هزینه سفر به مسکو چقدر است؟

احمدرضا فرهبد
احمدرضا فرهبد سه شنبه، ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵
هزینه سفر به مسکو چقدر است؟

هزینه سفر به مسکو، یکی از شهرهای میزبان جام جهانی 2018 و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری اروپا، موضوعی است که این روزها طرفدران فوتبال می‌خواهند اطلاعات کاملی در مورد آن کسب کنند.

اگر با تورهای جام جهانی روسیه یا تورهای روسیه، عازم این کشور هستید، بهتر است برآوردی از هزینه‌های سفر به پایتخت روسیه، مسکو داشته باشید.

این روزها حال و‌ هوای سفر به مسکو به‌شدت داغ است. مسکو یکی از شهرهای میزبان جام جهانی 2018 روسیه میزبان بازی‌های مهمی همچون روسیه و عربستان در استادیوم لوژنیکی (۲۴ خرداد، ساعت ۱۹:۳۰)، بازی آرژانتین و ایسلند در استادیوم اسپارتاک (۲۶ خرداد، ساعت ۱۹:۳۰)، بازی آلمان و مکزیک در ورزشگاه لوژنیکی (۲۷ خرداد، ساعت ۱۹:۳۰)، بازی لهستان و سنگال در ورزشگاه اسپارتاک (۲۹ خرداد، ساعت ۱۶:۳۰) بازی پرتغال و مراکش در ورزشگاه لوژنیکی (۳۰ خرداد، ساعت ۲۲:۳۰)، بازی بلژیک و تونس در ورزشگاه اسپارتاک (۲ تیر، ساعت ۱۶:۳۰) بازی دانمارک و فرانسه در ورزشگاه لوژنیکی (۵ تیر، ساعت ۱۸:۳۰) و بازی صربستان و برزیل در ورزشگاه اسپارتاک (۶ تیر، ساعت ۲۲:۳۰) خواهد بود.

در سفر به مسکو می‌توانید علاوه بر تماشای این دیدارهای مهیج، از شاخص‌ترین جاذبه‌های شهر مانند کاخ کرملین یا میدان سرخ که شاخص‌ترین نمادهای روسیه هم محسوب می‌شوند، بازدید کنید. در ادامه هزینه سفر به مسکو در ابعاد مختلف را بررسی می‌کنیم. به‌طور کلی متوسط هزینه سفر به این شهر در هر روز ۵۶ دلار برای هر فرد است؛ اما متوسط هزینه روزانه در یک سفر ارزان‌قیمت ۲۴ دلار برای هر فرد، در یک سفر میان‌رده تقریبا ۱۲۹ دلار و در سفر لوکس بالاتر از ۱۲۹ دلار است.

هزینه اقامت در مسکو

هتل های مسکو

متوسط قیمت هتل‌ها در مسکو ۴۳ دلار برای هر فرد است. متوسط هزینه اقامت در یک هتل تک ستاره چیزی حدود ۸٫۰۴ تا ۳۶٫۹۸ دلار، در یک هتل دو ستاره ۱۴٫۶۵ تا ۶۵٫۹۲ دلار، در یک هتل سه ستاره ۱۹٫۲۹ تا ۱۳۳٫۴۴، در یک هتل چهار ستاره ۴۵٫۵۰ تا ۱۶۸٫۹۷ و در یک هتل پنج ستاره ۷۳٫۹۸ تا ۲۰۰٫۵۸ است. البته در کل باید بگوییم که هزینه اقامت در هتل‌های رده‌بالای مسکو کمی بالا است و تنها تعداد کمی از هاستل‌ها و هتل‌های میان‌رده در این شهر دیده می‌شود. متوسط هزینه استفاده از یک تخت در هاستل‌های این شهر ۶٫۴۳ تا ۱۷٫۶۸ دلار است. هتل سه ستاره هپی (Happy) نیز هتل مناسبی است که هزینه هر شب اقامت در اتاق‌های دو تخته آن ۴۴ یورو است.

هزینه رستوران و غذا

رستوران های مسکو

متوسط هزینه یک وعده صبحانه مقرون‌به‌صرفه در مسکو ۴٫۵۰ تا ۷٫۷۲، ناهار مقرون‌به‌صرفه ۵٫۶۳ تا ۱۱٫۵۸ و شام مقرون‌به‌صرفه ۷٫۲۳ تا ۱۵٫۲۷ دلار است. به‌طور متوسط هزینه یک وعده غذای متوسط برای هر نفر ۳۰ تا ۵۰ دلار است.

هزینه حمل و‌ نقل عمومی

حمل و نقل عمومی

متوسط هزینه استفاده از تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر مبلغی بین ۱۲٫۸۶ تا ۱۹٫۲۹ دلار بوده و متوسط هزینه استفاده از قطار سریع‌السیر از فرودگاه بین‌المللی شرمتیوو که به SOV شهرت دارد (Sheremetyevo International Airport ) تا مرکز شهر ۷٫۵۶ دلار و هزینه استفاده از قطار سریع‌السیر از فرودگاه بین‌المللی دوموده دوو که به DME نیز شهرت دارد (Moscow Domodedovo Airport)، نیز به همین میزان است. متوسطه هزینه استفاده از تاکسی برای هر سه کیلومتر ۳٫۲۲ تا ۶٫۴۳ دلار و هزینه استفاده از مترو ۰٫۸۳ دلار است. به‌طور کلی متوسط هزینه استفاده از وسایل حمل و‌ نقل عمومی ۳٫۶۴ دلار است.   

هزینه بازدید از شاخص‌ترین جاذبه‌ها

مسکو

هزینه بازدید از کاخ کرملین برای هر فرد بزرگسال ۸٫۰۴ دلار است. شما می‌توانید یا خودتان به‌تنهایی از این مجموعه عظیم تاریخی بازدید کنید یا با شرکت در تورهای مختلف از این کاخ باشکوه دیدن کنید. نگارخانه ترتیاکوف (Tretyakov Gallery) یکی دیگر از جاذبه‌های شاخص مسکو بوده که در حقیقت گنجینه ملی هنرهای زیبای روسیه است و یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های جهان هم محسوب می‌شود. هزینه بازدید از این مجموعه برای دانش‌آموزان و بزرگسالان ۶٫۴۳ دلار است.

موزه‌ هنرهای زیبای پوشکین یکی دیگر از جاذبه‌هایی است که نباید بازدید از آن را از دست بدهید. هزینه بازدید از این موزه که در آن بیشتر روی نمایش آثار هنری غربی تمرکز شده است، برای بزرگسالان ۴٫۸۲ و برای دانش‌آموزان ۲٫۸۱ دلار است.

پارک گورکی (Gorki  Park) نیز یکی از جاذبه‌های مسکو است که بازدید از آن خالی از لطف نیست. این پارک تا سال ۲۰۱۱ یک شهربازی موضوعی بوده که وسایل بازی مختلفی در آن بوده است؛ اما اکنون استفاده از آن برای عموم مردم رایگان است؛ البته وسایل بازی این شهربازی به مکان دیگری منتقل شده‌ است.

پیشنهاد می‌کنیم تور شهری با اتوبوس‌های روباز را نیز از دست ندهید. با شرکت در این تورها که همراه با راهنمای صوتی به ۸ زبان ارائه می‌شود، می‌توانید از ۱۷ جاذبه شاخص مسکو دیدن کنید.

تور مسکو

مسکو

تور مسکو هم مانند تور بسیاری دیگر از شهرهای روسیه به‌صورت ترکیبی ارائه می‌شود. در ‌حال‌حاضر قیمت تور ترکیبی ۶ شبه مسکو همراه با سن پترزبورگ (سه شب مسکو و سه شب سن پترزبورگ) در هتل چهار ستاره برای اتاق دو تخته از ۵،۳۹۰،۰۰۰ و برای اتاق یک تخته ۶،۸۲۵،۰۰۰ تومان شروع می‌شود (قیمت برای کودک با تخت ۴،۸۷۵،۰۰۰ و بدون تخت ۳،۳۹۵،۰۰۰ تومان است). در‌حال‌حاضر بیشترین قیمت تور ترکیبی ۶ شبه مسکو و سن پترزبورگ در هتل چهار ستاره ۶,۲۴۵,۰۰۰ تومان برای اتاق یک تخته و ۸,۵۴۵،۰۰۰ برای اتاق دو تخته است (قیمت برای کودک با تخت ۵،۷۲۵،۰۰۰ و برای کودک بدون تخت ۳،۴۹۵،۰۰۰ تومان است).

برای اطلاع از شرایط تورهای ترکیبی مسکو به‌همراه سن پترزبورگ به بخش تورهای کجارو مراجعه کنید.

مطالب مرتبط:

منبع priceoftravel

دیدگاه