اقامت در معابد تاریخی ژاپن

سحر ارجمند
سحر ارجمند پنجشنبه، ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۵
اقامت در معابد تاریخی ژاپن

به زودی گردشگران می‌توانند برای اولین بار در تاریخ، اقامت در صدها معبد تاریخی بودایی واقع در ژاپن را تجربه کنند.

یکی از بهترین نکات سفر به ژاپن، به دست آوردن فرصتی برای بازدید از هزاران معبد و مقبره تاریخی است که در سراسر این کشور زیبا وجود دارند. اما اکنون، بازدیدکنندگان این فرصت را دارند که تجربه بازدید از این اماکن را به‌یادماندنی‌تر کنند. خدمات جدیدی ارائه شده است که گردشگران می‌توانند شبی را در یکی از هزاران معبد ژاپن سپری کنند و این کار برای اولین بار در تاریخ اجرا می‌شود.  

اقامت در معابد ژاپن

«تراهاکو» (Terahaku) به معنای اقامت در معبد، نام پروژه جدیدی است که به مسافران این امکان را می‌دهد که از طریق یک موتور جستجوی اختصاصی آنلاین، هم از معابد بازدید و هم آن‌ها را برای اقامت رزرو کنند. اجرای پروژه تراهاکو از ۱۸ جولای آغاز و در ابتدا ۱۰۰ معبد را شامل می‌شود؛ یکی از این معابد، معبد Mii dera  (به نام معبد «اونجوجی» (Onjo ji) هم شناخته می‌شود) در نزدیکی بزرگ‌ترین دریاچه ژاپن، «دریاچه بیوا» (Biwa Ko) واقع در استان «شیگا» (Shiga) است. این پروژه پس از راه‌اندازی اولیه، در سه سال آینده، ۱۰۰۰ معبد را در برمی‌گیرد.

اقامت در معابد ژاپن

این پروژه همچنین با سایت‌های مخصوص رزرو و کرایه اقامتگاه، مانند Booking.com و Airbnb همکاری می‌کند تا پشتیبانی و گزینه‌های مناسبی به زبان‌های مختلف برای مسافران سراسر جهان، ارائه دهد.  با توجه به قانون جدیدی که در ماه ژوئن در ژاپن به تصویب رسید، پروژه‌ی تراهاکو امکان‌پذیر خواهد بود. در این قانون، با ایجاد اقامتگاه‌های خصوصی در سراسر کشور موافقت شده است؛ قبلاً این نوع اقامتگاه‌ها در برخی مکان‌ها در دسترس بودند.

نماینده «شرکت واکو» (Waqoo Co)، مسئول پروژه تراهاکو در مصاحبه‌ای بیان کرد: «ما بسیار هیجان‌زده هستیم که قرار است از طریق تراهاکو به گردشگران کمک کنیم تا تاریخ و فرهنگ سنتی ژاپن را تجربه کنند.»

اقامت در معابد ژاپن

مهمانان می‌توانند بسته به هر معبد خاص، در چندین تجربه فرهنگی منحصربه‌فرد شرکت کنند؛ از جمله این تجربیات، مدیتیشن، ترسیم تصاویر سنتی بودایی، ساخت نسخه‌های دستی از احکام شرعی، بازدید از خدمات صبحگاهی و چشیدن طعم «شوجین ریوری» (shojin ryori)، یکی از غذاهای مشهور سنتی راهبان گیاهخوار بودایی است.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه