجاری آن، پیشرفته و متنوع باشند و بتوانید بهترین محصولات از برندهای برتر دنیا را در آن به راحتی پیدا کنید.

خرید کردن، بدون تردید، یکی از بهترین سرگرمی‌های سفر در بسیاری از مقصدهای گردشگری دنیا است. نیس، یکی از بزرگترین شهرهای فرانسه، موقعیت‌های فراوانی برای خرید دارد. در این شهر، می‌توانید بهترین محصولات از برترین برندهای دنیا را بخرید، بنابراین خرید کردن در نیس، تجربه‌ای فوق‌العاده خواهد بود.

در نیس، محصولاتی جذاب و دوست‌داشتنی عرضه می‌شود که توجه گردشگران را جلب می‌کند. از بهترین لباس‌ها از برندهای محبوب دنیا گرفته تا مواد خوراکی لذیذ و مخصوص نیس، آثار هنری و اشیای قدیمی. قیمت محصولات، در مراکز تجاری مختلف متفاوت است، ولی به قدری تنوع دارد که حتما با توجه به بودجه‌ای که در نظر دارید، می‌توانید چیزی برای خود و عزیزان‌تان بخرید و دست خالی از نیس برنگردید.

خرید در نیس، به مراکز تجاری مدرن محدود نمی‌شد. این شهر مثل بسیاری از شهرهای اروپایی، به غیر از مراکز خرید مدرن، بازارهای محلی و روزانه هم دارد. بوتیک‌های کوچک و قدیمی، یکی دیگر از انتخاب‌های شما برای خرید در نیس هستند که حال و هوای جذابی دارند و بدون تردید خرید کردن از آن‌ها تجربه‌ای جذاب است. حتی اگر قصد خرید هم ندارید، فرصت حضور در این بوتیک‌ها را از دست ندهید و حتما به یکی از بازارهای محلی سر بزنید.

خیابان رو دو فرانس (Rue de France)

خرید در نیس

خیابان رو دو فرانس (Rue de France) که به موازات گردشگاه آنگله (Promenade des Anglais) قرار دارد، یکی از بهترین نقاط شهر برای تجربه‌ی هیجان‌انگیز خرید در نیس و بازدید از جدیدترین محصولات مد است. این خیابان یکی از بهترین مناطق مخصوص عابر پیاده در شهر است که اطراف آن بوتیک‌های فراوانی وجود دارد که لباس‌های اوت کوتور، عرضه می‌کنند. البته اینجا به غیر از خرید، برای گشت و گذار مناسب است و کافه‌ها و رستوران‌های فوق‌العاده‌ای در سرتاسر این خیابان وجود دارد.

یکی از نکات مثبتی که در مورد خرید در نیس وجود دارد، این است که اکثر مراکز تجاری و خیابان‌های خرید شهر، در نزدیکی هم و در یک منطقه‌ی کوچک و فشرده قرار دارند. این محدوده تقریبا در مرکز شهر و در حوالی آن قرار دارد. مثلا خیابان‌های ژان مدسن، ماسنا، پارادی، وردن و... .

بازارچه‌های نیس

خرید در نیس

یکی از بهترین تجربیاتی که می‌توانید در شهرهای مختلف داشته باشید، سر زدن به بازارچه‌های محلی است. در این بازارچه‌ها، شور و حال خاصی وجود دارد و حال و هوای آن به سبک زندگی اهالی شهر نزدیک‌تر است. در نتیجه اگر دوست دارید تجربه‌ای بومی‌تر داشته باشید و از مراکز توریستی فاصله بگیرید، حتما زمانی را برای گشت و گذار در این بازارچه‌ها در نظر بگیرید.

بازار Cours Saleya در شهر قدیم

بازارچه‌ کور سالیا (Cours Saleya) هر روز صبح پر از محصولات تازه، پنیر، زیتون، سبزیجات و گل و گیاه می‌شود. بازارچه‌ای رنگارنگ متشکل از رنگ‌ها و عطرهای جذاب است که حال و هوایی دوست‌داشتنی دارد. در این بازارچه، کشاورزان و مزرعه‌داران، محصولات ارگانیک خود را عرضه می‌کنند. انواع محصولات کشاورزی به خصوص گوجه‌های لذیذ محلی، زیتون، پنیر و غذاهای محلی همراه با نان‌های سنتی در این بازارچه به فروش می‌رسد.

خرید در نیس، به مراکز تجاری مدرن محدود نمی‌شود. این شهر مثل بسیاری از شهرهای اروپایی، به غیر از مراکز خرید مدرن، بازارهای محلی و روزانه هم دارد

این بازار بخشی به نام بازار گل دارد. بازارچه از سه‌شنبه تا یکشنبه باز است، البته غرفه‌های مواد غذایی فقط صبح‌ها فعالیت می‌کنند، ولی بخش مربوط به گل تمام روز باز است و بهترین فرصت برای گشت و گذار در بین گل‌های رنگارنگ است. نیس از زمان‌های قدیم یکی از شهرهای پرورش‌دهنده‌ی انواع گل و گیاه به خصوص میخک بوده و گل‌های پرورشی خود را به سراسر اروپا ارسال می‌کند.

در روزهای دوشنبه، این بازارچه به محلی برای خرید و فروش اشیای عتیقه و خرده‌ریزهای قدیمی فرانسوی تبدیل می‌شود. بر عکس سایر روزهای هفته که معمولا چانه زدن برای خرید رواج دارد، روزهای دوشنبه برای خرید این اشیای قدیمی، حتما باید چانه بزنید تا آن‌ها را با قیمت معقولی بخرید.

تابستان‌ها این بازارچه تا شب به فعالیت خود ادامه می‌دهد و به یک بازار شبانه‌ی صنایع دستی تبدیل می‌شود. قانون این بازارچه این است که همه‌ی محصولات باید دست‌ساز یا نقاشی شده توسط هنرمندان بومی باشند. به همین دلیل در غرفه‌ها، خرده‌ریزهای وارداتی بی‌ارزش را مشاهده نمی‌کنید. این بازارچه با وجود کافه‌ها و رستوران‌های اطرافش، محلی عالی برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت در نیس است.

مراکز خرید مدرن

نیس از نظر مراکز تجاری، تنوع قابل توجهی دارد. همان‌طور که گفتیم، غیر از بوتیک‌های شیک و قدیمی و بازارچه‌های روزانه و محلی، این شهر مراکز تجاری مدرن هم دارد. در این مراکز تجاری، به غیر از فروشگاه‌های عرضه‌ی کالا، امکانات تفریحی متعددی برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است. در ادامه تعدادی از این مراکز تجاری را معرفی می‌کنیم.

مرکز خرید CAP 3000

خرید در نیس

مرکز خرید CAP 3000، یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید نیس است. این مرکز در سال ۱۹۶۹ افتتاح شده است و دو طبقه دارد. ظرفیت پارکینگ این مجموعه، ۳ هزار خودرو است.

این مرکز خرید عنوان هشتمین مرکز خرید بزرگ فرانسه را در اختیار دارد. قرار گرفتن این مرکز در حومه‌ی شهر نیس که پنجمین شهر بزرگ فرانسه است، باعث شده که محبوبیت فراوانی داشته باشد و خریداران را نه تنها از خود نیس بلکه از شهرها و استان‌های اطراف جذب کند. فروشگاه‌های زنجیره‌ای از برترین برندهای داخلی و بین‌المللی و گالری لافایت و گالری گورمه، در این مرکز نمایندگی دارند.

این مرکز خرید پنج دقیقه تا دومین فرودگاه بین‌المللی فرانسه فاصله دارد و فاصله‌ی آن تا شهر نیس ۱۵ دقیقه است. برای دسترسی به این مرکز خرید، انتخاب‌های زیادی وجود دارد. با ماشین شخصی و وسایل حمل و نقل عمومی، به راحتی می‌توانید خودتان را به این مجموعه‌ی تجاری برسانید. این مرکز خرید، سالانه ۹ میلیون بازدیدکننده دارد.

مرکز خرید ستاره نیس (Nice Étoile)

خرید در نیس

مرکز خرید ستاره‌ی نیس در سال ۱۹۸۲ افتتاح شده است. این مرکز خرید ۴ طبقه دارد و ظرفیت پارکینگ آن ۱۲۰۰ خودرو است. مرکز خرید ستاره‌ی نیس در مرکز شهر و در یکی از خیابان‌های اصلی واقع شده است. تنوع قابل توجهی از انواع محصولات از جمله پوشاک، کیف و کفش، اکسسوری، لوازم منزل، فروشگاه موسیقی و فناوری و تعدادی رستوران و کافه دارد. در این مجموعه‌ی تجاری، تعدادی از بهترین برندهای داخلی فرانسه و برندهای بین‌المللی محبوب، نمایندگی دارند.

این مجموعه‌ی تجاری در یکی از مهم‌ترین خیابان‌های خرید شهر قرار دارد و فقط چند قدم تا ایستگاه قطار فاصله دارد. بنابراین از نظر دسترسی، در موقعیت خوبی قرار گرفته است. این مرکز خرید سالانه ۱۳٫۱ میلیون نفر بازدیدکننده دارد.

از ویژگی‌های این مرکز خرید می‌توان به معماری مدرن آن اشاره کرد. ورودی این مرکز، یک آتریوم با نور طبیعی است. با دکوراسیون مدرن و جذابی که دارد، نظر گردشگران را جلب می‌کند.

مرکز خرید Nice Tnl

مرکز خرید نیس تی ان ال Nice Tnl در سال ۱۹۸۱ افتتاح شده است. ظرفیت پارکینگ این مجموعه، ۱۳۵۰ خودرو است. این مجموعه در محله‌ی Riquier واقع شده و شامل هایپرمارکت و مجموعه‌ای از ۸۰ فروشگاه از برندهای مشهور است. این مجموعه‌ی تجاری، سالانه ۷ میلیون بازدیدکننده دارد و به راحتی از طریق وسایل حمل و نقل عمومی، قابل دسترسی است.

مرکز خرید Polygone Riviera

خرید در نیس

مرکز خرید پولیگان ریویرا Polygone Riviera یکی از جدیدترین مراکز تجاری در نیس است. این مرکز در سال ۲۰۱۵ افتتاح شد. ظرفیت پارکینگ این مرکز، ۳ هزار خودرو است. این مرکز خرید، مجموعه‌ای از فروشگاه‌ها، امکانات تفریحی و جاذبه‌های هنری است. رستوران‌های فوق‌العاده‌ای دارد که در آن می‌توانید بهترین غذاهای فرانسوی و غذاهایی از گوشه و کنار دنیا را امتحان کنید.

تئاتر، سینما، محوطه‌ی مخصوص بازی بچه‌ها، سالن بولینگ از امکانات تفریحی این مجموعه است. کنسرت‌های موسیقی و رویدادهای فرهنگی و هنری متعددی در این مجموعه برپا می‌شود.

به غیر از امکانات تفریحی، این مرکز خرید تعداد زیادی فروشگاه دارد که بهترین و جدیدترین محصولات مد و سبک زندگی را عرضه می‌کنند. هر بار که از این مرکز خرید بازدید کنید، رویداد فرهنگی جذاب و محصولات جدیدی را خواهید دید. اگر قصد دارید در نیس به مراکز تجاری سر بزنید و فقط برای سر زدن به یک مرکز فرصت دارید، بدون تردید مرکز تجاری Polygone Riviera را انتخاب کنید.

مرکز خرید نیس ولی Nice Valley

مرکز خرید نیس ولی Nice Valley یکی دیگر از مراکز خرید جدید نیس است. این مرکز مجموعه‌ای از بهترین فروشگاه‌های مد و پوشاک و اکسسوری و لوازم آرایشی را در کنار هم جمع کرده است. یکی از ویژگی‌های مثبت این مرکز خرید این است که به راحتی از طریق ماشین یا وسایل حمل و نقل عمومی، قابل دسترسی است.

این مرکز تجاری هم مثل بسیاری از مراکز خرید بزرگ دنیا، علاوه بر فروشگاه امکانات تفریحی نیز دارد. مثلا رستوران و کافه، محوطه‌ی مخصوص بازی و ... .

فصل حراج در نیس

در فرانسه، تاریخ برگزاری حراج در فروشگاه‌ها، توسط قانون تعیین می‌شود. تنها دو بار در سال، فروشگاه‌ها می‌توانند حراج داشته باشند که این حراج‌ها عبارت است از حراج تابستانی و حراج زمستانی. فقط در این دو زمان تعیین‌شده، فروشگاه‌ها قانونا اجازه دارند که محصولات خود را ارزان‌تر بفروشند و تبلیغات مربوط به حراج را انجام دهند.

این یک سنت قدیمی در فرانسه است و مثل جمعه‌ی سیاه طرفداران زیادی دارد. همان‌طور که انتظار دارید، روزهای اول حراج، فروشگاه‌ها بسیار شلوغ می‌شوند چون همه به مغازه‌ها حجوم می‌آورند تا محصولات بهتر را خریداری کنند ولی هر چه از آغاز حراج بگذرد، تخفیف‌های بیشتری نصیب‌تان می‌شود، ولی شاید کالاها تنوع لازم را نداشته باشند.

تاریخ برگزاری این حراج‌ها هر سال تغییر می‌کند و از هر منطقه به منطقه‌ی دیگر، متفاوت است.

قبلا قوانین سختی برای تعطیل کردن فروشگاه‌ها در روزهای یکشنبه وجود داشت، چون در فرانسه این روز برای گذراندن با خانواده بسیار اهمیت دارد. اخیرا بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ و دپارتمان‌استورها، هفت روز هفته باز هستند. با وجود این، معمولا اهالی شهر روزهای یکشنبه را زیاد برای خرید در نظر نمی‌گیرند، بنابراین اگر می‌خواهید با آرامش بیشتر و در خلوت‌ترین زمان ممکن خرید کنید، روزهای یکشنبه را انتخاب کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه