لووینا در یک نگاه

صنم وفقی
صنم وفقی یکشنبه، ۲۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۰
لووینا در یک نگاه

لووینا منطقه‌ای ساحلی در اندونزی است و یکی از مقاصد گردشگری در این کشور به شمار می‌رود. دیدنی‌های لووینا، تماشای دلفین‌ها، فعالیت‌های تفریحی لووینا و خرید سوغاتی‌های محلی از جذابیت‌های این منطقه محسوب می‌شوند.

لووینا (Lovina) منطقه‌ای ساحلی در استان بالی، واقع در کشور اندونزی و قاره آسیا است. این باریکه ساحلی که در شمال‌غربی استان بالی قرار دارد، از ۵ کیلومتری غرب سینگاراجا آغاز می‌شود و تا ۱۰ کیلومتر به‌سمت غرب امتداد می‌یابد. این منطقه در فاصله ۸۰ کیلومتری از دنپاسار، مرکز استان بالی واقع شده است.

بیشتر ساکنان لووینا را هندوان و بعد از آن، مسلمانان تشکیل می‌دهند. زبان اصلی مردم لووینا، بالی و اندونزیایی است. همچنین زبان‌ انگلیسی به‌طور گسترده‌ای در این منطقه توریستی استفاده می‌شود.

منطقه لووینا شامل هفت روستای کوچک است و با وجود دوری از مناطق توریستی بالی، هم‌چنان میان گردشگران یکی از مقاصد محبوب به شمار می‌رود. کالیبوکوک که نام یکی از روستا‌های این منطقه است، قطب اصلی گردشگری در لووینا محسوب می‌شود و آن را با عنوان مرکز شهر لووینا می‌شناسند. لووینا بیش از هرچیز به آرامشی که در محیط بومی آن موج می‌زند شهرت دارد. همچنین این منطقه دارای تعداد زیادی کافه است.

لووینا

منطقه لووینا تحت حکومت مرکزی اندونزی اداره می‌شود. حکومت مرکزی از نوع جمهوری دموکراتیک با نظام چند حزبی است و از سه قوه جداگانه تشکیل می‌شود. قوه مجریه در اختیار دولت، قوه مقننه به‌طور مشترک در اختیار دولت و مجلس و قوه قضاییه سازمانی مجزا از دو قوه دیگر است. همچنین رئیس‌جمهور در راس حکومت و دولت قرار می‌گیرد.

این منطقه برای اولین بار در سال ۱۹۵۳ با نام لووینا شناخته شد و منشا ایجاد آن به تلاش‌های مردی به نام پانجی تیسنا برمی‌گردد. او در یکی از مناطق خلیجی، مهمان‌خانه و رستورانی را ساخت که نمایی بی‌نظیر از اطراف را به‌همراه داشت. با جابه‌جا شدن مرکز بالی از سینگراجا به دنپاسار در سال ۱۹۶۰، لووینا اهمیت خود را از دست داد و با افتتاح فرودگاه بالی در ۱۹۷۰ و با رواج صنعت گردشگری، لووینا دوباره رونق گرفت.

آب‌وهوای لووینا استوایی به شمار می‌رود. به‌طور متوسط گرم‌ترین ماه سال ژانویه و خنک‌ترین ماه اوت است. بیشترین میزان بارندگی در فصل تابستان صورت می‌گیرد و دمای متوسط هوا در طول سال از ۲۲ تا ۳۱ درجه سانتی‌گراد تغییر می‌کند.

مجسمه‌های چوبی دلفین مهم‌ترین سوغاتی لووینا به شمار می‌رود. همچنین سارونگ، زیورآلات اندونزیایی، شال‌های ابریشمی، قهوه و دیگر سوغاتی‌های بالی در لووینا فروش می‌روند. شما برای خرید می‌توانید به بازار شبانه و بازار‌های ساحلی سر بزنید.

لووینا

نزدیک‌ترین فرودگاه به لووینا، فرودگاه بین‌المللی انگوراه رای است که در فاصله ۸۰ کیلومتری قرار دارد و در آن پروازهایی از/ به هنگ کنگ، شانگهای، کوالالامپور، سیدنی، دوحه و برخی مقاصد داخلی و خارجی دیگر برقرار است. پرواز تهران نیز به‌صورت فصلی در این فرودگاه صورت می‌گیرد. مسیر فرودگاه تا لووینا با تاکسی ۳ ساعت طول می‌کشد. شما می‌توانید با استفاده از کوپن‌ در هزینه تاکسی فرودگاه صرفه‌جویی کنید. بمو نیز ارزان‌ترین وسیله حمل‌ونقل بین‌شهری است. برای گشت‌وگذار درون‌منطقه‌ای، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و موتورسواری بهترین گزینه‌ها هستند.

از جاهای دیدنی لووینا می‌توان به «معبد بودایی کالی‌بوک‌بوک» (Kalibukbuk Buddhist Temple) اشاره کرد.

لووینا

علاوه بر دیدنی‌های لووینا، فعالیت‌های تفریحی مانند تماشای دلفین‌ها، غواصی و کلاس‌های آشپزی از دیگر جذابیت‌های این شهر به شمار می‌روند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه