۱۰ خوراکی که باید در سفر به جام جهانی روسیه امتحان کنید

علی  کماسی
علی کماسی شنبه، ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۰
۱۰ خوراکی که باید در سفر به جام جهانی روسیه امتحان کنید

اگر برای تماشای جام جهانی 2018 به روسیه سفر می‌کنید، حتما این خوراکی‌ها را امتحان می‌کنید.

روسیه خوراکی‌های مخصوص بسیاری دارد که یکی از جذابیت‌های این کشور نیز محسوب می‌شوند. از سالاد الویه گرفته که در کشور خودمان هم طرفداران بسیاری دارد، تا نوشیدنی‌های عجیب مانند کواس؛ روسیه همواره گردشگران را با خوراکی‌های سنتی خود شگفت‌زده کرده است. اگر با  تورهای جام جهانی روسیه یا تورهای ترکیبی روسیه  قصد سفر به روسیه و تماشای جام جهانی 2018 را از نزدیک دارید، توصیه می‌شود این خوراکی‌ها را نیز امتحان کنید.

پلمنی (Pelmeni)

پلمینی

احتمالا تابه حال اسم این غذا را شنیده باشید. پلمینی تکه‌های کوچک ریز شده گوشت است که در خمیر پیچیده شده و در آب نمک جوشانده شده است. شاید فکر کنید خب این همان راویولی است، اما هرگز این را به روسیه‌ای‌ها نگویید. آن‌ها پیاز و حتی گاهی اوقات یخ خورد شده را نیز به پلمینی اضافه می‌کنند. به هرحال هر خانم خانه‌داری دستور پخت خودش را دارد.

پیراشکی روسی (Pirojki)

پیراشکی روسی

شور یا شیرین؟ کدام‌یک را ترجیح می‌دهید؟ بهتر است هرچه زودتر تصمیم بگیرید تا قبل از آماده شدن پیراشکی طعم دلخواه‌تان را بچشید. می‌توانید ابتدا پیراشکی نمکی را با کلم، برنج، تخم‌مرغ یا حتی با گوشت قیمه شده امتحان کنید. سپس می‌توانید پیراشکی شیرین را با سیب و حتی آب‌میوه نوش جان کنید. برای چشیدن این‌ غذاها رژیم خود فراموش کنید. دقت کنید که ساندویچ بزرگی که با کلم تهیه می‌شود، کولبیاکا (kulebyaka) نام دارد.

بلینی (blini)

بلینی

حتما سعی کنید در سفرتان به روسیه با پنکیک‌های مخصوص با مخلفات از خودتان پذیرایی کنید. خوشمزه‌ترین آن‌ها را می‌توانید همراه با سالامون، خاویار یا گپشت قیمه شده نوش جان کنید. هرچند بهترین نوع آن‌ها پنکیک خانگی است، اما در رستوران‌ها نیز می‌توان چیز‌های خوشمزه‌ای گیر آورد.

سوپ برش (borsht)

سوپ برش

برش مهم‌ترین سوپ اسلاو‌های شرقی است. این سوپ رنگ قرمز روشنی دارد که آن را مدیون چغندر است. اگر از چغندر متنفر هستید توصیه می‌شود که برش را همراه با پاپوشکاس (نوعی کلوچه) میل کنید.

شی (shchi)

شی

علاوه بر چغندر، روسیه‌ای‌ها به کلم نیز علاقه بسیاری دارند. کلم را می‌توان برای زمستان همراه با هویج و کرنبری (میوه‌ای شبیه به زغال اخته) آماده کرد. همچنین می‌توانید آن‌ را به‌عنوان سالاد در رستوران‌ها سفارش دهید. اما سوپی که با کلم تهیه می‌شود، شی نام دارد؛ سوپی بسیار مغذی و سالم.

اوکا (ukha)

اوکا

اوکا یک سوپ ماهی برای مردان واقعی است. بیشتر روسی‌ها عاشق ماهیگیری در تابستان هستند. روس‌ها آن‌قدر به ماهیگیری علاقه دارند که حتی سردی زمستان هم از شدت این علاقه نمی‌کاهد. اوکا روی آتش پخته می‌شود. در شهر‌های بزرگ نیز می‌توانید این غذای لذیذ را از رستوران‌ها سفارش دهید.

سالاد روسی

سالاد روسی

اگر نتوانید یک سالاد روسی با سس مایونز را در سفر امتحان کنید، پس مطمئن باشید که نیمی از جذابیت جام جهانی در روسیه را از دست داده‌اید. پیشنهاد ما به شما سالاد الویه روسی همراه با سوسیس مخصوص روسی است. محتویات این سالاد نخود فرنگی، خیارشور، سیب‌زمینی و هویج است. متاسفانه پیدا کردن محلی که از دستور پخت اصلی که شامل خاویار و خرچنگ می‌شود پیروی کند، کمی سخت است.

اگر شما ماهی را ترجیح می‌دهید، پس بهتر است سالاد شاه ماهی را امتحان کنید. این سالاد چندلایه نیز تقریبا همان ترکیب سالاد الویه را دارد، فقط بدون نخود فرنگی است و به‌جای سوسیس، شاه ماهی استفاده می‌شود. معمولا برای سال نو این سالاد را آماده می‌کنند، اما در تابستان نیز می‌تواند این سالاد را پیدا کرد.

خلودتس (kholodets)

خلودتس

تعدادی کمی از خارجی‌ها پیدا می‌شوند که به این خوراکی علاقه داشته باشند. اما نکته مهم در مورد آن چیست؟ خلودتس ترکیبی از ژله و تکه‌های گوشت است و همراه با سیب‌زمینی داغ و کمی شوید خوشمزه‌تر هم می‌شود.

کواس (kvass)

کواس

کواس نوشیدنی است که از نان گرفته می‌شود و برای رفع عطش بسیار مفید است. این نوشیدنی یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین نوشیدنی‌های روسی است.

محصولات سنتی که از شیر تهیه می‌شوند

شیر

کفیر و ریاژنکا محصولاتی هستند که از شیر جوشانده شده به‌دست می‌آید و برای بدن شما بسیار مغذی است. کفیر کمی ترش مزه است و ریاژنکا مزه کارامل مانند دارد. قبل از خواب یک لیوان از این محصولات را بنوشید و روز بعد باانرژی و سرحال به سفر خود ادامه دهید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه