اختصاص ۵۰ درصد از تسهیلات بخش گردشگری گیلان به بوم گردی

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی پنجشنبه، ۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۵
اختصاص ۵۰ درصد از تسهیلات بخش گردشگری گیلان به بوم گردی

نیمی از تسهیلات گردشگری استان گیلان به بوم‌گردی این منطقه اختصاص داده شده است.

آرش فرزام‌صفت‌، جانشین معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با اشاره به تاکید استاندار درخصوص بوم‌گردی، گفت:

 متاسفانه شاهد این هستیم که وضعیت ما در جذب تسهیلات ۳۰۰ میلیارد تومانی در حوزه اشتغال، سرمایه‌گذاری و همچنین اجرای طرح های بوم‌گردی مناسب نیست‌‌.

وی بر لزوم بهره‌گیری از فرصت باقی مانده تا پایان شهریورماه سال جاری جهت جذب تسهیلات اشتغال‌زایی تاکید کرد و یادآور شد که سهم سیاهکل در حوزه اشتغال فراگیر ۱۱ میلیارد تومان است‌. ‌

آرش فرزام‌صفت‌ جانشین معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان، با بیان اینکه ۵۰ درصد از تسهیلات بخش گردشگری به طرح‌های بومگردی گیلان اختصاص یافته است که باید این طرح‌ها تا پایان مرداد ماه جهت جذب اعتبارات و تسهیلات به بانک‌ها معرفی شوند.

جانشین معاون استاندار گیلان، از عملکرد خوب شهرستان سیاهکل در معرفی طرح‌ها، ابراز خرسندی کرد و گفت که می‌توانیم سهم جذب نشده شهرستان‌های دیگر را در اختیار این شهرستان قرار بدهیم.

بر اساس اظهارات ایشان، ۲۹۲ طرح در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان مصوب شده که ۱۰۸ طرح زیر ۲۵۰ میلیون تومان و ۲۳ طرح بالای ۲۵۰ میلیون تومان است‌. ‌

رضا اسلامی ‌با انتقاد از دستگاهای متولی استان در اجرای طرح بوم‌گردی و دریافت هزینه‌های غیرقانونی از متقاضیان، گفت:

عدم پاسخگویی در استعلامات باعث نارضایتی متقاضیان می‌شود و این موضوع جهت اطلاع استاندار که اخیرا در دیلمان حضور داشتند، انعکاس داده شده است.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه