افتتاح گالری جهانی در موزه هورنیمان لندن

سحر ارجمند
سحر ارجمند پنجشنبه، ۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۰
افتتاح گالری جهانی در موزه هورنیمان لندن

 گالری جهانی در تجلیل از خلاقیت، تخیل و سازگاری انسان با بیش از ۳۰۰۰ اثر انسان‌شناسی مهم از سراسر جهان در موزه هورنیمان لندن افتتاح می‌شود.

قرار است بیش از ۳۰۰۰ اثر از سراسر جهان در پاسخ به مسئله بنیادی «معنای انسان بودن چیست»، تحت عنوان گالری جهانی در هفته آینده در «موزه هورنیمان» (Horniman) لندن به نمایش گذاشته شود.

این گالری دارای مساحت ۶۰۰ مترمربع است که پس از یک بازسازی عمده در سالن جنوبی تاریخی و ایجاد محیطی معاصر و روشن برای مجموعه‌ی انسان‌شناسی جهانی هورنیمان افتتاح می‌شود.

تعدادی آثار جدید، پروژه‌های ویژه و نمایشگاه‌های تعاملی در کنار مهم‌ترین آثار جذاب مجموعه هورنیمان به نمایش گذاشته می‌شوند. در میان آن‌ها، آثاری وجود دارد که برای اولین بار در هورنیمان در معرض نمایش قرار می‌گیرند.

گالری جهانی آثار تاریخی و معاصر از هر پنج قاره جهان را در نمایشگاه‌های جالب و الهام‌بخش خود نمایش می‌دهد تا برخی از روش‌های زندگی انسان در گذشته، فضایل مشترک عشق و محبت، اعتماد و دوستی، بزرگی و دلاوری را به بازدیدکنندگان نشان دهد.   

گالری جهانی موزه هورنیمان لندن

گالری جهانی به چهار فضای به هم پیوسته تقسیم می‌شود.

بازدیدکنندگان در ابتدا وارد محوطه ورودی می‌شوند، در آنجا با تجهیزات صوتی تصویری، دل‌بستگی احساسی انسان به اشیا نمایش داده می‌شود. در این محل چگونگی و دلیل طبقه‌بندی، توصیف و درک جهان منعکس و یک نمای کلی از خانواده هورنیمان و تاریخچه‌ی موزه ارائه می‌شود.

فضای گالری با نمادها و تزئینات زیبا و بنرهایی تکمیل شده که از سقف تازه بازسازی شده آن آویزان است.

این نشانه‌ها و نمادها که از گواتمالا، چین، لندن و ... جمع‌آوری و به نمایش درآمده است، تماما غرایز انسانی برای دور هم جمع شدن در جشن‌ها، تفریحات یا اعتراضات را نشان می‌دهد. 

گالری جهانی موزه هورنیمان لندن

گالری جهانی با استفاده از دانش، دیدگاه‌ها و بیانیه‌های طیف وسیعی از گروه‌ها و افراد جامعه و با همکاری هنرمندان، عکاسان، فیلم‌سازان و فعالان معاصر توسط کارکنان هورنیمان با همکاری بیش از ۲۰۰ نفر از افراد محلی، جوامع و شبکه‌های ملی و بین‌المللی توسعه و رشد یافته است.

گالری جهانی با کمک هزینه ۳٫۳ میلیون پوندی از سوی نشنال لاتاری به عنوان بخشی از مأموریت هورنیمان به وجود آمد تا درک وسیع‌تری از جهان، مردم، فرهنگ و محیط زندگی آن‌ها پدید آورد.

«نیک مریمن» (Nick Merriman)، مدیر اجرایی هورنیمان می‌گوید:

«گالری جهانی یادآوری مهمی درباره این است که همه ما در یک سیاره زندگی می‌کنیم و مواردی که ما را متحد می‌کنند، بیش از مواردی هستند که ما را از هم جدا می‌کنند. می‌توان گفت هدف گالری جهانی، گسترش درک و بینش میان فرهنگ‌ها و یک جهان پایدار است. ما از همه شرکا و حامیان مالی که در به وجود آمدن گالری جهانی سهیم بودند، بسیار سپاسگزاریم و منتظر استقبال پرشور بازدیدکنندگان از این بخش فوق‌العاده از موزه هورنیمان هستیم.»

مطالب مرتبط:

دیدگاه