سازمان جهانی گردشگری: توریسم آینده نیجریه است

نگین توکلی
نگین توکلی سه شنبه، ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۵
سازمان جهانی گردشگری: توریسم آینده نیجریه است

سازمان جهانی گردشگری با حمایت از کشور نیجریه برای رشد توریسم، اعلام کرد که گردشگری، آینده کشور نیجریه است.

نیجریه یا به‌طور رسمی جمهوری فدرال نیجریه، کشوری واقع در غرب آفریقا و همچنین پرجمعیت‌ترین کشور قاره آفریقا است.

اتحادیه سازمان گردشگری جهانی یا UNWTO در حین سازماندهی ۶۱امین کنفرانس هیئت UNWTO برای آفریقا (CAF) در نیجریه اعلام کرد که توریسم، آینده این کشور است.

این سازمان متعهد به حمایت از کشور در زمینه رشد این بخش شده است.

آقای زوراب پولوکشویلی، دبیر کل UNWTO در آبوجا، پایتخت کشور نیجریه در یک نشست رسانه‌ای قبل از کنفرانس اعلام کرد که با الحاجی لای محمد (Alhaji Lai Mohammed)، وزیر فرهنگ و اطلاعات صحبت خواهد کرد.

آژانس خبری نیجریه گزارش می‌دهد که پولوکشویلی و دیگر مدیران اجرایی سازمان گردشگری جهانی یکشنبه صبح زود به نیجریه آمده‌اند تا در ۶۱امین نشست هیئت UNWTO برای آفریقا در تاریخ ۴ تا ۶ ژوئن (۱۳ تا ۱۵ خرداد) در آبوجا شرکت کنند.

در سال ۲۰۱۷، نیجریه به عنوان مرکز نشست بعدی کنفرانس UNWTO که محلی برای ملاقات تمام وزاری گردشگری کشورهای آفریقایی، مدیران اجرایی جهانی گردشگری و دیگر عناصر مربوط به بخش توریسم است، انتخاب شد.

پولوکشویلی اظهار کرد که نیجریه دارای امکانات فراوانی در زمینه گردشگری است تا به جهان و صنعت گردشگری نشان دهد که می‌تواند به عنوان یک پلت فرم کلیدی و مرکز گردشگری قاره آفریقا، انتخاب شود.

وی از رییس جمهور محمد بهاری، برای به رسمیت شناختن توریسم به عنوان بخشی کلیدی در توسعه و بهبود شرایط اقتصادی، بسیار تقدیر کرد.

وی همچنین اظهار کرد که بخش گردشگری با وجود پتانسیل‌های قوی طبیعی و فرهنگی به عنوان یک فرصت در تمام قاره در حال توسعه است.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه