سفر ۴ روزه به باتومی؛ پایتخت ساحلی گرجستان

عادله حقیقت حسینی
عادله حقیقت حسینی سه شنبه، ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۰
سفر ۴ روزه به باتومی؛ پایتخت ساحلی گرجستان

باتومی از شهرهای جذاب و دیدنی گرجستان و پایتخت تابستانی آن محسوب می‌شود؛ با برنامه سفر در این شهر می‌توان با زمان‌بندی بهتری از زیبایی‌های این شهر لذت برد.

اگر با تورهای گرجستان عازم باتومی هستید، ما برنامه سفر به این شهر را به شما ارائه می‌کنیم.

امروزه باتومی یکی از شهرهای مورد توجه گردشگران سراسر دنیا شده است و گردشگران ایرانی نیز به گردش و جست و جو در این شهر ساحلی علاقه‌ بسیاری نشان داده‌اند. باتومی شهری کوچک است که ساحل درخشان و جذابی دارد که در کناره دریای سیاه واقع شده و عنوان پایتخت توریستی گرجستان را از آن خود کرده است. جاذبه‌های جذاب باتومی که تلفیقی از مدرنیته و سنت است در کنار طبیعت بکر و فوق‌العاده‌اش و تپه‌های پوشیده از مه در دامنه رشته‌کوه‌های قفقاز، هر کسی را تشویق به سفر به این شهر زیبا می‌کند.

برنامه سفر باتومی

در ادامه، برنامه سفر ۴ روزه به باتومی ارائه خواهد شد که در آن تلاش شده است علاوه بر ذکر دیدنی‌ها و جاذبه‌های مشهور و موردعلاقه گردشگران، عوامل موثر دیگری نظیر زمان بازدید، بعد سفر و سهولت در حمل و نقل در بهترین حالت ممکن لحاظ شود. بدیهی است این برنامه سفر از جانب کجارو تعیین شده است و طبیعتا گردشگران می‌توانند با توجه به زمان‌بندی خود و برنامه‌ای که دارند، نوعی دیگر برنامه‌ریزی کنند؛ دوستان کجارویی عزیز در این برنامه سفر و برای گشت‌وگذار در این منطقه زیبا، با ما همراه باشید.

روز اول | روز دوم | روز سوم | روز چهارم

برنامه سفر ۴ روزه در باتومی روی گوگل مپ

روز اول

میدان اروپا (Europe Square)

میدان اروپا (Europe Square)

  • آدرس: Memed Abashidze AvenueBatumi, Georgia
  • زمان بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت

باتومی فقط ساختمان‌های مدرن ندارد، بلکه بخش زیادی از بافت شهری را ساختمان‌های قدیمی قرن نوزدهمی تشکیل می‌دهند که به زیبایی تمام بازسازی شده‌اند. در باتومی مثل بسیاری از شهرهای اروپایی، میدان‌های زیبایی وجود دارد که در اطراف آن ساختمان‌های قدیمی شهر قرار گرفته‌اند. یکی از این میدان‌ها، میدان اروپا است که در اطراف آن قلعه‌ای با یک ساعت نجومی و بنای یادبود مدیا در مرکز آن قرار دارد.

تندیس مدیا (Medea Monument)

تندیس مدیا (Medea Monument)

  • آدرس: Memed Abashidze AvenueBatumi, Georgia
  • زمان بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز
  • مدت زمان بازدید: ۲۰ دقیقه
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۱ دقیقه پیاده‌روی

تندیس مدیا، مجسمه‌ای زیبا در یکی از مناطق جذاب در شهر باتومی است. «مدیا» نام شاهزاده‌ای در اساطیر و داستان‌های یونان است که اهل «کولخیس» در کشور گرجستان بوده است. هنگامی که «یاسون» (Jason) برای پیدا کردن «پشم زرین» به «کولخیس» می‌آید، مدیا عاشق او می‌شود و به او در یافتن «پشم زرین» کمک می‌کند. در راه یافتن پشم زرین، این دو با هم می‌گریزند و مخفیانه ازدواج می‌کنند. بعدها «یاسون»، «مدیا» را رها می‌کند تا با دختر «کرئون» (Creon) ازدواج کند، سپس مدیا از شدت حسادت و خشم، دختر کرئون، خود کرئون و فرزندان خود را می‌کشد.

بلوار باتومی (Batumi Boulevard)

بلوار باتومی (Batumi Boulevard)

  • آدرس: Batumi bulvari, ბათუმი ბულვარი, Batumi 6010, Georgia
  • زمان بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز
  • مدت زمان بازدید: ۳ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۹ دقیقه پیاده‌روی – ۳ دقیقه با ماشین

بلوار باتومی، ۶ کیلومتر طول دارد و در سال ۱۸۸۴ پایه‌گذاری شده است. تعدادی از مهم‌ترین بناها و دیدنی‌های باتومی در این بلوار قرار دارند؛ این بلوار احتمالا پربازدیدترین جاذبه‌ی باتومی است. در کنار بلوار، خطوط ساحلی زیبایی وجود دارد که در آن بهترین جاذبه‌های تفریحی برای گردشگران در نظر گرفته شده است. فواره‌ها و آب‌نماها، نیمکت‌ها، وسایل بازی و محدوده‌های مخصوص سرگرمی بچه‌ها، کافه و رستوران‌های بی‌نظیر و سایر جاذبه‌های تفریحی در این خط ساحلی قرار دارند. در این بلوار، منظره‌ی غروب آفتاب را از دست ندهید و از تماشای آن لذت ببرید. شب‌ها، این بلوار و خط ساحلی به زیبایی تمام با نورهای رنگارنگ می‌درخشد و محیطی سرزنده و پرهیجان دارد.

پیشنهاد ناهار

رژیم غذایی مردم کشور گرجستان، نشئت‌گرفته از نواحی روستایی و مناطق کشاورزی است. اشتیاق بانوان کشور گرجستان در آماده‌سازی و فراهم کردن تنوع جالب و بی‌نظیری از غذاها و خوراکی‌های خوشمزه و خوش‌عطر، دیدنی و ستودنی است. قطعا آن‌ها از هیچ جادویی برای طعم لذیذ غذاها بهره نمی‌برند و این تنها به‌دلیل عشق و علاقه‌ای است که همانند چاشنی‌ فوق‌العاده، باعث ایجاد مزه‌ و عطری بکر، اصیل، عالی، درخشان و فراموش‌نشدنی می‌شود. رستوران‌های باتومی محلی عالی برای تست لذیذ غذاهای متنوع گرجی است.

رستوران قصر طلایی (Golden Palace)

رستوران قصر طلایی (Golden Palace)

با شنیدن نام قصر طلایی بدون شک پی می‌برید که رستوران قصر طلائی، رستورانی مدرن و مجلل است. همه‌ چیز در این رستوران، مدرن است، از دکوراسیون گرفته تا ظروف و شیوه‌ی سرو غذاها. اگر این فرصت برایتان فراهم شد که سری به این رستوران بزنید، بهترین غذاهای گرجستانی و ترکی را می‌توانید نوش جان کنید. البته تنوع قابل‌توجهی از غذاهای اروپایی در منوی رستوران دیده می‌شود. هرآنچه که تمایل داشته باشید، با بهترین کیفیت در این رستوران پیدا می‌شود؛ بهترین پیش‌غذاها، لذیذترین سوپ‌ها، انواع سالاد و نوشیدنی‌های متفاوت.

رستوران قلب باتومی (Heart of Batumi)

رستوران قلب باتومی (Heart of Batumi)

رستوران شماره یک باتومی در فهرست تریپ ادوایزر، همین رستوران قلب باتومی است که به خاطر ارائه‌ی غذاهای عالی و دکوراسیون جذابش، حال و هوای شهر و طبیعت آن را کاملا زنده می‌کند. در منوی رستوران غذاهای سنتی را خواهید دید که البته با تغییرات اندک و مدرن، ظاهر و حال و هوای بین‌المللی تری پیدا کرده‌اند. وقتی در این رستوران غذا می‌خورید، احساس می‌کنید در خانه و بخشی از یک خانواده‌ی بزرگ هستید، چون فضای رستوران بسیار صمیمانه و گرم است. کارکنان رستوران، رفتاری بسیار دوستانه با مهمانان رستوران دارند.

پارک میراکل (Miracle Park)

پارک میراکل (Miracle Park)

  • آدرس: Batumi bulvari, ბათუმი ბულვარი, Batumi 6010, Georgia
  • زمان بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۲ دقیقه با ماشین – ۷ دقیقه پیاده‌روی

پارک میراکل قطعا یکی از دیدنی‌ترین نقاط شهر باتومی است که در قلب آن واقع شده است و ساختمان‌هایی با معماری مدرن و جذاب در آن به چشم می‌خورند. از جمله این ساختمان‌ها می‌توان به هتل رادیسون بلو (Radisson Blu Hotel)، مرکز تجاری باتومی و فانوس دریایی باتومی اشاره کرد. بیشتر اوقات این پارک میزبان کنسرت‌ها و فستیوال‌های گوناگون است و در تابستان نیز جشنواره موسیقی الکترونیک در این پارک برگزار می‌شود.

برج الفبا (Alphabetic Tower)

برج الفبا (Alphabetic Tower)

  • آدرس: Miracles Park, Batumi 6010, Georgia
  • زمان بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز
  • مدت زمان بازدید: ۳۰ دقیقه
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۳ دقیقه پیاده‌روی

برج الفبا، بنایی ۱۳۰ متری در شمال‌شرقی بلوار باتومی است که سابقه تاریخی منحصر‌به‌فردی دارد. در این بنای آهنی،‌۳۳ حرف الفبای گرجی به گونه‌ی جای گرفته‌اند که دی‌ان‌ای (DNA) سلولی را برای شما تداعی می‌کنند.

مجسمه عشاق یا مجسمه علی و نینو (Ali & Nino Statue)

مجسمه عشاق یا مجسمه علی و نینو (Ali & Nino Statue)

  • آدرس: Batumi, Georgia
  • زمان بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۶ دقیقه پیاده‌روی

یکی از زیباترین تندیس‌ها در شهر باتومی مجسمه عشاق یا مجسمه علی و نینو است که نمایانگر عشقی نافرجام است. این مجسمه ۷ متری، زن و مردی را به نمایش می‌گذارد که بین ۸ تا ۱۰ دقیقه به هم نزدیک شده و سپس دور می‌شوند؛ در واقع این مجسمه نمادی از روح این دو عاشق است که در ساحل باتومی بهم می‌رسند. در این داستان علی پسری مسلمان است که عاشق نینو می‌شود که مسیحی است. این عاشق و معشوق به‌خاطر دین‌های متفاوت از طرف خانواده‌های خود مورد مواخذه قرار می‌گیرند و به‌اجبار از یکدیگر جدا می‌شوند و پس از مدتی دق کرده و دنیای فانی را ترک می‌کنند تا در دنیای دیگر به یکدیگر بپیوندند. این مجسمه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ شب روشن بوده و با نورپردازی ظریف آن هر بازدیدکننده‌ای را مدهوش خود می‌کند.

روز دوم

موزه باستان‌شناسی باتومی (Archaeological Museum)

موزه باستان شناسی باتومی (Archaeological Museum)

  • آدرس: 77 ул. Чавчавадзе, Batumi, Georgia
  • زمان بازدید: ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت

موزه باستان‌شناسی باتومی یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های این شهر است که در سال ۱۹۹۴ تاسیس شده است. این موزه تاریخی ۱۰۰ ساله دارد و اولین بار در سال ۱۹۹۴ درب‌های آن روی عموم گشوده شد. در این موزه کلکسیونی از ۲۲٫۸۰۰ مورد تاریخی نگهداری می‌شود. اگر از دیدن کشفیات تاریخی چند هزار ساله لذت می‌برید، دیدن از این موزه را از دست ندهید.

موزه هنرهای زیبای آجارا (Adjara Arts Museum)

موزه هنرهای زیبای آجارا (Adjara Arts Museum)

  • آدرس: 8, Z. Gorgiladze StreetBatumi, Georgia
  • زمان بازدید: ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۷ دقیقه پیاده‌روی – ۳ دقیقه با ماشین

موزه هنرهای زیبای آجارا، موزه‌ای از هنرهای زیبای گرجستانی است که از آثار برجسته‌ای از نقاش‌های روسی و اروپایی سده‌های نوزده تا بیست میلادی تشکیل شده است. ساختمان این موزه کوچک و دارای دو طبقه است.

کلیسای جامع مادر مقدس (Holy Mother Virgins Nativity Cathedarl)

کلیسای جامع مادر مقدس (Holy Mother Virgins Nativity Cathedarl)

  • آدرس: Nikoloz Baratashvili Street, Batumi, Georgia
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۹ دقیقه پیاده‌روی – ۳ دقیقه با ماشین

کلیسای جامع مادر مقدس یک کلیسای زیبا و باشکوه در بندر باتومی است که در سال‌های ۱۸۹۸ تا ۱۹۰۳ برای کاتولیک‌های رومی بنا شده است. امروزه بنای این کلیسا، ظاهری ارتودوکسی به خود گرفته است. کلیسای مادر مقدس دارای دو برج دوقلوی بلند و پنجره‌های شیشه‌ای رنگی است که آن را بسیار جذاب‌تر کرده‌اند. در ورودی آن نیز دو مجسمه از پیامبران به چشم می‌خورد. همچنین داخل کلیسا با نقاشی‌های بسیار زیبا آراسته شده است.

میدان پیازا (Piazza Square)

میدان پیازا (Piazza Square)

  • آدرس: No 25, Parnavaz Mepe ST, Batumi 6010, Georgia
  • زمان بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۵ دقیقه با ماشین

یکی از زیباترین و جذاب‌ترین میدان‌های شهر باتومی میدان پیازا است که قدم زدن در آن حس قدم زدن در شهرهای اروپایی را برای شما تداعی می‌کند. این میدان سبک و سیاق اروپایی دارد و کمی با ساختار گرجی متفاوت است. این میدان شامل رستوران‌های پر رفت و آمد، کافه‌های متنوع و ساختمان‌های زیبا است. اگر خوش‌شانس باشید، می‌توانید از شنیدن موسیقی زنده که بسیاری از روزها در این میدان برگزار می‌شود نیز لذت ببرید.

پیشنهاد ناهار

رستوران FanFan

رستوران FanFan

رستوران FanFan به‌تازگی افتتاح شده و در همین مدت کوتاه توانسته مشتریان زیادی پیدا کند و این استقبال، بیش از همه به خاطر فضای خاص و دنج آن است. کافه در بنایی قدیمی متعلق به سال ۱۹۰۵ قرار دارد. اتاق‌های این ساختمان به زیبایی تمام تزیین شده است. شب‌های تابستان موسیقی زنده به‌خصوص موسیقی جاز، در این رستوران اجرا می‌شود که لذت غذا خوردن در آن را دو چندان می‌کند. منوی رستوران بسیار متنوع و البته کمی گران است. بهترین غذاهای اروپایی را می‌توانید اینجا امتحان کنید و عاشقان دسر، موس شکلاتی رستوران را نباید از دست بدهند.

رستوران پلیون (Pelion)

رستوران پلیون (Pelion)

رستوران پلیون یکی از بهترین رستوران‌های شهر است و اگر برای انتخاب رستوران همواره به‌دنبال بالاترین استانداردها هستید و رستوران‌های لوکس را ترجیح می‌دهید، اینجا بهترین انتخاب است. بهترین غذاهای سنتی گرجستان را می‌توانید در این رستوران نوش جان کنید؛ غذاهایی که با دقت به ریزترین جزئیات تهیه می‌شوند و عطر و طعمی فراموش‌نشدنی دارند. تعدادی غذای بین‌المللی هم در منوی رستوران دیده می‌شود که همه سلیقه‌ها و ذائقه‌ها را راضی می‌کند. هرآنچه که در این رستوران سفارش دهید، بدون شک مورد توجه‌تان قرار می‌گیرد.

دلفیناریوم باتومی (Dolphinarium)

دلفیناریوم باتومی

  • آدرس: 51 Rustaveli Ave, Batumi, Georgia
  • زمان بازدید: ۱۱ صبح تا ۶ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: ۳ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۷ دقیقه با ماشین

دلفیناریوم مکانی شاد و دیدنی برای تماشای دلفین‌ها در شهر باتومی است. این دلفیناریوم نزدیک به ۳۰ اجرای مختلف را برای ۷۰۰ تماشاگر اجرا می‌کند و لحظات سرگرم‌کننده و دلنشینی را برای آن‌ها به‌ وجود می‌آورد. بعد از تماشای این اجرای هیجان‌انگیز از آکواریوم باتومی نیز می‌توانید دیدن کنید.

دریاچه نوریگلی (Nurigeli Lake)

دریاچه نوریگلی (Nurigeli Lake)

  • آدرس: Batumi, Georgia
  • زمان بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۳ دقیقه پیاده‌روی

دریاچه نوریگلی یکی از دریاچه‌های زیبا و دیدنی گرجستان است که در بندر باتومی در فاصله ۱۳۰ متری از دریای سیاه قرار گرفته است. عمق این دریاچه ۷ تا ۸ متر است و توسط آب‌های زیرزمینی به وجود آمده است و به‌وسیله کانالی به دریای سیاه متصل می‌شود. دریاچه نوریگلی دارای انواع ماهی‌های گوناگون است و ماهیگیران زیادی را مجذوب خود می‌کند. همچنین تفریحاتی از جمله قایق‌رانی، پارک کودک، باغ وحشی کوچک و دوچرخه‌سواری در اینجا برای مسافران و گردشگران تعبیه شده است.

روز سوم

باغ گیاه شناسی باتومی (Batumi Botanical Garden)

باغ گیاه شناسی باتومی (Batumi Botanical Garden)

  • آدرس: Mtsvane Kontskhi (Green Cape),, Batumi, Georgia
  • زمان بازدید: ۹ صبح تا ۸ شب
  • مدت زمان بازدید: ۳ ساعت

باغ گیاه‌شناسی باتومی، مکانی عالی برای تفریح و استراحت و آشنایی با گل‌ها و گیاهان است. باغی حدودا ۱۱۰ هکتاری است که در ۱۰ کیلومتری شمال بندر باتومی جای گرفته است. این باغ دارای نزدیک به ۵۰۰۰ گونه گیاهی است که ۱۲۰۰ گونه آن گل رز هستند. تماشای درختان و گل‌های رنگارنگ در زیستگاه طبیعی‌شان و دوری از شلوغی شهر و همهمه‌ی مردم، از دلایلی است که باعث می‌شود گردشگران برای سر زدن به باغ گیاه‌شناسی وقت بگذارند. زیبایی این باغ‌های دیدنی، نه‌تنها گردشگران، بلکه اهالی شهر را هم به سوی خود می‌کشد.

موزه صنعت برادران نوبل (Nobel Brothers Batumi Technological Museum)

موزه صنعت برادران نوبل (Nobel Brothers Batumi Technological Museum)

  • آدرس: თამარის დასახლება, Batumi, Georgia
  • زمان بازدید: ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۸ دقیقه با ماشین

موزه صنعت برادران نوبل در سال ۲۰۰۷ به‌عنوان یک مرکز حقوقی بین‌المللی تاسیس شد که دستاوردهای فنی و تکنولوژی باتومی را در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم به نمایش می گذارد و همچنین دستاورد های برادران نوبل، روستچلید (Rotschilds) و مانتاشو (Mantashev) را نیز در بر دارد. این موزه گزینه‌ای عالی برای علاقه‌مندان به صنعت و تکنولوژی است.

پیشنهاد ناهار

رستوران مارکو پولو (Marco Polo)

رستوران مارکو پولو (Marco Polo)

رستوران مارکوپولو با کمک دکوراسیون رمانتیک و قدیمی خود، شما را به دورانی می‌برد که مارکو پولو زندگی می‌کرد. فضای داخلی این رستوران، به یک کشتی بزرگ شباهت دارد. علاوه بر ظاهر بسیار زیبا و جذابی که دارد، این رستوران، بهترین و باکیفیت‌ترین غذاها را سرو می‌کند. غذاهای اروپایی در منوی این رستوران دیده می‌شود و غذاهایی که بدون شک شما را شگفت‌زده می‌کند. البته فراموش نکنید که در تمام فضای این رستوران، سیگار کشیدن ممنوع است که شاید تنها نمونه در کل گرجستان باشد.

تله کابین آرگو (Argo Cable Car)

تله کابین آرگو (Argo Cable Car)

  • آدرس: Gogebashvili St, Batumi, Georgia
  • زمان بازدید: ۱۱ صبح تا ۱۰ شب
  • مدت زمان بازدید: ۳ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۶ دقیقه با ماشین

مجموعه تفریحی آرگو یکی از جاذبه‌‌های دیدنی و تفریحی باتومی است که در کوه‌های آنورا، در ارتفاع ۲۵۰ متری بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است. این مجموعه دارای چشم‌اندازهای منحصر‌به‌فردی از شهر باتومی، دریای سیاه و کوه‌های اطراف است که هر بیننده‌ای را مسحور خود می‌کند. رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌های متنوعی نیز برای رفاه گردشگران، در این مجموعه وجود دارد. تله‌کابین این مجموعه یکی از پرطرفدارترین نقاط تفریحی شهر باتومی به شمار می‌رود.

روز چهارم

قلعه گونیو (Gonio Fortress)

قلعه گونیو (Gonio Fortress)

  • آدرس: Gonio, Georgia
  • زمان بازدید: ۹ صبح تا ۶ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: ۳ ساعت

قلعه گونیو در ۱۵ کیلومتری از شهر باتومی در روستایی به همین نام قرار دارد. قدمت این قلعه به قرن‌های پانزدهم تا هجدهم میلادی برمی‌گردد. مقبره‌ای در این قلعه قرار دارد که معتقد هستند متعلق به یکی از حواریون مسیح (ع) است. گشت‌وگذار در این منطقه‌ی تاریخی، اطلاعات جالبی در مورد تاریخچه‌ی آن به گردشگران خواهد داد.

آبشار ماخونتستی (Makhuntseti Waterfall)

آبشار ماخونتستی (Makhuntseti Waterfall)

  • آدرس: 30 km from Batumi, Georgia
  • زمان بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز
  • مدت زمان بازدید: ۳ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۴۰ دقیقه با ماشین

آبشار ماخونتستی در ارتفاع ۳۳۵ متری از سطح دریا قرار دارد و یکی از جذاب‌ترین نقاط توریستی در باتومی است. در نزدیکی این آبشار که در شهر کدا واقع شده، مناطق مختلفی برای پیک‌نیک گردشگران در نظر گرفته شده است. در حوالی آبشار می‌توانید از گشت‌وگذار در طبیعت لذت ببرید و ساعاتی را از همهمه و شلوغی شهر فاصله بگیرید.

پل ماخونتستی

یکی دیگر از جاذبه‌های این منطقه پل ماخونتستی است که پل سنگی بسیار زیبایی است که در کنار آبشار ماخونتستی جای گرفته است. این پل در قرن دوازدهم میلادی با استفاده از سنگ‌های آتشفشانی بنا شده است و اکنون نیز توسط مردم استفاده می‌شود. پل ماخونتستی همچنین به یاد «پادشاه تامار»، «پل تامار» نیز نامیده می‌شود.

برنامه سفر باتومی

پس از سفری ۴ روزه در باتومی به انتهای سفر خود می‌رسیم. خاطر نشان می‌شویم که در ساعات آزاد و شب‌ها می‌توان به مراکز خرید برویم و از تفریحاتی که در داخل شهر وجود دارد، بهره ببریم. این تنها یک برنامه پیشنهادی سفر است و شما می‌توانید با توجه به علایق خود و تعداد روزهایی که در این شهر اقامت دارید، برنامه سفر دیگری برای خود تنظیم کنید. اگر به این شهر زیبا سفر کردید، تجربه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه