اماکن تاریخی ارس، پتانسیلی مناسب برای جذب گردشگران چینی

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر پنجشنبه، ۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۰
اماکن تاریخی ارس، پتانسیلی مناسب برای جذب گردشگران چینی

اماکن تاریخی منطقه آزاد ارس برای جذب گردشگران چینی از پتانسیل خوبی برخوردار است.

شانزدهمین نشست معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور تشکیل شد که مرتضی احمدی، مشاور و پژوهشگر حوزه گردشگری در این نشست گفت:

بر اساس آمار، در سال ۲۰۱۷ حدود ۶۷۱ میلیون گردشگر که شامل ۵۰ درصد گردشگران کل دنیا می‌شود را اروپا جذب کرده است و در ادامه آسیا و اقیانوسیه، آمریکا، آفریقا و خاورمیانه در رتبه‌های بعدی قرار دارند که در این تقسیم‌بندی ایران شامل بخش آسیا و اقیانوسیه است.

بیشتر سفرها از طیق هواپیما انجام شده و سفرهای جاده‌ای، ریلی و آبی در رده‌های بعدی قرار دارند. همچنین به ترتیب کشورهای فرانسه، آمریکا، اسپانیا، چین، ایتالیا، انگلیس، آلمان، مکزیک، تایلند و ترکیه بیشترین رتبه را در جذب گردشگران کسب کرده‌اند.

با وجود اینکه فرانسه بیشترین رتبه را در جذب گردشگر کسب کرده است، کشورهای آمریکا، اسپانیا، تایلند، چین، فرانسه و ایتالیا به ترتیب بیشترین درآمد را از گردشگران کسب کردند.

گردشگران چینی در رتبه اول قرار داشته و هنگ‌کنگ، ژاپن، آمریکا، مالزی و استرالیا به ترتیب مقصد گردشگران چینی هستند.

اغلب مواقع چینی‌ها به صورت گروهی و به وسیله آژانس‌های گردشگری سفر می‌کنند و به تاریخ و داستان هر کدام از بناهای تاریخی علاقه مخصوصی دارند و برای جلب رضایت آنان بهتر است از راهنمایان چینی استفاده شود.

گردشگران چینی به عکاسی علاقه خاصی داشته و به همین منظور باید شرایط برای عکاسی آنان فراهم باشد؛ همچنین فیلم مستند زمینه‌ساز انتخاب مقصد سفر آنان است.

مراکز خرید برای مردم این کشور جذاب بوده و مناطق آزاد بهترین مکان برای جذب گردشگران چینی است. به منظور جذب هر چه بیشتر این گردشگران، دست اندرکاران باید از طریق شبکه‌های اجتماعی و برقراری ارتباط با تورگردانان برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.

بنا به گفته محمدرضا رستمی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، جذب حتی یک درصد گردشگران چینی برای مناطق آزاد بسیار ارزشمند است، اما متاسفانه در این بخش طبق برنامه جامع پیش نرفته و تنها به کارهای پراکنده بسنده شده است.

در مناطق آزاد ارس بسیاری از شرایط مورد نیاز برای جذب گردشگران چینی مهیا یا به آسانی آماده می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع tehranpress

دیدگاه