استادیوم اوتکریتی آرنای اسپارتاک مسکو؛ میزبان جام جهانی 2018

علیرضا حیدری
علیرضا حیدری سه شنبه، ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۵
استادیوم اوتکریتی آرنای اسپارتاک مسکو؛ میزبان جام جهانی 2018

استادیوم اوتکریتی آرنای اسپارتاک در شهر مسکو، ورزشگاه اختصاصی باشگاه فوتبال اسپارتاک این شهر و میزبان بازی‌هایی از برزیل و آرژانتین در دور گروهی رقابت‌های جام جهانی 2018 است.

هنگامی که یوری دولگاروکی در سال ۱۱۴۷ میلادی به عنوان امیرِ کیِف در کنار رودخانه مسکو برای استراحت توقف ‌کرد، خودش هم فکر نمی‌کرد که به عنوان بنیانگذار یک شهر قریه‌مانند، یکی از مهم‌ترین شهرهای روسیه در آینده را ضمیمه قلمروی امپراطوری می‌کند.

تاریخچه مسکو

تاریخ روسیه

مسکو از سال ۱۳۲۸ میلادی پایتخت روسیه شد، با این حال همیشه بر سر این عنوان با شهر سنت‌پترزبورگ مجادله داشت، چنانچه سنت‌پترزبورگ بین سال‌های ۱۷۱۳ تا ۱۷۲۸ و ۱۷۳۲ تا ۱۹۱۸ پایتخت روسیه بوده است؛ با این حال پس از پیروزی بلشویک‌ها در انقلاب اکتبر ۱۹۱۷، همزمان با جابه‌جایی قدرت، پایتخت نیز به دستور لنین جابه‌جا شد و از سال ۱۹۱۸ تا به حال، مسکو پایتخت روسیه است.

استادیوم اوتکریتی آرنا (اسپارتاک) شهر مسکو

استادیوم اسپارتاک مسکو

مسکو اما، ۳ تیم معروف فوتبال هم دارد: «لکوموتیو، زسکا و اسپارتاک». ۳ باشگاهی که در فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر فوتبال روسیه هم به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم رقابت‌ها را به خود اختصاص دادند و ما می‌خواهیم در این مطلب قدری بیشتر با تیم سوم فصل گذشته، «اسپارتاک مسکو» و ورزشگاهی که در آن به میدان می‌رود، صحبت کنیم.

استادیوم اوتکریتی آرنا که بیشتر با نام استادیوم اسپارتاک شناخته می‌شود، واقع در شهر زیبای مسکو و از استادیوم‌های اصلی این رقابت‌ها است؛ شاید از خوش‌شانسی و اهمیت این استادیوم است که در کنار ورزشگاه سنت‌پترزبورگ به طور همزمان در مرحله مقدماتی میزبان دو غول فوتبال جهان و آمریکای جنوبی، برزیل و آرژانتین است، جایی که کُری‌خوانی و رقابت طرفداران دو رقیب سنتی، لحظات پرهیجانی را در شهر مسکو و استادیومِ اسپارتاک این شهر رقم خواهد زد.

استادیوم اسپارتاک در دور مقدماتی رقابت‌های جام‌جهانی میزبان ۴ مسابقه است: آرژانتین برابر ایسلند، لهستان برابر سنگال، بلژیک برابر تونس و صربستان در مقابل برزیل.

تیم فوتبال اسپارتاک مسکو که از قدرت‌های سنتی و محبوب فوتبال روسیه است، در سال ۱۹۲۲ تاسیس شده، با این حال اسپارتاک در گذشته به نوعی آواره و مجبور بود دیدارهای خانگی خود را در استادیوم‌های باشگاه‌های دینامو، لوژنیکی و لوکوموتیو برگزار کند. نهایتا استادیوم اختصاصی باشگاه بعد از یک فرآیند پرپیچ و خم در سال ۲۰۱۴ افتتاح و در سال ۲۰۱۷ میزبان چند رقابت از جام کنفدراسیون‌ها بود.

با این حال تاسیس استادیوم برای باشگاه اسپارتا خود داستانی دارد! انتخاب نامِ «اوتکریتی» اشاره به بانکی روسی به همین نام در شهر مسکو دارد که از تامین‌کنندگان بودجه ساخت استادیوم اسپارتاک بوده است؛ زمزمه‌های ساخت ورزشگاه در باشگاه اسپارتاک از اواسط دهه ۹۰ به گوش می‌رسید، با این حال مشکلات مالی این رویا را به تعویق می‌انداخت؛ نهایتا در سال ۲۰۱۰ ساخت استادیوم شکلی عملیاتی به خود گرفت و ظرفیتی ۴۵ هزار نفری برای آن در نظر گرفته شد. با وارد شدن اوتکریتی بانک به پروژه در سال ۲۰۱۳، کار روی غلتک افتاد و نهایتا استادیوم به طور رسمی در سال ۲۰۱۴ و با بازی اسپارتاک و رِد‌استار در منطقه توشینو مسکو افتتاح شد.

چطور به ورزشگاه اوتکریتی برویم؟

موقعیت استادیوم اسپارتاک روی گوگل مپ

استادیوم اوتکریتی آرنا در شمال غربی شهر مسکو و در منطقه توشینو واقع شده و در فاصله ۱۴ کیلومتری با مرکز شهر مسکو قرار دارد. یکی از بهترین وسیله‌های دسترسی به استادیوم متروی مسکو است؛ کافی است از متروی مرکز شهر مسکو به مسیر ۷ رفته و با سوار شدن به مترو در ایستگاه تازه‌تاسیس اسپارتاک پیاده شوید.

خورد و خوراک در  مسکو

غذا در روسیه

برای خوردن غذا در مسکو بهتر است از ورزشگاه به مرکز شهر بازگشته و از رستوران‌های این منطقه استفاده کنید؛ با این حال برای کسانی که گشنگی طاقت‌شان را طاق کرده، یک شعبه از مک‌دونالد در نزدیکی ورزشگاه واقع شده است.

هتل در مسکو

هتل در روسیه

در خود منطقه نزدیک به ورزشگاه گزینه چندان مطلوبی وجود ندارد، در حقیقت قلب مسکو مرکز شهر آن است، پس بهترین امکانات، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و هتل‌ها هم در این منطقه حضور دارند. صرف نظر از چند هاستل و البته هتل تایوژنی که در نزدیکی ورزشگاه قرار دارد، بهترین انتخاب‌ها در مرکز شهر و شامل هتل‌هایی مانند متروپل، ساووی، حیات ریجنسی و کورت‌یارد هستند.

تهیه بلیط بازی‌ها

تهیه بلیط ۴ بازی ورزشگاه اسپارتاک به صورت آنلاین امکان‌پذیر است و از طریق ایمیل tickets@spartak.com می‌توانید اطلاعات بیشتری دریافت کنید.

قیمت بلیط‌ها در مرحله گروهی و بسته به نوع صندلی و بازی، از حداقل ۷۰۰ روبل (۴۷ هزار تومان)  تا ۲۲۰۰ روبل (۱۴۹ هزار تومان) متغیر است.

 

مطالب مرتبط:

منبع StadiumGuide

دیدگاه