فرودگاه کورومچ سامارا، روسیه

علی  کماسی
علی کماسی چهار شنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
فرودگاه کورومچ سامارا، روسیه

فرودگاه کورومچ (kurumoch) فرودگاه بین‌المللی سامارا است که با جا به جایی بیش از ۲ میلیون نفر مهم‌ترین فرودگاه این منطقه شناخته می‌شود.

سامارا یکی از شهرهایی است که جام جهانی روسیه در آن برگزار می‌شود. اگر در تور جام جهانی روسیه یا تورهای ترکیبی روسیه شرکت کرده‌اید، حتما مسیرتان به فرودگاه بین‌المللی این شهر می‌افتد.

سامارا، ششمین شهر بزرگ روسیه و یکی از شهرهای میزبان جام جهانی 2018 است. این شهر در قسمت جنوب شرقی روسیه اروپایی، در ناحیه فدرالی ولگا قرار گرفته است. این شهر یکی از مهم‌ترین شهرهای اقتصادی، صنعتی و فرهنگی در روسیه است و جمعیتی بیش از یک میلیون و ۱۶۴ هزار نفر دارد. سامارا به عنوان یک مرکز فرهنگی، مورد توجه شخصیت‌های مهم و مشهوری قرار داشته؛ از جمله نویسندگانی چون تولستوی و گورکی، نقاشان و حتی سیاستمدارانی چون ولادیمیر لنین که همگی مدتی در این شهر زندگی کرده‌اند. حتی الکساندر دوما هم در سال ۱۸۵۸ بازدیدی از این شهر داشته است.

سامارا

معرفی فرودگاه

فرودگاه سامارا

نام فرودگاه بین‌المللی کورومچ از روستایی به همین نام گرفته شده که در فاصله ۷ کیلومتری فرودگاه قرار دارد. این فرودگاه در سال ۱۹۵۶ به صورت رسمی و برای پرواز‌های داخلی آماده به کار شد. از نکات قابل توجه در مورد فرودگاه کورومچ، تعداد جابه‌جایی مسافران است که باعث شد بزرگ‌ترین فرودگاه منطقه وولگا شود. در جدیدترین تغییرات صورت گرفته می‌توان به احداث یک هتل ۴ ستاره، یک مرکز تجاری، پارکینگ و یک ایستگاه قطار اشاره کرد. در بازسازی اخیر این فرودگاه قادر به جابه‌جایی ۴ میلیون مسافر در سال است. همچنین فرودگاه کورومچ دارای ۵۰ پارکینگ برای انواع مختلف هواپیماها است و می‌تواند در آن واحد به ۱۹ هواپیما رسیدگی کند.

مشخصات

فرودگاه سامارا

  • نوع فرودگاه: همگانی
  • کد یاتا: KUF
  • کد ایکائو: UWWW
  • ارتفاع از سطح دریا: ۱۴۵ متر
  • قطب اصلی خط هوایی: Samara Airlines
  • فاصله هوایی تا تهران: ۲۰۰۳ کیلومتر معادل ۷ ساعت و ۴۵ دقیقه (در حال حاضر پرواز مستقیم صورت نمی‌گیرد)

پایانه‌ها

فرودگاه سامارا

فرودگاه کورومچ دارای یک پایانه همگانی و یک پایانه VIP است.

پایانه A که همان ساختمان اصلی نیز نام دارد، دارای امکانات فراوانی است. ساخت این پایانه در سال ۱۹۹۳ به پایان رسیده و بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۴ باسازی شده است. این سازه در سه طبقه دارای گنجایش ۷۵۰ مسافر در ساعت است.

پایانه VIP در سال ۲۰۰۴ ساخته شده و دارای گنجایش ۵۰ مسافر در ساعت است. همچنین این پایانه دارای خدمات ویژه‌ای مانند جابه‌جایی مسافر تا پای هواپیما است.

از دیگر امکانات پایانه‌های این فرودگاه می‌توان به دستگاه خودپرداز (ATM)، اتاق مراقبت از کودک برای کودکان کمتر از ۷ سال، تبدیل ارز، فروشگاه، کافه و رستوران، خدمات درمانی، داروخانه و دوش اشاره کرد.

موقعیت جغرافیایی

فرودگاه کورومچ در فاصله ۳۵ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد

راه‌های دسترسی

فرودگاه سامارا

فرودگاه کورمچ در ۳۵ کیلومتری شمال شهر قرار گرفته و حدود ۴۰ دقیقه با خودرو با آن فاصله دارد. مسیر اصلی فرودگاه تا استادیوم کاسموس آرنا (Cosmos Arena) به این ترتیب است: بزرگراه « Volzhsky-Kurumoch»، بزرگراه فدرال یورال « ۵-M»، خروجی بزرگراه « ۵ -M» سامارا، Moskovskoye Shosse، جاده آرنا و Dalnyaya.

کرایه تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ روبل است. قطار Aeroexpress دو بار در طی روز از فرودگاه به ایستگاه راه‌آهن تردد می‌کند. در واقع قطار ساعت ۸:۵۶ صبح و ۳:۴۰ عصر از راه‌آهن به مقصد فرودگاه و ساعت ۱:۰۳ و ۶:۳۰ شب از فرودگاه به سمت راه‌آهن حرکت می‌کند. زمان این سفر هم یک ساعت و بیست دقیقه طول می‌کشد. این قطار ۶ ایستگاه دارد و هزینه بلیت برای بزرگسالان معادل ۱۵۰ روبل و برای کودکان، ۷۵ روبل تمام می‌شود. بلیت در خود قطار به فروش می‌رسد و فقط پول نقد قابل قبول است.

یک قطار شاتل از ترمینال ورودی فرودگاه، مسافران را به پلتفرم Aeroexpress و بالعکس (از ایستگاه قطار تا ترمینال خروجی فرودگاه) جابه‌جا می‌کند. ایستگاه شاتل در مقابل ورودی سمت چپ قرار دارد.

اتوبوس شماره ۷۸ و ۶۵۲ و marshrutkas شماره ۳۹۲ و ۴۰۶ نیز مسافران را از فرودگاه به مرکز شهر جابه‌جا می‌کنند. این اتوبوس‌ها در کل شهر حرکت کرده و در نهایت به ایستگاه قطار می‌رسند. البته Marshrutka شماره ۳۹۲ به منطقه Kuibyshevskiy نیز می‌رود و به بخش حومه‌ای جنوب شهر می‌رسد. بلیت را می‌توان از راننده یا کمک راننده تهیه کرد که از ۲۵ تا ۶۰ روبل متغیر است که به مسیر شما بستگی دارد.

اطلاعات پرواز

فرودگاه سامارا

در حال حاضر پرواز مستقیم بین تهران و سامارا صورت نمی‌گیرد.

مطالب مرتبط:

منبع wikipedia

دیدگاه