اجرای بیش از ۶۰ برنامه فرهنگی در تابستان ۹۷ در مجموعه سعدآباد

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر شنبه، ۹ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۰
اجرای بیش از ۶۰ برنامه فرهنگی در تابستان ۹۷ در مجموعه سعدآباد

مجموعه سعدآباد تهران میزبان برگزاری بیش از ۶۰ نمایشگاه و برنامه در حوزه‌های فرهنگی، هنری، موسیقی، تئاتر، شاهنامه‌خوانی و... در ایام تابستان است.

کیا پارسا مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد گفت:

یکی از مشکلات هنرمندان، عدم حمایت از طرف ارگان‌هایی است که بانی مبحث فرهنگ و هنر در کشور هستند، و مجموعه سعدآباد به‌عنوان نماینده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، به انجام فعالیت‌های لازم برای حمایت به بهترین شکل ممکن از هنرمندان حوزه‌های مختلف هنری، اهتمام خواهد ورزید.

نقاشی پشت شیشه یکی هنرهای نگارگری ایرانی است که از اواخر دوره تیموری وارد ایران شده و در دوره قاجار به اوج شکوفایی خود رسیده است.

این هنر ارزشمند در ۹۰ سال گذشته فراموش شده بود، اما هنرمندان در چهار، پنج سال گذشته آن را دوباره زنده کرده‌اند.

به گفته پارسا نمایشگاه «اولین شاهنامه شیشه‌ای جهان» از ۱۹ اثر در ابعاد ۴۰ در ۷۰ تشکیل یافته است که به سبک مکتب شیراز تعلق دارد و اغراق و بزرگ‌نمایی در طرح‌های آن مشهود است. این نمایشگاه برای نخستین بار در کشور برگزار شده است.

نقالی داستان بیژن و منیژه از شاهنامه فردوسی توسط کیانا زینکوهی هنرمند نوجوان اجرا شد، همچنین کارگاه آموزشی هنر نقاشی روی شیشه توسط هنرمندان این نمایشگاه، استاد مرضیه سادات کمانیان، یاسمن سیاوشی، فاطمه کهلویی و معصومه کریمیان، در نگارخانه سعدآباد برگزار شد تا تماشاگران با هنر نقاشی پشت شیشه بیشتر آشنا شوند.

این نمایشگاه تا ۱۳ تیر ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در نگارخانه و مرکز هنری سعدآباد به نشانی میدان تجریش، میدان دربند، مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد در اختیار علاقه‌مندان و دوستداران هنر قرار می‌گیرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه