تجربه بانجی جامپینگ از ارتفاع ۲۲۵ متری در چین

امید جعفری
امید جعفری پنجشنبه، ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۰
تجربه بانجی جامپینگ از ارتفاع ۲۲۵ متری در چین

بلندترین بانجی جامپینگ جهان در ماکائو بود، اما چینی‌ها این بار رکورد خودشان را دوباره جابجا کردند و بلندترین بانجی جامپینگ جهان را در منطقه ژانگجیاجی گرند کانیون احداث کردند.

بانجی جامپینگ ژانگجیاجی به طول ۲۵۵ متر ، ۲۲ متر از آخرین رکورد جهانی ثبت شده مربوط به  بانجی جامپینگ برج ماکائو بلندتر است

اگر طرفدار پرش از ارتفاع هستید یا حس می‌کنید که زندگی خودتان را می‌توانید به یک طناب ببندید و چند صد متر به پایین از بلندی، بپرید، سفر خارجی بعدی خودتان را به مقصد چین برنامه‌ریزی کنید. به تازگی جاذبه گردشگری ورزشی جدیدی که درواقع بلندترین بانجی جامپینگ جهان است، در منطقه ژانگجیاجی گرند کانیون (Zhangjiajie Grand Canyon)، استان هونان (Hunan) چین راه‌اندازی شده است. اگر فراموش کرده‌اید که بانجی جامپینگ چیست، کافی است پرش از یک ارتفاع بلند به همراه طناب محافظ را به یاد آورید.

پرش بانجی

منطقه ژانگجیاجی گرند کانیون چین، سابقاً به داشتن اولین پل شیشه ای روی دره سرسبز این منطقه مشهور بود، اما هم‌اکنون مرکز پرش از ارتفاع ۲۲۵ متری، ۲۲ متر از آخرین رکورد جهانی ثبت شده به نام بانجی جامپینگ برج ماکائو بلندتر است و مشهورتر هم خواهد شد.

پرش بانجی

استفانی شیلدز، قهرمان پرش از ارتفاع بانجی، یکی از شش ورزشکاری است که توسط دولت چین برای تست کردن و آزمایش این جاذبه گردشگری ورزشی به این منطقه دعوت شده‌اند. او در مصاحبه تلویزیونی خودش پس از پرش از ارتفاع ۲۲۵ متری، درحالی‌که نفس‌نفس می‌زد و از شدت هیجان نمی‌توانست صحبت کند، در اندک کلماتی این سایت پرش از ارتفاع را این‌گونه توصیف کرد :

یکی از بلندترین پرش‌هایی بود که تا به تجربه‌اش کرده‌ام. به خودم می‌بالم که توانستم از جمله اولین کسانی باشم که افتخار پرش از بلندترین بانجی دنیا را به دست آوردم.

مسئولان چینی، گویا دوست دارند آدرنالین خون گردشگرانی که به منطقه ژانگجیاجی گرند کانیون چین می‌آیند را به حداکثر برسانند. بر اساس گفته‌های آنان، دو جاذبه گردشگری دیگر، تاب معلق بر فراز دره و زیپ‌لاین نیز به‌زودی در این قسمت بهره‌برداری خواهد شد. زمان دقیقی برای بازگشایی این دو قسمت اعلام نشده است، اما مسلما چینی‌ها پس از کسب مجوزهای ایمنی لازم، برای جذب گردشگران بیشتر، سریع‌تر آن‌ها را آماده استفاده خواهند کرد.

پرش بانجی

شرکت بانجی چین (Bungy China) بانی ساخت مرکز بانجی جامپینگ در این منطقه، دارای دو رکورد گینس است که یکی مربوط به احداث مرکز بانجی جامپینگ فضای باز در عرض کمتر از ۲۴ ساعت و دیگری پل شیشه‌ای در همین منطقه است. این پل طولانی‌ترین پل معلق گردشگری جهان تا قبل از ساخته شدن پل معلق هونگیانگ (Hongyagu) در هبی (Hebei) چین بود.

 

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه