توصیه‌ های امنیتی در ورود به استادیوم‌های جام جهانی 2018

امید جعفری
امید جعفری چهار شنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۰
توصیه‌ های امنیتی در ورود به استادیوم‌های جام جهانی 2018

به تصمیم در مورد رفتن یا نرفتن به جام جهانی روسیه فکر کرده‌اید؟ قبل از اینکه تصمیم خودتان را نهایی کنید، بهتر است باید و نبایدهایی در مورد قوانین روسیه و شرایطی که پلیس روسیه برای ورود تماشاچیان به ورزشگاه ها در نظر گرفته است، بدانید.

پلیس روسیه، به همه مسافرانی که قصد مسافرت به این کشور و شرکت در مسابقات جام جهانی 2018 را دارند، توصیه‌های امنیتی مخصوص ورود به ورزشگاه داده است که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

زودتر از زمان گفته شده وارد ورزشگاه شوید

جام جهانی 2018

با توجه به اهمیت زیاد جام جهانی برای کشورهای میزبان، معمولا ورود به ورزشگاه‌ها، همراه با تدابیر شدید امنیتی خواهد بود. سلسله مراتب بازرسی‌های بدنی معمولا زمان‌گیر است و با وجود ظرفیت بالای ورزشگاه‌ها، هر چقدر به ساعت شروع مسابقه نزدیک شوید، تراکم و ازدحام جمعیت هم بیشتر خواهد شد. به همه کسانی که بلیت مسابقات را می‌خرند، توصیه شده است که حداقل سه ساعت قبل از شروع مسابقه در ورزشگاه حضور داشته باشند، اگر از جمله کسانی هستید که می‌خواهید با ماشین به استادیوم بروید، بهتر است یک ساعت را هم برای پیدا کردن جای پارک در نظر بگیرید و ۴ ساعت قبل‌تر در استادیوم حضور داشته باشید. بلیت را فراموش نکنید.

به جاهایی که حق ورود ندارید، پا نگذارید

جام جهانی 2018

روی بلیت شما، نوشته شده است که می‌توانید به چه جاهایی در داخل استادیوم سرک بکشید. مسلما اگر بلیت عادی خریداری کرده باشید، شانس این را نخواهید داشت که به محل تماشاچیان ویژه (VIP) دسترسی داشته باشید. همچنین فکر سلفی گرفتن با بازیکنان را از سر خودتان بیرون کنید. کافی است نیروهای امنیتی و پلیس استادیوم بدانند که شما وارد یکی از اتاق‌های خصوصی، رسانه‌ای یا یکی از ورودی‌های استادیوم به زمین شده‌اید، علاوه بر محرومیت از دیدن بازی، ممکن است خودتان را بی‌خود و بی‌جهت درگیر بازرسی و پلیس روسیه کنید. توصیه دیگر ما به شما، عدم تجمع در کنار ورودی راه پله‌های اضطراری است. این کار شما باعث خواهد شد در اثر بروز حادثه، راه‌های خروج استادیوم به کلی مسدود شود. بر اساس بلیتی که خریداری کرده‌اید، جایگاه خود را پیدا کنید و بنشینید تا مسابقه شروع شود.

وسایل ممنوعه با خود نداشته باشید

جام جهانی 2018

خودتان بهتر از ما می‌دانید که چه وسایلی را نباید وارد استادیوم کنید، وسایلی همانند چاقو، اسلحه، مواد منفجره، مواد قابل اشتعال و مواد سمی؛ اما دولت روسیه تدابیر امنیتی شدیدی برای استادیوم‌های خودش در نظر گرفته و فهرستی ۴۴ تایی از مواد غیرمجاز در ورودی استادیوم‌ها منتشر کرده است. در این لیست مواردی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، مهم‌ترین و شاید متداول‌ترین‌ها باشند؛ شما نمی‌توانید با خودتان نشانه‌های افراطی‌گری، ابزارهای تولید صدا (به جز شیپور متداول)، دارو (بیش از ۷ قلم دارو که همگی آن‌ها باید نسخه داشته باشند)، مواد مخدر، بطری شیشه‌ای، مایعات بیش از ۱۰۰ میلی‌لیتری، غذا، نوشیدنی‌های الکلی، پرچم و اعلان‌های بزرگ‌تر از ۲ در ۱٫۵ متر به همراه داشته باشید. قبل از رفتن به استادیوم در هتل وسایلی که می‌خواهید با خودتان ببرید را چک کنید.

اگر در استادیوم، وسیله‌ای که نمی‌دانستید نباید با خود داشته باشید را به همراه آورده‌اید، می‌توانید آن را قبل از اتاق بازرسی در صندوق امانات قرار دهید و بعد از بازی پس بگیرید. برخی از وسایل فقط در روسیه ممنوع هستند، پس کمی در این مورد احتیاط به خرج دهید.

کشیدن سیگار در محل‌های مشخص‌شده

جام جهانی 2018

سیگار خودتان را هرجایی در استادیوم نمی‌توانید استفاده کنید، شما ملزم هستید که در محل‌های مشخص‌شده، همانند اتاق‌های سیگار، دود به راه بیندازید.

طرفداران دیگر تیم‌های ورزشی را تهدید یا مسخره نکنید

جام جهانی 2018

جام جهانی نشان از یکدلی کل دنیا است. پس سعی کنید اندکی به این آرمان بزرگ احترام بگذارید. طرفداران تیم مقابل را به‌هیچ‌وجه تهدید نکنید، این کار ممکن است در طی بازی و ناخواسته از سوی شما انجام شود، اما سعی کنید که هیجانات خودتان را کنترل کنید. تهدید کردن شما ممکن است باعث عصبانیت طرف مقابل شود که در پی آن درگیری‌های شدید بین دو طرف به وجود می‌آید. همچنین کارهایی همانند ایستادن روی صندلی، توهین کردن به دیگران، بالا رفتن از نرده‌ها، پرتاب کردن وسایل و تخریب اموال استادیوم جرم محسوب می‌شود و پلیس شما را دستگیر و بازرسی خواهد کرد؛ چه‌بسا ممکن است متحمل جریمه‌های سنگین هم بشوید. در همه جای دنیا، پرتاب کردن وسایل به داخل زمین، روشن کردن آتش، الفاظ رکیک و دیگر اعمال خشونت‌آمیز در فوتبال جرم است.

از جام جهانی برای تبلیغات استفاده نکنید

جام جهانی 2018

اگر دوست دارید که کسب و کار خودتان را به دیگران معرفی کنید، می‌توانید حامی مسابقات جام جهانی شوید. شما نمی‌توانید در میانه بازی شعارنوشته‌ای حاوی تبلیغات شغل خودتان بالای سر بگیرید و به همه نشان دهید. همچنین به شما اجازه ترویج هیچ عقیده سیاسی و دینی در داخل استادیوم داده نخواهد شد. از گفتن هرگونه اعتقاد دینی که ممکن است دیگران را تهییج کند، خودداری کنید. هرگونه فعالیت تجاری از قبیل فروختن یا خرید کردن اجناس از افرادی که به‌عنوان تماشاچی وارد استادیوم شده‌اند، توسط دولت روسیه ممنوع شده است.

می‌توانید به راحتی برای خودتان از مسابقات فیلم بگیرید

جام جهانی 2018

شما مجاز نیستید که مسابقات ورزشی را به صورت پخش زنده از شبکه‌های اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارید. هرچند با آزادی کامل می‌توانید عکاسی کنید و عکس‌هایتان را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. استفاده از فلاشر دوربین در ورزشگاه ممنوع شده است. این کار باعث حواس‌پرتی بازیکنان داخل میدان می‌شود.

با رعایت این نکات ساده می‌توانید بدون داشتن هیچ دردسری، وارد استادیوم شوید و مسابقه فوتبال، تیم محبوب‌تان را ببینید. در غیر این صورت باید از داخل تلویزیون‌های ایستگاه‌های بازرسی مسابقه را دنبال کنید.

مطالب مرتبط:

منبع rbth

دیدگاه