مراکز خرید کرمانشاه؛ از بازارهای سنتی تا بازارهای مدرن

احمدرضا فرهبد
احمدرضا فرهبد سه شنبه، ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
مراکز خرید کرمانشاه؛ از بازارهای سنتی تا بازارهای مدرن

مراکز خرید کرمانشاه و بازارهای سنتی آن همیشه مورد استقبال مسافران این شهر بوده و مسافران برای تهیه سوغات‌های خوشمزه و صنایع دستی زیبای این شهر، حتما از این بازارها بازدید می‌کنند.

کرمانشاه یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری غرب ایران و شهری خوش آب‌و‌‌هوا با جاذبه‌های طبیعی زیبا و مردمانی غیور و مهمان‌نواز است. بیشتر مردم ایران کرمانشاه را با شیرینی‌های محلی بسیار خوشمزه‌اش مانند کاک، نان برنجی و نان خرمایی و روغن کرمانشاهی خوش عطر و طعم می‌شناسند.

همین موضوع باعث شده است مسافران این شهر برای تهیه این خوراکی‌های خوشمزه و صنایع دستی این شهر سری به مراکز خریدآن بزنند و چند ساعتی خود را با گشت‌وگذار در آن‌ها مشغول کنند.

 اگر شما هم قصد سفر به کرمانشاه را دارید و آشنایی چندانی با بازارهای این شهر ندارید، این مطلب را از دست ندهید؛ زیرا در ادامه به معرفی مراکز خرید کرمانشاه می‌پردازیم؛ از بازارهای سنتی گرفته تا مراکز خرید مدرن. ابتدا مراکز خرید سنتی این شهر را معرفی می‌کنیم.

بازار کرمانشاه

بازار کرمانشاه

عکس از سلمان کج کلاهی

اگر می‌خواهید هم از یک اثر تاریخی بازدید کنید و هم با مردم بومی کرمانشاه بیشتر در تعامل باشید، حتما از بازار کرمانشاه یا تاریکه بازار دیدن کنید. این بازار ۱۵۰ سال قدمت دارد و وجود سراها، تیمچه‌ها، مساجد و قهوه‌خانه در کنار یکدیگر، این بازار را به یک نمونه عالی از ترکیب محیط‌های فرهنگی، تجاری و مذهبی تبدیل کرده است.

بازار کرمانشاه از بزرگ‌ترین بازارهای سرپوشیده ایران، از راسته‌های مختلفی همچون بازار بزازها، بازار صندوق‌سازها، بازار بنکدارها، بازار مسگرها، بازار علافخانه، بازار ترک‌ها، بازار کلیمی‌ها و بازار چال حسن خان تشکیل شده است. از دیگر آثار تاریخی کرمانشاه می‌توان به مسجد عمادالدوله و حمام حاج شهباز خان اشاره کرد.

آدرس: خیابان شهید نوابی

بازار توپخانه

بازار توپخانه

بازار توپخانه یکی از سراهای هجده‌گانه بازار کرمانشاه است که بیشتر مختص فروش میوه‌ و تره‌بار است. این بازار بزرگ از دروازه چغاسرخ آغاز شده (آغاز بازار توپخانه) و تا انتهای پل سید جمعه کشیده شده است.

بازار زرگرها (بازار طلای اطلس)

بازار زرگرهای کرمانشاه

همان طور که از نام این بازار پیدا است، می‌توانید انواع طلا و جواهرات را با قیمت مناسب در آن پیدا کنید. در ضمن بازار زرگرهای کرمانشاه که بخشی از بازار بزرگ کرمانشاه بوده، از امکانات رفاهی مانند کافی‌شاپ و رستوران نیز برخوردار است.

نشانی: خیابان مدرس، نرسیده به سه راه نواب، خیابان جلیلی

بازار مسگرها

بازار مسگرهای کرمانشاه

اگه به ظروف مسی علاقه‌مند هستید، می‌توانید انواع مختلف آن‌ها را با قیمت مناسب در بازار مسگرها تهیه کنید.

بازار روز کرمانشاه

بازار روز کرمانشاه

اگر می‌خواهید تمام مایحتاج روزانه خود مانند میوه‌ و تره‌بار، مواد پروتئینی مانند میگو و ماهی و مواد غذایی دیگر را در یک بازار تهیه کنید، بازار روز کرمانشاه که در مرکز شهر هم واقع شده، گزینه خوبی است.

نشانی: میدان آزادی، بلوار شهید بهشتی

جمعه بازار

بازار جمعه

بازارهای هفتگی در بیشتر شهرهای ایران برگزار می‌شود که مردم هم کم‌وبیش از آن استقبال می‌کنند. جمعه بازار کرمانشاه که هر جمعه در پارک شرقی این شهر برگزار می‌شود، در میان مردم بومی محبوبیت خاصی دارد و در آن انواع صنایع‌ دستی کرمانشاه، پوشاک، عطر، لوازم آرایشی و... عرضه می‌شود. در ضمن دریاچه مصنوعی و جاده کوهستانی این پارک، جذابیت خاصی به آن بخشیده است. سه‌شنبه بازار کرمانشاه هم یکی دیگر از بازارهای هفتگی این شهر است که در بلوار صیاد شیرازی برگزار می‌شود.

نشانی: جاده قدیم تهران، قسمت شرقی کوه طاق بستان، پارک شرقی

بازار نان برنجی

بازار نان برنجی

اگر عاشق شیرینی‌های سنتی کرمانشاه مخصوصا نان برنجی هستید، کرمانشاه را بدون بازدید از بازار نان برنجی ترک کنید. وقتی وارد این بازار می‌شوید، رایحه دل‌پذیر نان‌های برنجی که از آرد برنج، روغن کرمانشاهی، شکر، هل و گلاب تشکیل شده است، شما را سرمست می‌کند.

نشانی: خیابان مدرس، بالاتر از مسجد جامع

بازار روز گل‌ها

بازار روز گل‌ها یکی دیگر از بازارهای میوه و تره‌بار کرمانشاه است که در آن میوه و سبزیجات تازه به‌وفور یافت می‌شود.

نشانی: بلوار گل‌ها، خیابان نماز

بازارچه کفش چهارراه اجاق

اگر قصد خرید کفش را دارید. این این بازار را از دست ندهید. در بازارچه کفش چهارراه اجاق انواع متنوعی از کیف و کفش مردانه، زنانه و بچگانه به فروش می‌رسد و مغازه‌های قدیمی مصنوعات چرمی سنتی و شیکی را عرضه می‌کنند. در ضمن در فاصله کمی از این بازار می‌توانید انواع مختلف شیرینی‌های سنتی کرمانشاه را با قیمت و کیفیت عالی خریداری کنید. این بازار به‌دلیل تنوع بالای کفش به خانه کفش کرمانشاه شهرت یافته است.

نشانی: بلوار مطهری، چهارراه اجاق

پس از آشنایی با مراکز خرید سنتی کرمانشاه بد نیست با مراکز خرید مدرن این شهر نیز آشنا شویم.

پاساژ آنجلس

چنانچه به‌دنبال یافتن اجناسی با قیمت مناسب هستید، پاساژ آنجلس را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این مرکز خرید انواع تجهیزات کامپیوتری، سخت‌افزار و نرم‌افزار عرضه می‌شود.

نشانی: شهرک آبادانی و مسکن، بلوار گل‌ها، خیابان لاله

مرکز خرید الهیه

در مرکز خرید الهیه از شیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا می‌شود و می‌توانید طیف گسترده‌ای از کالاها را در این مرکز خرید تهیه کنید؛ از مایحتاج روزانه گرفته تا مبلمان، جواهرات، وسایل منزل و سایر کالاها.

نشانی: شهرک الهیه، خیابان کاشانی

پاساژ قصر

اگر عاشق بازی‌های کامپیوتری هستید، این مرکز خرید را از دست ندهید؛ زیرا پاساژ قصر مرکز فروش بازی‌های کامپیوتری و کنسول‌های بازی به روز است.

نشانی: میدان آزادی

مرکز خرید ارگ کرمانشاه

مرکز خرید ارگ کرمانشاه

اگر گذرتان به میدان مصدق افتاد، حتما سری هم به مرکز خرید ارگ کرمانشاه بزنید. در این پاساژ انواع پوشاک و کفش زنانه و مردانه، جواهرات، تلفن‌همراه و تجهیزات کامپیوتری و... عرضه می‌شود. در ضمن این مرکز خرید رستوران و کافی‌شاپ هم دارید.

مرکز خرید نوبهار پلازا

مرکز خرید بهار پلازا

مرکز خرید بهار پلازا یکی از جدیدترین مراکز خرید بزرگ و مدرن کرمانشاه است که در ۸ طبقه احداث شده و کالاهایی مانند پوشاک زنانه و مردانه، ساعت و عینک، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم‌خانگی و تزیینی، کیف و کفش، طلا و جواهرات عرضه می‌شود.

نشانی: ۲۲ بهمن، چهارراه نوبهار

مرکز خرید لیلیوم

مرکز خرید لیلیوم

یکی دیگر از مراکز خرید مدرن و جدید کرمانشاه، مرکز خرید لیلیوم است که چندین مغازه در طبقه اول آن محصولات برندهای معتبر را عرضه می‌کنند. در طبقه چهارم این مرکز خرید، نیز فست‌فود شناخته شده‌ای قرار دارد که حتما باید برگرهای آن را امتحان کنید. 

نشانی: خیابان کسری

مرکز خرید سروش

اگر قصد دارید کتب درسی یا سایر کتاب‌ها را دارید، حتما به مرکز خرید سروش مراجعه کنید. در این پاساژ ۲ طبقه انواع کتاب نو و دست دوم به فروش می‌رسد.

نشانی: خیابان آیت‌الله کاشانی، دبیر اعظم

پاساژ سریری

اگر می‌خواهید اجناس لوکس را با قیمت مناسب تهیه کنید، پاساژ سریری را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

نشانی: خیابان معلم

پاساژ میرداماد

اگر قصد خرید لوازم‌خانگی دارید، پاساژ میرداماد گزینه بسیار خوبی است؛ در این پاساژ علاوه بر لوازم‌خانگی، لوازم دیجیتالی از جمله دوربین عکاسی، تلفن‌همراه و انواع تلویزیون نیز عرضه می‌شود.

نشانی: خیابان آیت‌الله کاشانی

پاساژ حافظ

پاساژ حافظ یکی از مراکز عرضه طلا و جواهرات در کرمانشاه بوده و انواع زیرآلات مد روز نیز در آن عرضه می‌شود.

نشانی: خیابان کاشانی

پاساژ ولیصر

در  خیابان مدرس کرمانشاه پاساژی دو طبقه به نام پاساژ ولیعصر قرار دارد که در انواع انواع پوشاک دسته دوم و همچنین قطعات الترونیکی به فروش می‌رسد.

پاساژ صدف

پاساژ صدف یکی دیگر از مراکز خرید کرمانشاه است که در آن انواع پوشاک مردانه، زنانه، بچگانه، لوازم منزل و سایر اقلام عرضه می‌شود.

پاساژ کیش

پاساژ کیش یکی از مراکز خرید بزرگ کرمانشاه برای خریدوفروش تلفن‌همراه و خط همراه است. این پاساژ در خیابان مدرس واقع شده است.

نشانی: میدان شهرداری، خیابان معلم شرقی

از دیگر مراکز خرید کرمانشاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مرکز خرید عدالت در  خیابان معلم
  • مرکز خرید ملت در میدان دکتر مصدق
  • مرکز خرید معاون الملک در خیابان مدرس
  • مرکز خرید پردیس ۱ در خیابان کاشانی
  • مرکز خرید پردیس ۲ در منطقه چهار
  • مرکز خرید سینا در خیابان مدرس
  •  پاساژ هلال احمر (عرضه کننده لوازم یدکی خودرو) در خیابان کارگر

مطالب مرتبط:

دیدگاه