فرودگاه ولگوگراد، روسیه

علی  کماسی
علی کماسی چهار شنبه، ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰
فرودگاه ولگوگراد، روسیه

فرودگاه بین الملی ولگوگراد در فاصله ۱۵ کیلومتری مرکز شهر ولگوگراد قرار دارد و قابلیت جاگیری ۴۲ هواپیمای بزرگ و متوسط را دارا است.

ولگوگراد شهری در کنار رود «ولگا» در استان ولگوگراد، در جنوب غربی روسیه واقع شده است. ولگوگراد یکی از شهرهای مهم صنعتی روسیه به شمار رفته و فرهنگ و تاریخچه‌ای غنی دارد. امروزه شهری مدرن و پیشرفته است که بناهای یادبود جنگ، نشانی از تاریخ افتخارآفرین و شکوه این شهر دارد. نام تاریخی آن از سال ۱۵۹۸ میلادی تزاریتسین (تزاریتسا) بوده است. از سال ۱۹۲۵ تا سال ۱۹۶۱ میلادی این شهر استالین‌گراد نامیده می‌شد. این شهر، شهرتش را مدیون نبرد معروف و خونین استالینگراد در دوران جنگ جهانی دوم در برابر ارتش آلمان است که معمولا از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین و خونبارترین نبرد تاریخ یاد می‌کنند.

ولگوگراد

معرفی فرودگاه

فرودگاه ولگوگراد

فرودگاه ولگوگراد فرودگاه کوچکی است که به‌دلیل برگزاری جام جهانی 2018 دستخوش تغییراتی شد که از جمله این تغییرات می‌توان به افتتاح یک پایانه جدید بین‌المللی، یک باند فرود و بالا رفتن استاندارد فرودگاه اشاره کرد. در سال گذشته  فرودگاه ولگوگراد ۵۰۰ هزار مسافر را جابه‌جا کرده است.

مشخصات

فرودگاه ولگوگراد

  • نوع فرودگاه: همگانی
  • کد یاتا: VOG
  • کد ایکائو: URWW
  • ارتفاع از سطح دریا: ۱۴۷ متر
  • فاصله هوایی تا تهران: ۱۵۵۳ کیلومتر معادل ۱۰ ساعت

پایانه‌ها

فرودگاه ولگوگراد

پایانه c فرودگاه ولگوگراد که به‌خاطر جام جهانی 2018 اخیرا ساخته شده است. این سازه در دو طبقه و به مساحت ۱۰ هزار متر مربع قابلیت خدمات‌رسانی به ۳۰۰ مسافر در ساعت را دارد. بعد از آماده شدن پایانه  جدید، این پایانه قرار است برای پروازهای بین‌المللی استفاده شود. از امکانات فرودگاه می‌توان به دستگاه خودپرداز (ATM)، اتاق مراقبت کودک رایگان برای کودکان زیر ۷ سال، سالن آرایش، دفتر اجاره خودرو، فروشگاه، کافه و رستوران، خدمات درمانی، ایستگاه شارژ تلفن همراه، داروخانه و اینترنت رایگان اشاره کرد.

موقعیت جغرافیایی

فرودگاه ولگوگراد در فاصله ۱۵ کیلومتری مرکز شهر ولگوگراد قرار دارد.

راه‌های دسترسی

فرودگاه ولگوگراد

بزرگراه «Shosse Aviatorov»، فرودگاه را به شهر متصل می‌کند. برای اینکه با تاکسی از فرودگاه به شهر بروید، باید ۳۰۰ تا ۴۰۰ روبل بپردازید. اتوبوس‌های شماره ۶ و ۶k نیز از فرودگاه تا شهر تردد می‌کنند. انتهای خط ۶k به Ulitsa Kosmonavtov می‌رسد و خط شماره ۶ تا محدوده ایستگاه تراموای سریع‌السیر  Komsomolskayaو ایستگاه قطار به مسافران خدمات می‌دهد. زمان حرکت این اتوبوس‌ها هر ۱۰ تا ۱۵ دقیقه است.

اتوبوس شماره ۱۳۳ از فرودگاه به برخی از نقاط حومه شهر نیز می‌رود. می‌توان از طریق این اتوبوس‌ به ایستگاه قطار یا ایستگاه اتوبوس رفت که در کنار هم قرار دارند. کرایه اتوبوس را می‌توانید به‌صورت نقدی به راننده یا شخصی که کرایه را جمع می‌کند، بپردازید یا از کارت مسافرتی شهر استفاده کنید. یک ایستگاه راه‌آهن نیز در نزدیکی فرودگاه قرار دارد؛ اما نزدیک‌ترین ایستگاه آن به‌اندازه ۵ ایستگاه اتوبوس (۲۰ دقیقه) با فرودگاه فاصله دارد. البته قرار است ایستگاه قطار تا جام جهانی 2018 به فرودگاه برسد.

اطلاعات پرواز

فرودگاه ولگوگراد

در حال حاضر پرواز مستقیم بین تهران و ولگوگراد صورت نمی‌گیرد.

مطالب مرتبط:

منبع wikipedia

دیدگاه